Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2011-2015 Petr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Mgr. Barbora Hošková Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8.listopadu 2006.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Úsek prevence Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
KONCEPCE MŠMT Ondřej Liška. Východiska Komplexní, systémový přístup odpovídající globálnímu kontextu Změny jsou nejen žádoucí, ale nevyhnutelné.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
Sekce náměstka ministryně pro ochranu práv dětí a sociální začleňování Odbor ochrany práv dětí (91) Odbor sociálního začleňování (92) –1–1.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Struktura financování VVŠ RNDr. Alexander Černý Výjezdní zasedání managementu UTB ve Zlíně dne 20. března 2013.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
1 5. Zasedání PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Aktualizace SUR ČR Hlavní změny po veřejných diskusích Ing. Igor Hartmann Ministerstvo pro.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
VYHODNOCENÍ PŘEDCHOZÍCH VÝZEV
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Reforma terciárního vzdělávání
Seminář pro příjemce OPVK
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2013 Liberec.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Univerzitní město Olomouc
Příprava programového období 2014–2020
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Zkušenosti z institucionální akreditace
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
Model intenzivní podpory
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Model intenzivní podpory
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Profesní zákon o sociálních pracovnících
Model intenzivní podpory
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Model intenzivní podpory
Transkript prezentace:

Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2011-2015 Petr Černikovský MŠMT, 21.5.2010 1 1

Obsah prezentace 1. Dlouhodobý záměr ministerstva: východiska, kontext, pojetí 2. Dlouhodobý záměr vysoké školy: účel, forma, očekávání ministerstva 3. Projednávání: idea, formát,harmonogram

1. Dlouhodobý záměr ministerstva: východiska, kontext, pojetí

Obecná východiska (1) Významné transformace evropských systémů vysokoškolského vzdělávání v posledních desetiletích – změny v systémech řízení vysokých škol na národní i institucionální úrovni; Na systémové úrovni obecně ústup od modelu státní kontroly vysokých škol směrem k principům vedení (guidance) za účasti různých sociálních aktérů

Obecná východiska (2) Zvýšená potřeba dlouhodobého plánování rozvoje systémů vysokého školství – často vize, priority a cíle formulovány ve speciálních strategických dokumentech Liší se délkou plánovacího období, formou, statusem etc.

Česká republika Dlouhodobý záměr stále poměrně nový nástroj – koncept uveden v život zákonem č. 111/1998 Sb. Zákon ponechává značnou volnost pro zpracování dokumentu Třetí DZ v pořadí (2000-2005, 2006-2010, 2011 - 2015)

Kontext (1) Klíčové „objektivní“ faktory: Masifikace terciárního vzdělávání Demografický vývoj – stagnace počtu „tradičních“ studentů Rychlé a obtížně predikovatelné změny ve světě práce Internacionalizace vysokého školství Při projednávání dlouhodobých záměrů, odraz v rámcové smlouvě

Kontext (2) Příležitosti: Široce sdílený pocit nutnosti změn v systému vysokoškolského a terciárního vzdělávání + debata o cílech a nástrojích reforem Nové nástroje pro nástroje pro změny – zejm. operační programy Zvýšené nároky na koordinaci aktivit – na systémové i institucionální úrovni Při projednávání dlouhodobých záměrů, odraz v rámcové smlouvě

Role ministerstva a vysokých škol Ministerstvo: formulace priorit, cílů a závazků systémového charakteru a jejich aktualizace, formulace obecných doporučení vysokým školám Vysoké školy: identifikace mise, realistický dlouhodobý záměr rozvoje, operacionalizace, aktualizace a implementace dlouhodobých priorit Při projednávání dlouhodobých záměrů, odraz v rámcové smlouvě

Formulace systémových priorit Prioritní oblasti: Kvalita a relevance Otevřenost Efektivita a financování Priority (18) Cíle Při projednávání dlouhodobých záměrů, odraz v rámcové smlouvě

2. Dlouhodobý záměr vysoké školy: poslání, forma, očekávání ministerstva

Poslání Institucionální perspektiva: dlouhodobý záměr jako nástroj řízení vysoké školy Systémová perspektiva: dlouhodobý záměr vysoké školy jako rozhraní mezi institucionálními (vysoká škola) a systémovými prioritami (ministerstvo), resp. jako vyjádření místa vysoké školy ve společnosti (na úrovni regionální, národní, evropské či globální)

Rozsah a struktura Rozsah ani struktura dokumentu není ministerstvem předepsána Dokument má být koncipován s ohledem na jeho dvě výše zmíněné hlavní funkce

Očekávání ministerstva Zpracování DZ na základě interních analýz Formulace mise vysoké školy jako celku Realistické nastavení dlouhodobých priorit vztažených k Dlouhodobému záměru ministerstva (více než pouhý souhrn konkrétních cílů) Nástin operacionalizace priorit (k tomu lze využít aktualizaci pro rok 2011)

Aktualizace Dlouhodobého záměru 2011 Aktualizace priorit (rok 2011 z tohoto pohledu specifický) Operacionalizace priorit a cílů Dokument lze pojmout jako součást Dlouhodobého záměru, pokud budou cíle pro rok 2011 jednoznačně odlišeny od dlouhodobých priorit

3. Projednávání

Termíny Předložení DZ: do 1. 10. 2010 Projednávání DZ a Aktualizace 2011: 11. 10. – 10. 12. 2010 (9 týdnů) – SVŠ v první fázi zhruba do konce listopadu V případě předložení dokumentu výrazně před 1. 10. 2010 lze jednat o dřívějším projednání DZ s ministerstvem

Formát projednávání Dlouhodobý záměr vysoké školy a jeho aktualizace na rok 2011 Společné projednávání obou dokumentů Za MŠMT: náměstek ministryně/ředitel odboru vysokých škol + pracovníci skupiny vědy a vysokých škol projednávání na vysokých školách nebo na MŠMT

Výstupy projednávání Ministerstvo Dlouhodobý záměr ani jeho aktualizace neschvaluje Výstupem projednávání bude standardizovaný zápis

Děkuji Vám za pozornost!