UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Advertisements

Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.05 Téma: PowerPoint.
POROVNÁNÍ APARÁTU ŘÍZENÍ UČENÍ MEZI KLASICKOU A ELEKTRONICKOU UČEBNICÍ Petr Mach, Jan Krotký Západočeská univerzita v Plzni.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření prosinec2012 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Obchod, trh Základy hospodaření.
Zahájení a průběh správního řízení
Pedagogická psychologie
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
Analýza učebnic češtiny pro cizince
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Plánování ve školní tělesné výchově
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ARTE POVERA Tematická oblast
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Strojní zařízení – Zhutňování
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
DYNAMICKÉ mechanické zkoušky cyklické
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Didaktické zásady Literatura:
Úvod do tvorby srozumitelného textu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
Pedagogická psychologie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Gymnasium Jižní Město Praha
Didaktika přírodopisu 1 Sem.8 – Mezipředmětové vztahy
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název: VY_32_INOVACE_VDT_6B_5A Škola:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Orientujeme se v prostoru
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Neživá příroda - vzduch
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Informační a komunikační technologie Informatika
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě /elektronické/ edukace zprostředkovaná médiem učebnice - didaktický prostředek funkce učebnice I. prezentace učiva soubor informací: verbálních obrazových II. řízení učení a vyučování - žákovo učení - učitelovo vyučování III.organizační orientace rejstřík obsah J. Průcha, Moderní pedagogika 1998

didaktická vybavenost FUNKCE UČEBNICE didaktická vybavenost I.prezentace učiva verbální složky /komponenty/ obrazové složky /komponenty/ výkladový text prostý umělecká ilustrace shrnutí učiva k tématům nauková ilustrace náčrtky, grafické modely doplňující texty dokumentační materiál citace z pramenů fotografie slovníčky pojmů cizích slov J. Průcha, Moderní pedagogika

DIDAKTICKÁ VYBAVENOST UČEBNIC II. řízení učení a vyučování sebehodnocení výkonu žáků předmluva úvod do předmětu otázky a úkoly za lekcí grafické symboly vyznačující určité části textu poučky otázky a úkoly za tématy užití zvláštní barvy pro určité části textu explicitní vyjádření cílů učení užití zvláštního písma pro určité části textu J. Průcha, Moderní pedagogika

DIDAKTICKÁ VYBAVENOST UČEBNIC III.organizační obsah učebnice členění učebnice tematické celky, kapitoly, lekce marginálie okrajové věci rejstřík věcný jmenný, smíšený J. Průcha, Moderní pedagogika

UČEBNICE funkce učebnice I. prezentace učiva prostředek vyučování a učení v knižní formě /elektronické/ učebnice - didaktický prostředek edukace zprostředkovaná médiem funkce učebnice I. prezentace učiva II. řízení učení a vyučování III.organizační A/ verbální komponenty výkladový text shrnutí učiva doplňující text, slovníčky vysvětlující text B/ obrazové komponenty umělecká ilustrace naukové ilustrace fotografie předmluva otázky a úkoly za tématy otázky a úkoly za lekcí přesné/explicitní vyjádření cílů učení sebehodnocení výkonu žáků odkazy, grafické symboly zvýraznění barvou, písmem obsah učebnice členění učebnice marginálie rejstřík J. Průcha, Moderní pedagogika, 1998

zpevňovací a kontrolní FUNKCE UČEBNICE informační sebevzdělávací integrační transformační koordinační systematizační rozvojově výchovná zpevňovací a kontrolní

KRITÉRIA PŘI NÁKUPU UČEBNIC NÁZORNOST OBTÍŽNOST VÝKLADOVÉHO TEXTU ORIENTACE OBSAHU NA ŽIVOT PŘIMĚŘENÉ MNOŽSTVÍ UČIVA KVALITA OTÁZEK A ÚKOLŮ

Literatura: Pasch, M. et al. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Janík, T.,Maňák, J.,Knecht, P. (2009). Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. Brno: Paido. Skalková, J. (2007).  Obecná didaktika. Praha: Grada. Slavík, Jan.(1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Zpracovala: Vladimíra Neužilová