Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost firmy Autor bakalářské práce : Aneta Vaníčková ( 15161) Vedoucí bakalářské práce: Ing. Daniel Kučerka, PhD. Oponent bakalářské práce: doc. PaedDr. Mária Vargová, PhD. České Budějovice, únor 2017
Motivace pro výběr zvoleného tématu Osobní zájem o dané téma Důležitost a aktuálnost tématu Dostupnost informací Rozšíření svých znalostí
Cíl bakalářské práce Cílem práce je analyzovat systém celofiremního vzdělávání, porovnat systém vzdělávání se strategickými cíli firmy a určit hodnotící kritéria pro měření výkonnosti firmy. Na základě analýzy budou doporučena opatření pro management firmy.
Výzkumné otázky Zaměstnanci plně nevyužívají nové vědomosti a poznatky ze školení k výkonu své pracovní profese. Stávající systém rozvojového vzdělávání zaměstnanců v podniku je plně dostačující a zacílený k výkonu daných pracovních pozic. Hlavní motiv zaměstnanců podniku k vzdělávání je u většiny z nich lepší platové ohodnocení. Předpokládám, že více jak polovině dotazovaných respondentů, bude vyhovovat moderní vzdělávací metoda e-learning.
Vybrané metody výzkumu Sběr dokumentů a podkladů ve společnosti Sev.en EC a.s. Řízený rozhovor s vedoucí personálního oddělení společnosti Dotazníkové šetření v podniku Analýza výsledků Vyhodnocení výsledků
Představení zkoumaného podniku Název: Sev.en EC – Elektrárna Chvaletice a.s. Adresa: K Elektrárně 227, 533 12 Chvaletice IČ: 28786009 DIČ: CZ699003245 Základní kapitál: 4,4 miliard ( 100% splacen) Předmět činnosti: Výroba elektřiny a tepelné energie, obchod s elektřinou a její rozvod
Dosažené výsledky a přínos práce Zaměstnanci v rámci školení získávají potřebné a cenné informace, které využívají ke své profesi Stávající systém vzdělávání je plně dostačující a zacílený k výkonu daných pracovních pozic Hlavním motivem zaměstnanců společnosti není lepší platové ohodnocení, ale motiv seberealizace Vzdělávací metoda e-learning zaměstnancům nevyhovuje
Návrhy opatření Rozšíření výuky výrobních procesů více k praktickému využití Eliminovat spěch výkladů a přeskakování témat lektorů v rámci výuky Možnost zakoupení IT kurzu v rámci e-learning Rozšíření výuky jazyků
Závěrečné shrnutí Výzkumné otázky byly zodpovězeny Návrhy opatření na zlepšení stávající situace byly stanoveny Cíl bakalářské práce byl splněn
Doplňující otázky Oponent bakalářské práce: V cieli práce uvadzate, že vašou snahou bude určiť hodnotiace kritéria pre meranie výkonnosti firmy. Uveďte, které sú to.
Děkuji za Váš čas a Vaší pozornost Konec prezentace Děkuji za Váš čas a Vaší pozornost