Nadaní na gymnáziích Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kariérové poradenství
Advertisements

Diagnostika SPU.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Realizace KA v rámci projektu„Nadané dítě.eu“ září 2010 bylo zahájeno na UHK vzdělávání pro pedagogické pracovníky MŠ a ZŠ v rámci realizace.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
PERUN Péče Rozvoj a Uplatnění Nadání Návrh systémových opatření a verifikace základních prvků národního systému provyhledávání, rozvoj a uplatnění nadaných.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
1. Gymnázium Oty Pavla Základní údaje
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Průřezová témata.
Minimální preventivní program školy
PhDr. Veronika Girglová
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Zápatí prezentace1 Informace k organizaci doktorské ho studi a na Ekonomicko-správní fakult ě MU.
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
PaedDr. Eva Schneiderová NIDV. * Články * Aktuality aktuálních zpráv Aktuality * O nadání a nadaných – 12 článků O nadání a nadaných * Představujeme.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Centrum Masarykovy univerzity pro nadané děti v JM kraji Šárka Portešová.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Šablony OP VVV a podpora nadání
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Plán vzdělávacích aktivit
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Vítejte na dnešním workshopu
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Konflikt, koření života
Polytechnické vzdělávání v praxi
Středisko výchovné péče FRÝDLANT
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Jak na články a DUMy Jan Šperl Titulní strana prezentace. 1.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
Stanislava Andršová Josef Vlach
Stanislava Andršová Josef Vlach
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Pedagog.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

Nadaní na gymnáziích Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 1

Teoretická podpora vyhledávání talentů Pokud nevíme, v čem talentovaní jsme a pro jakou činnost jsme zrození, odpovězme si na následující otázky Strana s připraveným nadpisem pro případné doplnění další grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod.

Rámcové vzdělávací programy vydané VÚP Vzdělávání Rok vydání Zahájení výuky Předškolní 2001 2007 Základní 2005 Gymnaziální 2009 Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 3

16 pilotních gymnázií ve svých ŠVP uvádí Individuální vzdělávací plán Podpora účasti na soutěžích a olympiádách Individuální pomoc a rada pedagogů Zapojení do SOČ Speciální semináře pro nadané žáky Volba skupin podle pokročilosti i napříč ročníky Vhodné formy a metody práce Spolupráce s PPP Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 4

Umí školy pracovat s nadanými žáky? Tematická zpráva zpracovaná ČŠI v srpnu 2008 V některých školách pedagogičtí pracovníci uvádějí, že nadaní žáci jejich školy nenavštěvují! Každé dítě má právo na kvalitní a dostupnou diagnostiku. Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 5

Jaké jsou projevy žáků, které učitelé doporučili do Talnetu Je nápadný a vynalézavý. Rád zkoumá nejasné a těžko pochopitelné údaje. Předkládá objektivní argumenty, které kombinují fakta a kreativní úvahy. Snadno se začne nudit při přílišném opakování základních faktů. Rád hovoří s učiteli o nových informacích a myšlenkách. Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 6

Výzkum na pilotních školách – 2006/2007 Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 7

Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. V modrém poli je uveden počet spokojených žáků, ve žlutém poli jsou počty žáků, kteří nejsou s podporou školy a rodičů spokojeni. 8

Každé dítě má přístup k podpoře vzdělávání ve škole i mimo školu. Konferenci Od rozvíjení nadání k rozvoji osobnosti nadaných – 5. dubna 2008 – Bratislava PhDr. Jolana Laznibatová – program APROGEN Kromě samotného vzdělávání je důležité rozvíjet osobnosti nadaných žáků. Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 9

Rozvíjení komunikačních dovedností Rozvíjení osobnostních dispozic a sociálních kompetencí Tréninky zručnosti a sociálního a emocionálního ovládání Rozvíjení strategií zvládání zátěžových situací a jejich efektivní řešení Rozvíjení schopností kooperace, týmové spolupráce Rozvíjení schopnosti sebeřízení Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 10

Každý pedagog je podporován ve svém rozvoji. Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 11

Děkuji vám za pozornost RNDr. Eva Zelendová vedoucí oddělení didaktiky didaktik oboru Matematika a její aplikace Výzkumný ústav pedagogický v Praze Senovážné náměstí 1588/4 P.O.BOX 3 110 06 Praha 1 tel.: +420 245 001 439 email: zelendova@vuppraha.cz Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 12