Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ČJ. 8.07_Jan Werich, prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Advertisements

OSVOBOZENÉ DIVADLO.
Prvorepublikový film Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Meziválečné české divadlo
Osvobozené divadlo.
Život za První republiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Všem lidem na celém světě přeji…
VY_32_INOVACE_ČJ _ Osvobozené divadlo Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
OSVOBOZENÉ DIVADLO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Jan Werich Jiří Voskovec
Devětsil Mgr. Lucie Rusová
Identifikátor materiálu: EU –
VODA.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
VY_III/2_INOVACE_81_Jan Werich
VY_32_INOVACE_3D.9.01 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Jiří Voskovec.
Jiří Voskovec, jan werich
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název projektu - Moderní technologie ve výuce
Osvobozené divadlo I Mgr. Lucie Rusová
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Autorská pohádka výklad pojmu.
Osvobozené divadlo 9. ročník.
Napsala a vytvořila: Madlenka
Jiří Voskovec Jméno: Jiří Wachsmann * 19.červa 1905 na Sázavě † 1.července 1981 v USA Byl český herec, spisovatel, dramatik a textař Účinkoval v osvobozeném.
Osvobozené divadlo.
VY_32_INOVACE_3D.9.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Osvobozené divadlo Semafor & Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
*6. února 1905 Praha †31.října 1980 Praha český filmový a divadelní herec, dra- matik, filmový scenárista, spisovatel.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa ČÁST WERICHOVY DVOJROLE PENÍZE NEBO … WERICHOVO JMÉNO PUDR A … … POCKET.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Anotace: Prezentace pro hodinu literatury v devátém ročníku. Osobnost a dílo Jaroslava Haška.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Nezapomenutelná dvojrole ve filmu Císařův pekař - Pekařův císař. JAN WERICH.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.8 Osvobozené divadlo Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/07 Název materiálu: Osvobozené divadlo Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Osvobozené divadlo Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
UKÁZKAUKÁZKA – Tmavomodrý svět + fotografie v + w UKÁZKAUKÁZKA – Tmavomodrý svět + fotografie v + w.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Použité zdroje Datum: Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_02_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 3. ročníku střední odborné školy a pro žáky nástavbového studia. Text se zabývá meziválečným obdobím v české literatuře,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
& Osvobozené divadlo Semafor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jan Werich Monika Kupková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název projektu - Moderní technologie ve výuce
Spisovatelé a ilustrátoři
Divadlo mezi válkami.
Jaroslav Ježek AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Osvobozené divadlo VY_12_INOVACE_Rů_I_16
VY_32_INOVACE_62_Osvobozené divadlo
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Umění a kultura Jan Werich a Jiří Voskovec
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Hnilička Jiří Název materiálu: vY_32_INOVACE_11_18_Osvobozené divadlo Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115 Anotace: Prezentace pro hodinu literatury v devátém ročníku. Žák se seznamuje s osobnostmi Osvobozeného divadla.

Jiří Voskovec Jan Werich

Osvobozené divadlo Hlavní představitelé: Jan Werich (herec, autor) Jiří Voskovec (herec, autor) Jaroslav Ježek (hudba) Jindřich Honzl (režisér)

1927 – první hra Vest pocket revue následovalo dalších 26 her Nejznámější jsou: Těžká Barbora, Balada z hadrů, Rub a líc Jedná se o avantgardní divadlo, tz. experimenty (hledání nových obsahů a forem), společenská revolta, odmítání tradičních postupů. Forbíny – divadelní výstup před uzavřenou oponou, vtipně reagoval na současnou společenskou a politickou situaci, za oponou se upravovala scéna. Film – Svět patří nám, Peníze nebo život

Forbína http://www.youtube.com/watch?v=2Ra0mIl4 6dM&feature=related

1. Když eště civilizace nebyla, vládla celým širým světem idyla 1. Když eště civilizace nebyla, vládla celým širým světem idyla. Lidi byly jen nahaté opice, brontosaurus válcoval jim silnice. V poledne mu dali metrák přesličky a pak v jeho stínu hráli kuličky. Brontosaurus žral, lidoop si hrál. když dostal hlad, tak si vzal a potom klidně spal. K obědu měl datle, k večeři zas jelena. Z palmy měl paraple, mlíko z vemena. Nic nepočítal, nebyly peníze. Měl to, co si vzal, nebyla krize. A k tomu času byla fůra, Lidi byly nevinný, Nebyla cenzura, nečtli noviny. 2. Jak dosvědčí předpotopní nálezy, Diluvium neznalo vynálezy. Jednoho dne přišlo lidem zatěžký, chodit líčit na mamuty jen pěšky. Vypsali soutěž na vynález kola, Netušíce, co to kolo vyvolá. Každý kolo chtěl, dal za ně co měl. Ten co kolo vymyslel, čím dále víc chtěl. Dávali mu škeble, on chtěl pterodaktyla. Cena kola hnedle závratná byla. Chtěl nejméně tisíc slonů a pět dinosaurů k tomu. Všechno se mu zdálo málo, kolo čím dál více stálo. Až na konec přišel na to, že chce za to kolo zlato, za kulatý zas kulatý, tak vznikly peníze. Tak vznikl člověk bohatý a první krize. Protože zlato měli pouze ti, co znali kšeftovat a ostatní z nouze začli pracovat. 3. Místo jeskyně teď lidi mají dům, vynález kola hnali ad absurdum. Zapomněli, že kola patřej k vozům, všude jsou kolečka a nikde rozum. Koleček ze zlata je čím dále víc, jenže ta kolečka už neplatěj nic. Civilizace není legrace, To je moc koleček a vůbec žádná práce. My už nejsme lidi, my jsme jenom partaje, žádný z nás nevidí, v čem ta chyba je. Nikdo neví kudy na to, jeden volá: „Zrušte zlato!“, tamten po něm hází bláto, ten ví, kolik tamten krade. Staří volaj´: „Zkroťte mladé!“. Ten to řeší čistou rasou. Stát brečí nad nad prázdnou kasou. Kdo prej šetří, ten má za tři, Slovani jsou všichni bratři. Národ volá: „Chceme práci!“. Továrny se nevyplácí, v dolech se nefárá. A v takové situaci zazní fanfára, že přišel: Spásonosný osel, už se věří oslovi, Jen když nás ten osel hlučně osloví.

Použitá literatura a odkazy. MARTINKOVÁ, V., Teorie literatury netradičně. 1.vyd. Praha, Trizonia 1995. ISBN 80-85573-61-X VIEWEGHOVÁ, T., Čítanka pro 9. ročník základní školy, 1. vyd. Brno, Nová škola 2010. ISBN 978-80-7289-162-7 http://knihovnicka.werich.cz/knihy/img/349_1_nahled.jpg http://knihovnicka.werich.cz/knihy/img/350_1.jpg http://knihovnicka.werich.cz/knihy/img/571_1.jpg http://img.radio.cz/pictures/herci/voskovec_jiri5x.jpg Citováno dne 8. 5. 2012 DUM uložen na- http://dumy.cz/materialy/prehled