Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace."— Transkript prezentace:

1 Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace Sekání a prosekávání materiálů, probíjení a vysekávání kruhových otvorů. Klíčová slovaSekáč, průbojník, vytínač, střižník, střižnice, broušení sekáčů PředmětOdborný výcvik Autor, spoluautorZdeněk Říha, konzultant Jan Mariáš JazykČeština Druh učebního materiáluPrezentace Potřebné pomůckyPC, data projektor Druh interaktivityVýklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzděláváníStřední škola Cílová skupina1. ročník, žáci 15 - 16 let, 23-51-H/01 Strojní mechanik Speciální vzdělávací potřebyNe ZdrojeSeznam viz poslední strana SEKÁNÍ A PROBÍJENÍ 1 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_30_607

2 2 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje RUČNÍ OBRÁBĚNÍ KOVŮ SEKÁNÍ A PROBÍJENÍ

3 3 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Sekání je ruční oddělování nebo rozdělování materiálu pomocí sekáče. Patří mezi nejstarší způsoby obrábění, vyžaduje mnoho síly a času.

4 4 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Nástroje na sekání - sekáče

5 5 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Držení sekáče záleží na charakteru práce. Při přesekávání držíme sekáč kolmo k materiálu, při odsekávání držíme sekáč šikmo k materiálu. Pracovní postupy při sekání

6 6 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Břit (ostří) sekáče musí být tvrdší, než materiál obrobku. Úhel břitu β musí odpovídat vlastnostem obráběného materiálu. Úprava břitu sekáče

7 7 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Broušení provádíme na kotoučové brusce kontrolu úhlu břitu provádíme pomocí šablony a úhelníku. Broušení sekáče a kontrola úhlu břitu

8 8 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Děrování - vysekávání Je operace podobná stříhání, patří do skupiny beztřískového dělení materiálu. Děrování je obvyklé při výrobě většího počtu kusů určitých výrobků z plastů, kůže, plechů, kdy přesností a rychlostí nahradí stříhání. Velké uplatnění má tato technologie v elektrotechnice a automobilovém průmyslu.

9 9 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Děrování Nástroj se skládá ze dvou částí. Ze střižníku, což je pevný nástroj a střižnice, což představuje jakousi podložku, ve které je díra odpovídajícího tvaru. Střižnice a střižník spolu lícují s přiměřenou tolerancí (mezerou).

10 10 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Vysekávání Malé otvory lze probíjet průbojníkem. Je to nástroj podobný důlčíku, který však nemá ostrý hrot, ale jeho konec je zabroušen do roviny. Výsečník je dutý nástroj, kterým lze zhotovit přesné díry do slabých plechů, plastů a gumy. Otvory jsou přesnější než při vrtání.

11 11 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Sada výsečníků

12 12 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Bezpečnost práce při sekání Při sekání chráníme Vznikající otřepy spolupracovníky na hlavě sekáče ochrannou mřížkou. obrušujeme.

13 13 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kontrolní otázky 1, Jaké druhy sekáčů znáte? 2, Jak závisí úprava ostří břitu sekáče ve vztahu k dělenému materiálu 3, Jak chráníme sebe a spolupracovníky při sekání? 4, Jakými pomůckami lze provést kontrolu ostří sekáče? 5, Jak se jmenují nástroje, kterými je možné vytvářet, (vysekávat) kruhové otvory?

14 14 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použitá literatura Fialová Dana Ing, Gradek Vladislav Ing, Zámečnické práce a údržba – Technologie 1. díl učebnice pro SOU, Praha, Parta 2006, ISBN 80-7320- 086-4 Použité obrázky: snímek č. 4, str. 54, obr. 107, snímek č. 5, str. 55, obr. 109 snímek č. 6, str. 55, obr. 108, snímek č. 7, str. 56, obr. 111, snímek č. 9, str. 18, obr. 28, snímek č. 12, str. 56, obr. 112 Outrata Jiří Ing., Technologie ručního zpracování kovů pro 1. ročník OU a UŠ kovo oborů, Praha, SNTL 1981, EAN 04-224-81 Použité obrázky: snímek č. 10, str. 26, obr. B Foto archiv autora.


Stáhnout ppt "Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0771 ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace."

Podobné prezentace


Reklamy Google