Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová. DRUHY VĚT Mgr. Michaela Benešová.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Druhy vět VY_32_INOVACE_06 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.02 Název pro školu:
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_30_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český - 1. stupeň Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_05_15.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _08_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Žáci si na jednotlivých cvičeních upevní učivo o větách dle.
Podstatná jména rodu středního
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Poznáš věty? VY_32_INOVACE_05 Sada 22 Základní škola T. G.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty tázací VY_32_INOVACE_02 Sada 22 Základní škola T. G.
Skladba – věty podle modality
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty přací VY_32_INOVACE_04 Sada 22 Základní škola T. G. Masaryka,
Autor výukového materiálu: Bc. Markéta Miláčková Datum (období) vytvoření výukového materiálu: září 2011 Číslo klíčové aktivity: VY_32_INOVACE_CJ.4.04.
D R U H Y V Ě T P O D L E O B S A H U. J A K P O U Ž Í V Á M E V Ě T Y oznamujeme přikazujeme přejeme si ptáme se zjišťujeme doplňujeme rozkazujeme zvoláme.
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Věty oznamovací VY_32_INOVACE_01 Sada 22 Základní škola T.
Rozkazovací tázací oznamovací přací. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2012 Ročník1. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk.
VY_32_INOVACE_47_Tulacka Tulačka Český jazyk - 2. ročník Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníříjen 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníříjen 2012 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Pohádka (čtení souvislého textu) Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2013
Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2011 Ročník 1.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2012 Ročník
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
RISKUJ!.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Sada 2 Jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Druhy vět, větná melodie Stupeň a typ vzdělávání
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Anotace: prezentace slouží k procvičování rozdělení hlásek a druhů vět
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Procvičovací list Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2011
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření březen 2012
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření květen 2012
Jméno autora Datum vytvoření Ročník Vzdělávací Téma – název Anotace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2012 Ročník
VY_32_ INOVACE_ 03_ ČESKÝ JAZYK 3
Jméno autora Datum vytvoření Ročník Vzdělávací Téma – název Anotace
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Transkript prezentace:

Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník 2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura ( DUM 05 ) Komunikační a slohová výchova, Jazyková výchova Téma – název učebního materiálu Druhy vět Anotace interaktivní prezentace určená k vyvození učiva „Druhy vět“ žáci postupně poznávají větu oznamovací, tázací a rozkazovací každý druh věty je motivován básničkou „se znaménkem“ v závěru je učivo shrnuto v přehledu součástí materiálu je pracovní list, který slouží k fixování učiva a ke kontrole porozumění

DRUHY VĚT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Stanislava Junková.

Věty se skládají ze slov Co má každá správná věta na konci Přečtěte si článek. Co se vám na větách nelíbí? Přečtěte článek ještě jednou- se znaménky. Znaménka nám však také říkají, jak se věty jmenují. Z čeho se skládají věty Věty se skládají ze slov Co má každá správná věta na konci Věty mají na konci znaménko Doplňte znaménka Nakonec věty se znaménky pěkně přečtěte

Větu, která něco oznamuje (říká), nám přinese: Beruško, půjč mi jednu tečku. Třeba tu, co máš na zadečku. Musím ji napsat za větou. Ať se mi slova nepletou.

Tato věta se jmenuje: OZNAMOVACÍ a na konci má: tečku

Najděte věty, které nám něco oznamují. Jsou to tedy věty na konci mají TEČKU OZNAMOVACÍ Z čeho se skládají věty Věty se skládají ze slov Co má každá správná věta na konci Věty mají na konci znaménko Doplňte znaménka Nakonec věty se znaménky pěkně přečtěte

Větu, kterou se na něco tážeme (ptáme), nám přinese: V pokladně sedí pokladní. Za otázkou se píše otazník.

Tato věta se jmenuje: TÁZACÍ a na konci má: otazník

Najděte věty, kterými se na něco tážeme. Jsou to tedy věty na konci mají TÁZACÍ OTAZNÍK Z čeho se skládají věty Věty se skládají ze slov Co má každá správná věta na konci Věty mají na konci znaménko Doplňte znaménka Nakonec věty se znaménky pěkně přečtěte

Větu, kterou něco rozkazujeme, nám přinese: Nekřič pořád, jsi uličník. Za větou rozkazovací se píše vykřičník.

Tato věta se jmenuje: ROZKAZOVACÍ a na konci má: vykřičník

Najděte věty, kterými něco rozkazujeme. Jsou to tedy věty na konci mají ROZKAZOVACÍ VYKŘIČNÍK Z čeho se skládají věty Věty se skládají ze slov Co má každá správná věta na konci Věty mají na konci znaménko Doplňte znaménka Nakonec věty se znaménky pěkně přečtěte

OZNAMOVACÍ tečka TÁZACÍ otazník ROZKAZOVACÍ vykřičník SHRNUTÍ UČIVA věta, která něco oznamuje, je věta na konci věty oznamovací je OZNAMOVACÍ tečka TÁZACÍ věta, kterou se tážeme, je věta na konci věty tázací je otazník ROZKAZOVACÍ věta, kterou rozkazujeme, je věta na konci věty rozkazovací je vykřičník

samostatná práce každý dostane nakopírovaný pracovní list po jeho vypracování se můžete podívat, co si povídáme my v prezentaci, a porovnat s vaší prací

Napiš do „bublin“ 1 větu: ROZKAZOVACÍ OZNAMOVACÍ Co si asi povídají? Napiš do „bublin“ 1 větu: ROZKAZOVACÍ TÁZACÍ My se máme rádi Pochováš mě Neškrábni mě

Zdroje: KONOPKOVÁ, Ludmila. Diktáty a pravopisná cvičení pro 2. ročník ZŠ. vyd. Praha: Fortuna, 2009. ISBN 978-80-7373-044-4. s. 45-46. http://www.gify.nou.cz/poz2.htm http://www.gify.nou.cz/ABC10.htm http://www.gify.nou.cz/ABC22.htm http://www.gify.nou.cz/h_beruska.htm http://www.gify.nou.cz/lid_prodavac.htm#