Nadaní na gymnáziích Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 1
Teoretická podpora vyhledávání talentů Pokud nevíme, v čem talentovaní jsme a pro jakou činnost jsme zrození, odpovězme si na následující otázky Strana s připraveným nadpisem pro případné doplnění další grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod.
Rámcové vzdělávací programy vydané VÚP Vzdělávání Rok vydání Zahájení výuky Předškolní 2001 2007 Základní 2005 Gymnaziální 2009 Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 3
16 pilotních gymnázií ve svých ŠVP uvádí Individuální vzdělávací plán Podpora účasti na soutěžích a olympiádách Individuální pomoc a rada pedagogů Zapojení do SOČ Speciální semináře pro nadané žáky Volba skupin podle pokročilosti i napříč ročníky Vhodné formy a metody práce Spolupráce s PPP Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 4
Umí školy pracovat s nadanými žáky? Tematická zpráva zpracovaná ČŠI v srpnu 2008 V některých školách pedagogičtí pracovníci uvádějí, že nadaní žáci jejich školy nenavštěvují! Každé dítě má právo na kvalitní a dostupnou diagnostiku. Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 5
Jaké jsou projevy žáků, které učitelé doporučili do Talnetu Je nápadný a vynalézavý. Rád zkoumá nejasné a těžko pochopitelné údaje. Předkládá objektivní argumenty, které kombinují fakta a kreativní úvahy. Snadno se začne nudit při přílišném opakování základních faktů. Rád hovoří s učiteli o nových informacích a myšlenkách. Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 6
Výzkum na pilotních školách – 2006/2007 Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 7
Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. V modrém poli je uveden počet spokojených žáků, ve žlutém poli jsou počty žáků, kteří nejsou s podporou školy a rodičů spokojeni. 8
Každé dítě má přístup k podpoře vzdělávání ve škole i mimo školu. Konferenci Od rozvíjení nadání k rozvoji osobnosti nadaných – 5. dubna 2008 – Bratislava PhDr. Jolana Laznibatová – program APROGEN Kromě samotného vzdělávání je důležité rozvíjet osobnosti nadaných žáků. Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 9
Rozvíjení komunikačních dovedností Rozvíjení osobnostních dispozic a sociálních kompetencí Tréninky zručnosti a sociálního a emocionálního ovládání Rozvíjení strategií zvládání zátěžových situací a jejich efektivní řešení Rozvíjení schopností kooperace, týmové spolupráce Rozvíjení schopnosti sebeřízení Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 10
Každý pedagog je podporován ve svém rozvoji. Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 11
Děkuji vám za pozornost RNDr. Eva Zelendová vedoucí oddělení didaktiky didaktik oboru Matematika a její aplikace Výzkumný ústav pedagogický v Praze Senovážné náměstí 1588/4 P.O.BOX 3 110 06 Praha 1 tel.: +420 245 001 439 email: zelendova@vuppraha.cz Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 12