Roční seminář pro vodoprávní úřady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
NOVÝ OBČANSKÝ ZÁKONÍK atd. NOVÝ OBČANSKÝ ZÁKONÍK atd. Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 26. – 27. září.
Voda jak ji neznáme Povolení k nakládání s vodami k Ing. Jana Zmeškalová.
Vodní díla na cizích pozemcích Praha
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Ing. Evžen Zavadil Nařízení vlády č. 57/2016 Sb. Novotného lávka, 22. červen 2016.
Mgr. Veronika Vytejčková, odbor legislativní MŽP Mgr. Veronika Vytejčková, odbor legislativní MŽP Vybrané problémy vodoprávní praxe I.
EIA novela 2015 STAVEBNÍ ÚŘADY Novela zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, (viz zákon č. 39/2015 Sb.,), účinná.
Budování cyklostezek z pohledu správce vodních toků Mladá Boleslav Ing. Růžena Divecká Povodí Labe, státní podnik.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Strana 1 INTEGROVANÉ POVOLOVÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Adéla Švachulová Ministerstvo životního prostředí Oddělení IPPC Integrated and Planned Enforcement of.
1 Právní stav územního plánu po vydání změny Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP,
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Stavební zákon a ochrana životního prostředí základní časová osa Ivana Průchová 2015 Ivana Průchová.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Příprava novely stavebního zákona
II. TÉMA Platné právní předpisy na ochranu dřevin rostoucích mimo les a povolování kácení (metodiky, ČSN, dohody)
Zahájení a průběh správního řízení
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Co se neuveřejňuje Neuveřejňují se informace, které nelze poskytnout podle předpisů upravujících svobodný přístup k informacím § 3 odst. 1 Zákona o registru.
Mgr. Michal Matouš Katedra správní vědy a správního práva, PrF MU
Obecné zásady při aplikaci ZÚR JMK
Vytápění Tepelné ztráty
Stavební uzávěra základní informace
Občanské soudní řízení I.
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Novela zákona ZPF č. 41/2015 Sb. – účinnost od 1. dubna 2015
Zákon o lesích (lesní zákon) č. 289/1995 Sb.
Odpovědnost za poškození životního prostředí
Místní poplatky (kontrolní činnost KÚZK za období )
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zpráva o uplatňování územního plánu
Majetkoprávní vztahy a ochrana životního prostředí
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Spolupráce škol a orgánů sociálně-právní ochrany dětí
Národní konference GDPR 2017, Praha, 23. listopadu 2017
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Zákon o vodovodech a kanalizacích č. 274/2001 Sb
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zákon č. 183/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
STAVEBNÍ ZÁKON.
Vodní plochy jako VKP z pohledu práva
Účastníci výstavby
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Legislativní otázky (část 1)
Přijímací řízení pro školní rok 2018/2019.
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Školení obcí Olomouckého kraje
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Přijímací řízení pro školní rok 2019/2020.
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
Územní plán s prvky regulačního plánu
Sociální a dostupné byty
Seminář o stavebním spoření
SPRÁVNÍ PRÁVO.
Transkript prezentace:

Roční seminář pro vodoprávní úřady Odpovědi na dotazy Roční seminář pro vodoprávní úřady Skalský dvůr, 2.- 4. října 2017

Odpovědi na dotazy V ust. § 115 odst. 6 vodního zákona je uvedeno, že: „Občanské sdružení, jeho cílem je podle jeho stanov ochrana životního prostředí, je oprávněno být informováno o zahajovaných správních řízení vedených podle tohoto zákona, pokud o tyto informace vodoprávní úřad požádá, s výjimkou stavebních řízení vedených podle § 15 a řízení navazujících na posuzování vlivů na životní prostředí podle § 3 písm. g) zákona o posuzování vlivů na životní prostředí.“ Spolek má ve svých stanovách uvedenu ochranu přírody a krajiny. Má právo být informováno o stavebních řízeních dle § 15 vodního zákona? Z režimu odst. 6 § 115 vodního zákona je stavební řízení dle § 15 téhož zákona vyjmuto. Vyjmuta jsou i jiná řízení, pokud jim předcházelo posuzování vlivů na životní prostředí.

Odpovědi na dotazy Dle ustanovení § 11a vyhlášky č. 432/2001 Sb. - Doklady pro vydání kolaudačního souhlasu k užívání vodních děl je pod písm. c) požadavek dokladu o zajištění souborného zpracování dokumentace geodetických prací. Je v některém právním předpise uvedeno, co je obsahem takového dokladu? Může vodoprávní úřad vyžadovat i výškové zaměření, např. u koruny jezu, hráze rybníka? Jak má vodoprávní úřad postupovat, když stavebník nechce výškové zaměření doložit? Obsah geodetické části dokumentace skutečného provedení stavby je uveden v ust. § 13 odst. 1 písm. c) zákona č. 200/1994 Sb. (tj. geometrické, polohové a výškové určení dokončené stavby nebo technologického zařízení)

Odpovědi na dotazy 3) Lze ohlášenou stavbu ČOV dle ust. § 15a vodního zákona provést svépomocí? Ohlášenou stavbu ČOV dle ust. § 15a vodního zákona nelze provádět svépomocí. Nejedná se o stavbu uvedenou v ust. § 160 odst. 3 stavebního zákona.

Odpovědi na dotazy 4) Je v případě povolení k odběru povrchové vody z vodního toku vlastník pozemku, na kterém sice není umístěno vodní dílo, ale je na něm umístěno „technické zařízení“ – hadice, sací koš, účastníkem řízení? Vlastník takto dotčeného pozemku není účastník řízení při nakládání s povrchovými vodami – jejich odběru z vodního toku.

Odpovědi na dotazy Dešťové kanalizace a povolení k nakládání s vodami povoluje se nakládání s vodami dle § 8 odst. 1 písm. a) bod 5. vodního zákona a co by mělo být obsahem – max. kapacita? Vyžaduje zasakování dešťových vod vsakovacím objektem (vsakovací studnou) také povolení k nakládání s vodami  dle § 8 odst. 1 písm. a) bod 5. vodního zákona a co by mělo být obsahem - max. zasakované množství dle nějakého výpočtu? V případě, že se jedná o vodní dílo, povoluje vodoprávní úřad jiné nakládání s povrchovými vodami a to v maximálním množství, které kanalizací proudí při volné hladině. Vodním dílem je kanalizace většinou v případě, že ústí do vodního toku. V případě, že jsou vody vsakovány, zpravidla se o vodní dílo nejedná. V pochybnostech rozhodne příslušný vodoprávní úřad.