Ing. Lenka Bombera Piskačová Osobní prodej, podpora Ing. Lenka Bombera Piskačová
CZ.1.07/1.5.00/34.0124 Číslo projektu Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR36 Název školy SPŠ a SOŠGS Most Předmět MAR Tematický okruh Marketingová komunikace Téma Osobní prodej Ročník 3. Jméno autora Ing.Lenka Bombera Piskačová Datum tvorby 29.10.2012 Anotace Žáci se seznámí s formou osobního prodeje, charakteristikou, způsoby.
OSOBNÍ PRODEJ - přímá komunikace „ tváří v tvář „ - velmi efektivní nástroj komunikace mezi prodávajícím a kupujícím s cílem realizace prodeje - poskytuje možnost získání zpětné vazby, a tím i možnost pružné reakce - obchodní zástupce ( dealer – smluvní partner firmy, prodávající na základě zprostředkovatelské smlouvy ) - obchodní cestující ( zaměstnanec firmy )
Vlastnosti prodejce: 1.) odborné znalosti o výrobku, servisu …… 2.) všeobecný přehled 3.) plné nasazení ve prospěch prodeje 4.) zdravé sebevědomí 5.) dobré komunikační schopnosti 6.) smysl pro improvizaci
PODPORA PRODEJE - forma komunikace, která se snaží podpořit prodej pomocí různých podnětů - zaměřuje se pouze na distribuční síť (VO,MO) a na konečné zákazníky Nástroje: reklamní dárky, vzorky, ochutnávky, kupony, cenové stimuly – slevy, soutěže, loterie ……