TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Úplné kvadratické rovnice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Sčítání a odčítání lomených výrazů
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Zlomky Smíšená čísla.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
MOCNINY s přirozeným exponentem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Neúplné kvadratické rovnice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nerovnice v podílovém tvaru
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Dělení zlomků.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Racionální čísla.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
LIMITA FUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR POZNÁMKY ve formátu PDF.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3.4 LOMENÉ VÝRAZY Mgr. Petra Toboříková. Lomené výrazy = výrazy ve tvaru zlomku pracujeme s nimi jako se zlomky musíme stanovit podmínky ve jmenovateli.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1859_POČETNÍ_OPERACE_SE_ZLOMKY_II. Téma:
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Předmět:Matematika Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Iveta Smolková Anotace:Žákům je vysvětlen teoreticky postup při násobení a dělení.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Složitější složené zlomky
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
Rovnost, rozšiřování a krácení.
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rovnost, rozšiřování a krácení zlomků
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Digitalizace výuky Příjemce
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zlomky Dělení zlomků..
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zlomky (5) Porovnávání zlomků
Zlomky (4) Smíšená čísla
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR RACIONÁLNÍ ČÍSLA Mgr. Martina Fainová Poznámky ve formátu PDF

Racionální čísla (Q) vyjadřují díly určitého celku a změn lze je zapsat ve tvaru zlomku v základním tvaru tak, že pZ, qN jsou nesoudělná čísla Obor rac. čísel = množina racionálních čísel spolu s operacemi sčítání, odčítání, násobení a dělení každé celé číslo je i číslem racionálním Příklad: Číslo -11 lze také zapsat jako

Zápis racionálního čísla zlomek (popř. smíšené číslo) desetinné číslo s konečným rozvojem číslo s nekonečným, ale periodic. des. rozvojem Příklad: rac. číslem je: rac. číslem není: ke každému racionálnímu číslu existuje číslo převrácené číslo: a Příklad: k číslu -2 je převrácené číslo převrácené: k číslu je převrácené

Zlomky k jejich porovnání je třeba převedení na spol. jmenovatele pro lib. dvě rac. čísla; q, r, s  0, platí: při součtu a součinu určujeme společný jmenovatel při součinu násobíme navzájem čitatele a jmenovatele podíl převedeme na součin

Matematické operace v Q SČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ komutativní komutativní asociativní asociativní platí distributivnost násobení vzhledem ke sčítání neutrálnost čísla 0 vzhledem ke sčítání neutrálnost čísla 1 vzhledem k násobení platí uzavřenost oboru Q vzhledem ke sčítání, odčítání, násobení a dělení (s výjimkou dělení 0)

Cvičení Příklad 1: Zapište jako zlomek v zákl. tvaru: Příklad 2: Porovnejte daná čísla: Příklad 3: Vypočítejte a výsledek zapište des. číslem: Příklad 4: Zapište des. číslem:

Převedení des. čísla na zlomek des. číslo zapíšeme pomocí smíšeného čísla, použijeme desetiny, setiny, … smíšené číslo převedeme na zlomek zlomek zkrátíme na základní tvar Příklad: Převeďte číslo 3,75 na zlomek. Řešení:

Vyjádření čísla s periodickým rozvojem ve tvaru zlomku Příklad: Na zlomek převeďte číslo . desetinné číslo = a číslo a „vhodně“ vynásobíme 10, 100, 1000, … (dle periody) v rovnici odečteme „vhodné“ násobky čísla a, tak aby „vypadla“ perioda vyjádřením a dostaneme zlomek - převedeme na zákl. tvar Řešení:

Cvičení Příklad 1: Zapište jako zlomek v základním tvaru: 3,8; 4,25; 1,6; 2,05; 0,35; 7,246; 0,375 Příklad 2: Převeďte na zlomek: Příklad 3: Vypočítejte: