Zpracování plechu I Podstavec pod hrnec

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DRUHY NÁŘADÍ METR ROZKLÁDACÍ měří s přesností na 1mm METR SVINOVACÍ
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Digitální učební materiál
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
PČ_137_Kovy_Nástroje pro ruční zpracování kovů
Pč_138_Kovy_Stříhání plechu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Pč_137_Kovy_Nástroje pro ruční zpracování kovů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceBezpečná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_646_VRTÁNÍ MATERIÁLU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Bc. Martin Bártek Název prezentace (DUMu): 3. Navrtávání a vrtání (kostka) Název sady: Tematické a souborné práce.
Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Autor:Chaloupka Jiří Název:Úhelník Tematická oblast:Ruční zpracování kovů Ročník:1. r očník obor automechanik.
Sekání a probíjení. Sekání dochází buď k oddělování tlustých třísek nebo k dělení materiálu dochází buď k oddělování tlustých třísek nebo k dělení materiálu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Autor:Chaloupka Jiří Název:Krabička Tematická oblast:Ruční zpracování kovů Ročník:1. r očník obor automechanik.
Stříhání.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Nástroje na ruční obrábění kovu Vypracoval: Lukáš Karlík.
Spoje závitové vypracoval: Pavel Šmíd Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název učebního materiálu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je (doplňte jméno a příjmení autora). Dostupné z Metodického portálu.
Název učebního materiálu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je (doplňte jméno a příjmení autora). Dostupné z Metodického portálu.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Bc. Martin Bártek Název prezentace (DUMu): 12. Vypilování a slícování kostky Název sady: Tematické a souborné práce.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Šrejtrová Marie Název: VY_32_INOVACE_11B_12_PRACOVNÍ ČINNOSTI Téma:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
6. Pilování tvarových ploch
Základy technického zobrazování
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
11. Šroubové a kolíkové spojení
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
PRÁCE S DRÁTEM.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název: Výroba stahováku ložisek Autor: Pavel Moravec
Broušení, povrchová úprava Výroba špalíku na broušení
VY_32_INOVACE_659_SOUBORNÁ PRÁCE Název školy
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
7. Vypilování a slícování (čistič drážek)
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Spojování dřeva hřebíky Výroba špalíku na broušení
Výroba špalíku na broušení
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výroba špalíku na broušení
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická Autor: Chaloupka Jiří
Výroba špalíku na broušení
Spojování dřeva hřebíky Výroba špalíku na broušení
Zpracování drátu I Háček na tabuli
Zpracování drátu II Háček na tabuli
Zpracování drátu II Háček na tabuli
Zpracování drátu I Háček na tabuli
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název: Výrobní postup hrací kostky Autor: Adam Burda
15. Výroba spouště a spoušťové desky (perkusní zbraně)
Zpracování plechu I Podstavec pod hrnec
Výroba špalíku na broušení
Zpracování plechu II Podstavec pod hrnec
Ruční obrábění plastu I
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
13. Výroba kohoutu (Flobert)
SŠ-COPT Uherský Brod Bc. Martin Bártek
Ruční obrábění plastu II
1. Měření a orýsování materiálů
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická Autor: Chaloupka Jiří
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Zpracování plechu I Podstavec pod hrnec Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Otmar Němec. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Seznámení se s výrobkem Užití: pro odstavení horkého hrnce Úkol: orýsování, zkracování (stříhání, pilování), úprava povrchu (broušení, barvení), vrtání, ohýbání, spojování (nýty) Nástroje a pomůcky: rýsovací jehla, ocelové měřidlo, úhelník kovový, nůžky na plech, brusný papír, pilník, svěrák, kovové vložky, kladivo, důlčík, stolní vrtačka, nýtovací kleště s nýty, štětec, barva

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Seznámení se s výrobkem Zadání: vyrob podstavec pod hrnec 180 × 20 (4 ks) Materiál: ocelový plech (tl. 1 mm) Nákres v M 1:1 ohnout Ø 2 2 ks 20 21 30 30 21 Ø 2 2 ks 20 20 30 30 20 180

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Nástroje a nářadí pro zpracování plechu Nástroje a nářadí gumová palička (kladivo pro silnější plech) na vyrovnávání a ohýbání svěrák s kovadlinou nebo pevná kovová deska na vyrovnávání svěrák na upínání, ohýbání nebo tvarování nůžky na plech na stříhání pilník na opracování hran průbojník na probití děr různých průměrů do měkkého plechu brusný papír na povrchovou úpravu

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Rovnání, měření a orýsování plechu Rovnání, měření a orýsování vzhledem k častým nerovnostem plechů je nutné vyrovnání případných nerovností rovnání se provádí vyklepáváním, a to u měkkých plechů do tloušťky 0,4 mm gumovou paličkou, u větší tloušťky kladivem (záleží také na použitém kovu) před samotným měřením se často upravují hrany pilníkem (kontrola pomocí kovového úhelníku) k samotnému měření se používá ocelové měřidlo, úhelník kovový, rýsovací jehla, úhloměr, důlčík a kladivo (důlčík a kladivo slouží k označení středů pro vrtání či probíjení)

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Měření a orýsování základních rozměrů Naměření požadované délky 180 mm (celkem 4 ×). Délka ocelového pruhu je cca 1000 mm. Žáci naměří 180 mm, následně vynechají cca 3 mm a opět měří 180 mm. Jakmile mají plech orýsován celkem 4 rozměry po 180 mm, následuje stříhání. Pomůcky: ocelové měřidlo, úhelník kovový, rýsovací jehla.

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Stříhání plechu Stříhání plech stříháme nůžkami na plech jde o beztřískové oddělování materiálu, které je rychlejší než řezání může jít o nůžky ruční, pákové a strojní ručními nůžkami na plech se odděluje tenký plech do tloušťky maximálně 1,5 mm silnější plechy lze stříhat pákovými nůžkami po stříhání je vhodné upravit hrany pilníkem

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Stříhání plechu Po orýsování plechového pruhu následuje stříhání. Výsledkem jsou následně 4 ks plechů. Pomůcky: nůžky na plech.

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Vyrovnání a čištění plechu Konce každého ze 4 ks plechů je nutné vyrovnat za pomocí kladiva na kovadlině svěráku (mírné prohnutí plechu vzniklo stříháním). Každý plech následně žáci čistí brusným papírem od rzi. Pomůcky: kladivo, svěrák s kovadlinou, špalík na broušení, brusný papír.

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Srovnání délek a hran plechů Před dalšími kroky, které na výrobku začnou žáci provádět, je nutné všechny hrany plechů srovnat (stejná délka všech 4 ks plechů + kolmé hrany). Tuto činnost mohou provádět u každého kusu plechu zvlášť nebo hromadně. Pomůcky: pilník, svěrák, kovové vložky (nejsou podmínkou).

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Měření a orýsování jednotlivých rozměrů Po srovnání hran všech 4 ks plechů následuje orýsování podle nákresu v sešitu. 2 ks plechu mají naměřenou vzdálenost od hrany 20 mm a další 2 ks 21 mm (což představuje tloušťku samotného plechu, který bude překrývat zbývající 2 ks). Pomůcky: ocelové měřidlo, úhelník kovový, rýsovací jehla.

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Vrtání do plechu Vrtání vrtáním vznikají válcové díry určité hloubky a průměru nebo díry průchozí do kovu vrtáme šroubovitým vrtákem upnutým do sklíčidla vrtačky druhy vrtaček: - ruční - strojní (stolní, sloupová, stojanová) při vrtání musíme dodržovat: - materiál pevně upneme do svěráku - při vrtání si chráníme oči brýlemi - vrtaný předmět nikdy nesmíme držet v ruce

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Značení míst před vrtáním Po orýsování všech 4 ks plechů následuje příprava na vrtání. Žáci si důlčíkem vyznačí přesně podle nákresu místa pro vrtání. Pomůcky: důlčík, kladivo, svěrák s kovadlinou.

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Vrtání Vrtání pomocí sloupové vrtačky probíhá pod dozorem učitele. Pomůcky: sloupová vrtačka, svěrák, ochranné brýle.

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Vyhlazení po vrtání Po vrtání se z druhé strany plechu objeví otřepy, které je nutné odstranit pilníkem. Pomůcky: pilník, svěrák.

Zpracování plechu I – podstavec pod hrnec Zdroj MOŠNA, F. et al. Praktické činnosti. 2. vyd. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2001. 103 s. Práce s technickými materiály pro 6.–9. ročník základních škol. ISBN 80-7168-755-3. Použité obrázky k zpracování plechu jsou vlastní tvorbou autora. Další obrázky jsou dostupné pod licencí Microsoft Office verze 2010 na http://office.microsoft.com.

Děkuji za pozornost.