Vy_32_INOVACE_77_Charakteristika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.15 Anotace: Prezentace vysvětluje dělení charakteristiky a obsahuje slohová cvičení zaměřená na charakteristiku vnější, vnitřní,
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Název projektu: Moderní škola
Autor: Romana Nováková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 Únor 2013.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele a případně zápisu v sešitě zopakují,
POPIS = informuje o výsledcích pozorování objektů neživých i živých, o jejich pohybu a činnosti.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
SLOVO SOUSLOVÍ FRAZÉMY
VYPRAVOVÁNÍ.
Při vysvětlování nepoužívejte slova příbuzná!
POPIS OSOBY A CHARAKTERISTIKA
PŘÍSLOVÍ, POŘEKADLO, RČENÍ, PRANOSTIKA Mgr. Michal Oblouk
ZÁJMENA (pronomina).
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_O8_CJL_M Ročník: III. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
CHARAKTERISTIKA znaky.
Mgr .Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_14_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Slohové postupy.
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Charakteristika Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Listopad 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Slohový útvar CHARAKTERISTIKA
Základy pedagogické metodologie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Jaroslava Lioliasová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_LIDOVÁ_SLOVESNOST TEMA: Rčení, pořekadlo, přísloví,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_20 Název materiáluSloh-Charakteristika.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Pořekadlo VY_32_INOVACE_20 Sada 2 Čtení a literární výchova ZŠ a MŠ Dešná IT ve škole 1622/21/7.1.4/2010.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ charakteristika Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: květen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_.
VY_32_INOVACE_47_Přestupky, trestné činy Využití ICT Identifikátor školy:
Popis postavy Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Leden 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
VY_32_INOVACE_ČJ.3.01 Tato prezentace je vytvořena výuku literatury.
SLOVO SOUSLOVÍ FRAZÉMY
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
PŘÍSLOVÍ, POŘEKADLO, RČENÍ, PRANOSTIKA Mgr. Michal Oblouk
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
Rčení a přísloví VY_32_INOVACE_39_Rceni a prislovi
CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – vystihuje vzhled, zevnějšek
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
Předložky.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
VY_32_INOVACE_49_V pracovním poměru I
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_04
ČESKÝ JAZYK 4. ROČ. Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16
Charakteristika.
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola J. E
CHARAKTERISTIKA Aneta Bartošová. CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – VZHLED POSTAVA.
Transkript prezentace:

Vy_32_INOVACE_77_Charakteristika Identifikátor školy: 600 150 569 Využití ICT Vy_32_INOVACE_77_Charakteristika

Charakteristika Charakteristika – vystihuje člověka takového, jaký je Charakteristika vnější = popis osoby, vystihuje její vzhled, zevnějšek - už ze vzhledu můžeme usuzovat na vnitřní vlastnosti člověka Uveď příklady – např. neupravený, obézní…

Charakteristika vnitřní = vystihuje povahu člověka, jeho schopnosti, zájmy, vztah k lidem, k práci… Vnější vnitřní ,-----------------,---------------------------------------,

Charakteristika přímá a nepřímá Charakteristika přímá – vlastnosti se pojmenovávají přímo ( přídavnými nebo podstatnými jmény) – chytrý, obětavý, svědomitý, pilný, ale i záporné vlastnosti – líný, neochotný, lže… Charakteristika nepřímá – popis jednání a chování, na vlastnosti usuzujeme podle toho, jak se osoby chovají a jednají

Příklady přímé a nepřímé charakteristiky Obětavý = rád pomáhá lidem Svědomitý = úkoly má vždy v pořádku Ochotný = když se na něj obrátím, vždy pomůže Uváděj další příklady přímé a nepřímé charakteristiky

Přirovnání, rčení V charakteristice hojně používáme přirovnání a rčení Doplň přirovnání : Věrný jako… Pyšný jako… Vyplašený jako… Úlisný jako… Moudrý jako…

Vysvětli rčení Má klapky na očích Z očí mu spadly šupiny Tady je páté kolo u vozu Dělá z komára velblouda Spadl mu kámen ze srdce Jako když hrách na stěnu hází Všude hraje první housle Má pro strach uděláno

Řešení Má klapky na očích = nechce nic vidět Z očí mu spadly šupiny = prohlédl Tady je páté kolo u vozu = nadbytečný Dělá z komára velblouda = přehání Spadl mu kámen ze srdce = ulevilo se mu Jako když hrách na stěnu hází = zbytečně Všude hraje první housle = je nejlepší Má pro strach uděláno = nebojí se

Splašená rčení a přísloví Není růže bez dýmu Kam chodí táta před večerem Jak se do lesa volá, tak si lehne Jablko nepadá daleko bez trní Mele pořád strůjcem Neříkej hop, tam i synek chvátá Není ohně, tak se z lesa ozývá Jak si kdo ustele od stromu Každý svého štěstí hubou

Řešení Není růže bez trní. Kam chodí táta tam i synek chvátá. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Jablko nepadá daleko od stromu. Mele pořád hubou. Neříkej hop, dokud nepřeskočíš. Není ohně bez dýmu. Jak si kdo ustele, tak si lehne. Každý svého štěstí strůjcem.

Pramen Styblík,Vlastimil a kol. Český jazyk pro 7. ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií, SPN, Praha 1997, s. 172 – 177 www.ofice.microsoft.com