Management a řízení hotelu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

ČLENĚNÍ NÁKLADŮ PODNIKU S DŮRAZEM NA ROZHODOVÁNÍ
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Informační systém Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Plánování Plánování zahrnuje systematické stanovení cílů a úkolů či činností nezbytných pro jejich dosažení. K tomu je nezbytné rozhodování o výběru z.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Předmět: Řízení podniku 1
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Management podniku a jeho činnosti
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Plánovací proces a druhy plánování
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Plánování jako managerská funkce Ročník / obor.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Organizační struktura hotelu
Management a řízení hotelu
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika malých a středních podniků
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Management podniku a jeho činnosti
Transkript prezentace:

Management a řízení hotelu Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Plánovací proces Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 627 Klíčová slova:  Plánovací proces, poslání, strategie, taktika. Anotace: Výkladová prezentace pro výklad učitele na téma: Plánovací proces.

Plánovací proces

Plánovací proces Je cílově orientovaný rozhodovací proces. Kroky plánovacího procesu: uvědomit si příležitost, stanovit úkoly a cíle, zvažovat a vytvářet plánovací předpoklady s využitím různých zdrojů informací, stanovit alternativy, porovnat alternativy z hlediska požadovaných cílů, vybrat alternativu, formulovat podpůrné plány, číselně vyjádřit plán pomocí rozpočtu, rozpracovat strategický plán na úroveň taktických a operativních plánů.

Podoby plánu Plán představuje jakýkoliv postup budoucích činností, je tedy zřejmé že jednotlivé plány budou mít různé podoby. Plány mohou mít tedy podobu: Smyslu nebo poslání identifikuje základní funkci, úlohu jakéhokoli podniku. Například smyslem výrobního podniku je vyrábět, smyslem školy je výuka, smyslem hotelu je poskytovat hotelové služby atd.

Podoby plánu Úkolů nebo cílů Strategie představují konec, ke kterému směřují činnosti. Cíl si stanoví podnik jako celek, cíle mohou mít stanoveny jednotlivé výrobní útvary, střediska. Plnění jejich cílů přispívá k plnění cílu podniku. Například cílem hotelu může být dosahování určitého zisku prostřednictvím poskytování jednotlivých hotelových služeb, přičemž cílem odbytového střediska může být počet obsloužených hostů, cílem ubytovacího střediska počet ubytovaných hostů. Strategie znamená určení základních dlouhodobých cílů podniku a stanovení nezbytných činností a zdrojů pro dosažení těchto cílů. Například hotel se rozhoduje, jaké doplňkové služby bude poskytovat, zda budou v ceně ubytování či nikoli. Úkolem strategie je tedy vytvořit určitý rámec pro uvažování a činnost.

Podoby plánu Taktiky všeobecně určují či objasňují postupy nebo způsoby uvažování při rozhodování. Jsou často zaměřeny na činnosti manažerů. Definují oblast, v jejímž rámci mají být prováděna rozhodnutí. Například taktikou hotelu může být získání pozemku pro výstavbu nové hotelové budovy výměnou za jiný pozemek, který není vhodný k této výstavbě z důvodu dopravní nedostupnosti a je v majetku hotelu. Taktikou hotelu může také být vlastní propagace, přísné dodržování zásad obchodní etiky atd.

Podoby plánu Postupy Pravidla mají podobu chronologických posloupností požadovaných činností. Představují návody, které přesně a podrobně určují způsob, kterým mají být určité činnosti realizovány. Například v hotelu je stanoven postup vyřizování objednávek ubytování nebo gastronomických akcí. Zahrnuje časovou posloupnost činností, které realizují jednotlivá střediska nebo útvary, která se podílejí na realizaci objednávek. Pravidla určují specifické požadavky na činnosti a jiné záležitosti, které vylučují jakoukoli volnost. Pravidlem může být např. zákaz kouření. Podstatou pravidel je, že vyjadřují manažerské rozhodnutí, že některé činnosti musí či nesmějí být vykonávány.

Podoby plánu Programy Rozpočty jsou souhrnem cílů, taktik, postupů, pravidel, úkolů a dalších činností, které jsou potřebné k provádění dané posloupnosti činností. Například hotel si vytvoří obchodní program, který se skládá z výrobního programu, programu služeb a prodejního programu. Může si také jako svůj program stanovit vzdělávání svých zaměstnanců v oblasti používání nových technologií atd. Rozpočty jsou číselným (numerickým) stanovením očekávaných výsledků. Mohou být stanoveny ve finančním vyjádření, v provozních hodinách atd., tzn. v jakýchkoli měřitelných veličinách. Rozpočty také slouží jako prostředek kontroly. Například rozpočtem hotelu může být stanovení očekávaných příjmů a výdajů v peněžním vyjádření.

Kontrolní otázky: Vyjmenujte a popište kroky plánovacího procesu. Jaké podoby mohou mít jednotlivé plány?

Použitá literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1. VEBER, J., Základy managementu pro střední školy. FORTUNA, 2003. ISBN 80-7168-654-9.