VY_32_INOVACE_15.03.54.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_285_Náboženství v Evropě Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o procesech v krajině Autor:Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovná působení vnitřních.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Afrika – SAHARA, SAHEL.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Globální problémy lidstva
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Fotosyntéza je váš kamarád
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název projektu: Moderní škola
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Huslenky V obci se nachází evangelický kotel, který byl nedávno rekonstruován a je postavem i ve skanzenu v Rožnově. Historie obce začíná v roce 1949.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
13. Růst lidské populace, demografie
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DOPRAVA VE SVĚTĚ Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_28_ZEMĚPIS
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Vzduch.
Člověk a jeho svět 3. ročník
Neživá příroda - vzduch
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_15.03.54

Riskujte – Svět a jeho problémy Mgr. Irena Škantová žáci 7. ročníku Hra a zároveň učební materiál je určen na hodiny environmentální výchovy. Žáci si tu zábavnou formou ověří své znalosti např. co je globalizace, jaké jsou současné problémy světa, globální oteplování, ochrana přírody a jejich zdrojů, migrace,.... Předmět: Environmentální výchova Datum: listopad 2012

vlastní

RISKUJTE SVĚT A JEHO PROBLÉMY 7. ROČNÍK Mgr. Irena Škantová 4

GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ GLOBALIZACE MIGRACE ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ 1000 1000 2000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 4000 5000 5000 5000 5000 5

Na globálním oteplování se zřejmě podílí skleníkové plyny. Jsou to: a) vodní pára, kyslík, dusík b) oxid uhličitý, metan, oxidy dusíku c) oxid uhličitý, kyslík 7

Hlavním odpůrcem teorie „globálního oteplování“ je i významná česká osobnost: a) Václav Havel b) Václav Klaus c) Karel Gott 8

Úmluva mezi průmyslovými zeměmi o snížení skleníkových plynů se nazývá: Kjótský protokol Ženevský protokol Vídeňský protokol 9

a) Indie, Japonsko, Hongkong b) Nizozemsko, Itálie, Švédsko Mezi státy, které jsou globálním oteplováním postiženy nejvíce a hrozí jim zatopení mořem, patří: a) Indie, Japonsko, Hongkong b) Nizozemsko, Itálie, Švédsko c) Maledivy, Tuvalu, Kiribati 10

Termín „GLOBÁLNÍ“ znamená: a) zeměpisný b) celosvětový c) místní 11

Typickým příkladem globalizace je používání světové počítačové sítě, která se jmenuje: a) Seznam b) Wikipedie c) Internet 12

Velká města (New York, Londýn), kde se stírají kulturní rozdíly mezi obyvateli, se nazývají: a) tavící kotel b) vroucí hrnec c) velký chaos 13

Globalizace umožnila vznik podniků, ve kterých je výroba nebo dodávání služeb řízeno ve více než jedné zemi. Těmto podnikům se říká: a) akciová společnost b) národní podnik c) nadnárodní korporace (podnik) 14

Dnes se po světě šíří nemoci hlavně díky častému stěhování lidí. Pokud se nemoc rozšíří na celém kontinentu (př. ptačí chřipka), pak mluvíme o: a) epidemii b) civilizační chorobě c) pandemii 15

c) opakované vystěhování se Migrace znamená stěhování z jednoho místa na druhé. Migrace se dělí na imigraci a emigraci. Imigrace znamená: a) vystěhování se b) přistěhování se c) opakované vystěhování se 16

Díky globalizaci se dostávají do některých míst světa rostlinné a živočišné druhy, které tu nejsou původní a často vytlačují nebo úplně vyhubí místní druhy. Těmto „přistěhovalcům“ pak říkáme: a) invazní druh b) migrační vlna c) globální smršť 17

Počet lidí na světě, kteří žijí v jiném státě, než se narodili je přibližně: a) 50 milionů b) 1,5 miliardy c) 150 milionů 18

žádost o stálé bydliště Cizinec, který uprchl ze své země z politických,rasových, náboženských, národnostních nebo jiných důvodů, může požádat v jiné zemi o útočiště. Tomu se říká: žádost o emigraci žádost o azyl žádost o stálé bydliště 19

víra v nadřazenost vlastního národa Xenofobie znamená: strach z cizinců víra v nadřazenost vlastního národa usilování o společnost bez nadvlády člověka nad člověkem 20

V deštných pralesích Afriky se odlesňují obrovské plochy kvůli těžbě vzácných kovů např. koltanu, který se využívá při výrobě mobilních telefonů nebo note- booků. Kácení lesů nejvíce ohrožuje: a) pandy b) gorily c) jaguáry 21

Přístup k pitné vodě v současnosti nemá téměř ___________ lidí na celém světě. a) 1 miliarda b) 500 milionů c) 3,5 miliard 22

b) přestavba starých domů c) obnovení krajiny např. po těžbě Rekultivace znamená: a) hluboká orba b) přestavba starých domů c) obnovení krajiny např. po těžbě 23

Mezi rostliny, které se na naše území dostaly z dalekých zemí a nemají tu přirozené nepřátele patří: a) růže čínská, smetánka lékařská, jitrocel kopinatý b) pelyněk černobýl, hluchavka nachová, bodlák obecný c) bolševník velkolepý, netýkavka žláznatá, křídlatka japonská 24

Desertifikace znamená: a) rozšiřování pouští b) hubení hlodavců c) vymírání velryb 25

26

27

28