NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Žáci se naučí druhy vět, procvičí si učivo hravou formou Autor
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Digitální učební materiál
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
Druhy vět Michaela Benešová oznamovací rozkazovací tázacípřací Tatínek jezdí do práce autem.
Druhy vět Věty podle funkce
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Elektronická učebnice - I
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Věta.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.18 Název pro školu:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Věty podle postoje mluvčího
13.1 Druhy vět + pořádek slov
Věty podle postoje mluvčího
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_239_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Žáci si na jednotlivých cvičeních upevní učivo o větách dle.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_238_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Poznáš věty? VY_32_INOVACE_05 Sada 22 Základní škola T. G.
24.1 Věta jednoduchá a souvětí
Skladba – věty podle modality
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty přací VY_32_INOVACE_04 Sada 22 Základní škola T. G. Masaryka,
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty oznamovací VY_32_INOVACE_01 Sada 22 Základní škola T.
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Druhy vět Věty podle funkce
SLOVESNÝ ZPŮSOB PODMIŇOVACÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
RISKUJ!.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Copak tady děláte? tázací oznamovací Věta zvolací.
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C45Čj6_Pohádky
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: 12. 11. 2011 AUTOR: Jana Hofrichterová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Druhy vět z pohádky do pohádky TÉMA SADY: Český jazyk pro 2. a 3. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1871

Anotace DUM pro 2. ročník materiál je určen ke shrnutí a procvičení učiva: druhy vět podle postoje mluvčího na snímku 8 děti dopisují do rámečků fixem počáteční písmeno, označující druh věty nebo podtrhávají věty barevně pomocí funkce pero v programu PowerPoint

Druhy vět Oznamovací Tázací Rozkazovací Přací

. Oznamovací Větou oznamovací něco oznamujeme. Za větou oznamovací píšeme tečku. . Dnes je středa. Mám ráda špagety. Moje sestra se jmenuje Tereza. Zítra bude slunečno. Žena z Prahy našla v bonboniéře sklípkana.

? Tázací Větou tázací se na něco ptáme - tážeme. Za větou tázací píšeme otazník. ? Co se děje ? Máš rád špenát ? Proč brečíš ? Kam jdeš ? Umíš básničku ?

. ! Rozkazovací Větou rozkazovací něco rozkazujeme nebo zakazujeme. Za větou rozkazovací píšeme tečku nebo vykřičník. . ! Pojď sem ! Otevřete si učebnice na straně 10 . Stůj ! Nehoupej se na židli. Až přijdeš domů, ukliď si v pokoji . Přines !

. ! Přací Větou přací vyjadřujeme přání. Věty přací začínají slovy: Ať, Kéž, Nechť, Kdyby. Za větou přací píšeme tečku nebo vykřičník. . ! Ať už jsou Vánoce ! Kéž bych měl psa ! Kdyby už byla sobota . Ať dnes neprší .

Označte věty oznamovací O, tázací T, rozkazovací R, přací P: Co bude dnes k obědu? Zítra máme odpolední vyučování. Sedni! Kéž by se mi to povedlo. Venku prší. Kolik je hodin? Máme doma koťátko. Ať dostanu jedničku. Neběhejte po chodbě.

Z pohádky do pohádky Na vědomost se dává, že … ddd Na vědomost se dává, že … Tvořte oznamovací věty, které má královský bubeník vybubnovat.

Z pohádky do pohádky Děd Vševěd Na co byste se chtěli zeptat děda Vševěda? Tvořte věty tázací.

Z pohádky do pohádky Jaké rozkazy dává pyšná princezna svým sluhům a služkám? Tvořte rozkazovací věty.

Z pohádky do pohádky Podařilo se vám ulovit zlatou rybku. Co si budete přát? Tvořte přací věty.

Obrázky jsou z webové galerie: http://office. microsoft