DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_18_.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu World of Art quiz Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_FIG_14_CANADA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Generátor střídavého proudu. K primárním zdrojům elektrické energie řadíme uhlí, ropu, zemní plyn, vodu v přehradách a také jaderné palivo. Přeměna energie.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – regulace Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Slovní úlohy - Vennovy.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název prezentace (DUMu): Elektromagnetická indukce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vznik střídavého proudu
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Elektromotor a jeho využití
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
38.1 elektromagnetická indukce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Magnetická indukce Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Závislost elektrického odporu
ELEKTROMAGNETICKÉ INDUKCE
Intenzita elektrického pole
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Nestacionární magnetické pole – magnetický indukční tok Autor Hana Hrádková Tematický okruh Fyzika Ročník Septima, třetí ročník Datum tvorby Říjen 2012 Anotace Cílem prezentace je zavedení fyzikální veličiny – indukční tok. Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu. Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic u PC. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

NESTACIONÁRNÍ MAGNETICKÉ POLE Magnetický indukční tok

Magnetický indukční tok Chceme-li elektromagnetickou indukci popsat kvantitativně ⇒ novou fyzikální veličinu - magnetický indukční tok Φ (skalár). Kruhový závit o ploše S (n je normála plochy) v magnetickém poli o indukci B

Na čem závisí magnetický indukční tok? plocha S je kolmá k magnetickým indukčním čarám (tj. vektor B má směr normály n plochy) Na čem závisí magnetický indukční tok?     Jednotkou indukčního toku je weber

Německý fyzik Wilhelm Eduard Weber 24. 10. 1804 - 23. 6. 1891

vektor B svírá s normálou plochy n úhel α:  

Indukční tok se mění harmonicky.     Indukční tok se mění harmonicky. http://article.wn.com/view/2011/04/05/Electromagnetic_induction/

Na koncích cívky se indukuje napětí tehdy, když se v cívce mění magnetický indukční tok. Změnu magnetického indukčního toku značíme Rychlejší změna magnetického indukčního toku působí větší indukované napětí – mluvíme o časové změně indukčního toku.

Úkol 1: Vyjádřete jednotku tesla (T) a weber (Wb) v základních jednotkách soustavy SI. Řešení:   ⇒   ⇒ Wb = kg.m2.A-1.s-2 Úkol 2: Jakou úhlovou frekvencí se musí otáčet v homogenním magnetickém poli tyčový magnet, abychom dostali napětí o frekvenci 50 Hz? Řešení:   ⇒  

Zdroje: LEPIL, Oldřich; ŠEDIVÝ, Přemysl. Fyzika pro gymnázia: Elektřina a magnetismus. Praha: Prometheus, 2009, ISBN 978-80-7196-202-1. http://article.wn.com/view/2011/04/05/Electromagnetic_induction/ Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora