Zvířata v lese - slepýš křehký autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volně žijící zvířata II obojživelníci, plazi a žížala
Advertisements

1. Přírodopis 7.ročník Plazi - ještěři.
JEŠTĚŘI
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová VY_32_INOVACE_23_Liberec Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
ZVÍŘATA V LESE – SRNEC OBECNÝ VY_32_INOVACE_09_SRNEC_OBECNÝ Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová.
Čas na Zemi Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_06_Čas na Zemi Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Literatura Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_51_Epika, lyrika Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Internet Autor: Mgr. Jan Duchek VY_32_INOVACE_14_Internet Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová VY_32_INOVACE_26_Český_ráj Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách VY_32_ INOVACE_52_Nerosty-sůl.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Rozšiřování a zkracování postupného poměru. Postupný poměr – rozšiřování a krácení Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_53_Postupny_pomer_rozsirovani_kraceni.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_60_Práce s grafem
Dějiny ČR – románský sloh
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Lidské rasy
VY_32_INOVACE_22_Sociální_sítě
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Trávící soustava Autor: Mgr. Iva Hirschová
VY_32_INOVACE_18_Vypnutí_a_odhlášení
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_48_NP České Švýcarsko
Skloňování podstatných jmen
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
VY_32_INOVACE_48_Internet_v_mobilu
Česká republika – České Budějovice
Česká republika - Kutná Hora
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Česká republika - Pardubice
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_59_Jiří Žáček
Zvířata v lese – draví ptáci VY_32_INOVACE_15_draví_ptáci
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
Zvířata v Lese – užovka hladká autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_04_Parlament ČR
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_53_Hrubý Jeseník
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_02_Střídání dne a noci
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_42_Božena Němcová
Člověk a předpoklady soužití Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Zvířata v lese – zmije obecná
VY_32_INOVACE_38_Rozvrh_excel
Zvířata v lese – mravenec lesní
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Zvířata v Lese –test savci 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Zvířata v lese – sovy VY_32_INOVACE_16_sovy
Skloňování podstatných jmen
Chemické sloučeniny Autor: Mgr. Iva Hirschová
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_44_Karel Čapek
TEČNA KRUŽNICE PROCHÁZEJÍCÍ DANÝM BODEM
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Oceánie
Zvířata v lese - liška obecná autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Anglický jazyk - gramatika Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_33_Nakupujeme
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_12_Ústava ČR
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Pravoúhlá soustava souřadnic
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_15_Atmosféra
Skloňování podstatných jmen
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“.
Autor: Mgr. M. Vejražková
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_10_Litosféra
Pythagorova věta.
Transkript prezentace:

Zvířata v lese - slepýš křehký autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová VY_32_INOVACE_01_slepýš_křehký Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.

SLEPÝŠ KŘEHKÝ Beznohá ještěrka. Nohy vývojem zakrněly. Je mnohem méně ohebný než hadi. Může se dožít až 50 let.

Je slepýš slepý? Na rozdíl od hadů má slepýš očka s víčky, kterými mrká. Když zahyne, má víčka zavřená a lidé se proto domnívali, že je slepý.

Kde můžeš pozorovat slepýše? Slepýši žijí v lesích na pasekách i na loukách. Přes den se ukrývají pod kameny, v pařezech, pod listím a teprve za soumraku vylézají ven. Objevují se zejména po dešti, kdy na zemi pátrají po žížalách a slimácích.

Víte, že … Potravou slepýšů jsou z větší části žížaly a slimáci, ale i různý hmyz nebo červi. V případě nebezpečí slepýš může odlomit část ocasu, který sebou ještě nějakou chvíli mrská. Slepýši ocas po čase částečně doroste.

Slepýš je … ? A) had B) ještěrka C) není ani had ani ještěrka

SLEPÝŠ KŘEHKÝ Beznohá ještěrka. Nohy vývojem zakrněly. Je mnohem méně ohebný než hadi. Může se dožít až 50 let.

zdroje http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anguidae.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Blindschleiche.jpg http://www.zahrada-cs.com/images_forum/gallery/1332/5563-slepys-2.jpg http://www.zahrada-cs.com/images_forum/gallery/1332/5563-slepys-1.jpg http://www.zahrada-cs.com/images_forum/gallery/11391/6721-fotografie142- 2-.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Slep%C3%BD%C5%A1_k%C5%99ehk%C3%BD KHOLOVÁ, Helena, et al. Přírodověda 4. 1. vydání. Všeň : Alter, 1996. V lese/ Slepýš křehký, s. 2 - 56.

Vytvořeno jako DUM do předmětu přírodověda na ZŠ Mladá Boleslav 17. listopadu 1325 pro čtvrtý ročník základní školy. Materiál slouží jako doplněk výkladu o slepýši křehkém v rámci tématu V lese. Materiál doporučuji prezentovat pomocí dataprojektoru nebo na monitorech žáků. Materiál byl vytvořen a pilotován v 1. pololetí školního roku 2011/2012.