Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Advertisements

Vliv průmyslu na životní prostředí
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Kyselý déšť.
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Kontaminace (znečištění) vody
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Znečištění půdy a potravin
Krajina a životní prostředí
Těžební průmysl Martin VRZALA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Registrační číslo projektu:
Rekultivace skládek Kruh: 205. Rekultivací skládky rozumíme činnost směřující k vytvoření podmínek, za nichž je možno území skládky následně využít v.
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Obraz působení člověka
VLIV TĚŽBY NEROSTŮ NA KRAJINU A ŽP
PŽP- KS-přehled konzultací PŽP-KS-I (30.9.) Právo životního prostředí – historické a společenské souvislosti vývoje právní regulace ve světě.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
PITNÁ, UŽITKOVÁ, ODPADNÍ
Hydrosféra základní složka života
Prevence v právu životního prostředí Jana Dudová.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
VYBRANÉ CHEMICKÉ VÝROBY I. Chemie 9. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Šáfrová. Dostupné z Metodického.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu v deváté třídě na základní škole. Zeměpis –
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : duben 2012  Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 PrůmyslPrůmysl Mgr. Jan Kašpar.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Životní prostředí ČR černé skládky recyklace ochrana lesů.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Strana 1 INTEGROVANÉ VERSUS SLOŽKOVÉ POVOLOVÁNÍ Adéla Švachulová Ministerstvo životního prostředí Oddělení IPPC Integrated and Planned Enforcement of Environmental.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Vliv člověka na ovzduší
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název prezentace (DUMu): Ohrožení půdy
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Environmentální problémy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Člověk mění a vytváří krajinu
Znečištěné místa na Slovácku
Transkript prezentace:

Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar

Problémy životního prostředí Většina území přetvořena člověkem Vytváření antropogenních tvarů Znečištění ovzduší Znečištění vody Snížená kvalita půd Odpady ZŠ Hejnice 2010

Antropogenní tvary Tvary vytvořené člověkem Povrchová a důlní těžba Tuhé odpady (haldy) Zemědělské tvary (orba) Řešení: Rekultivace, omezení těžby ZŠ Hejnice 2010

Znečištění ovzduší Zvýšení množství prachu v ovzduší Chemické látky (SO2, NOX) Příčinny kyselých deštů Způsobeny především spalováním paliv Ústecký a Moravskoslezský kraj Řešení: Snížení množství vypouštěných plynů, výsadba zeleně ZŠ Hejnice 2010

Obr. 1

Znečištění vody Kyselé deště Odpady z průmyslových podniků Havárie Zemědělské odpady Odpadky Řešení: Čištění odpadních vod ZŠ Hejnice 2010

Kontaminace po povodni, 2010 Obr. 2

Znečištění půd Nesprávné užívání zemědělské či lesní půdy Nadměrné užívání chemických prostředků Nešetrné těžební metody Odpady Řešení: Vápnění kyselých půd, odvodnění ZŠ Hejnice 2010

Kontaminace po povodni 2010 Obr. 3

Problémy odpadů Problém zneškodňování odpadů Skladování, likvidace, recyklace V ČR převažuje ukládání na skládkách Černé skládky Produkce odpadu ČR – 17 t obyvatel/rok! Největší produkce – průmysl, zemědělství Řešení: Intenzivnější recyklace ZŠ Hejnice 2010

Zdroje Obr. 1, 2, 3 : Fotoarchiv autora Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kašpar. ZŠ Hejnice 2010