ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Advertisements

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
= Sada diapozitivů (snímků), které se promítají na promítacím přístroji (zpětném projektoru). Jednotlivé snímky se zobrazují v určitém pořadí a umožňují.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Program rozvoje Jihomoravského kraje 2018–2021
VÁNOČNÍ OZDOBY – TROCHU JINAK
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Doporučený vzor individuální prezentace
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
9. ročník Michaela Hantková
Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice
M Ý T U S Mgr. Michal Oblouk
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Úvod do tvorby srozumitelného textu
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Stylistika Příruční mluvnice češtiny. Kolektiv autorů ÚČJ FF MU v Brně, 1996, s
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Rešerše.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola VY_32_INOVACE_03_NJ_WOHNEN
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obecné výklady o důkazech
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
8. ročník Michaela Hantková
POPIS Shrnutí učiva.
Funkční styl řečnický.
Světelné jevy -shrnutí
PŘÍVLASTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis pracovního postupu
Úvaha Tento slohový útvar najdeme ve stylu odborném, publicistickém i uměleckém. Je to pojednání nebo výklad na základě logických úsudků. Projevuje se.
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C50Čj6_Přívlastek
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1_25
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SLOH ‒ úvaha.
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Vztahově postojové vlastnosti osobnosti
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk

ÚVAHA nejnáročnější útvar osvětluje určitý problém, hodnotí jeho význam a naznačuje jeho řešení autor se zamýšlí na základě získaných poznatků nad problémem, snaží se dospět k obecnějšímu závěru vychází ze zkušenosti a z logického uvažování autora pracuje s fakty, vztahy mezi nimi, hodnocení vyvozuje obecné závěry, ale nepoučuje, chce přivést k zamyšlení, přesvědčit čtenáře pomocí uplatňovaných argumentů subjektivní postoje a názory autora různá témata, aktuální jevy, obecné otázky v uměleckých dílech, v publicistice, ve vědeckých dílech

3. Závěr – zdůraznění, shrnutí, vyvození základní myšlenky úvahy ÚVAHA osnova: 1. Úvod – cíl úvahy 2. Vlastní úvaha – rozbor problému, přemýšlení, uvažování, hodnocení, dílčí myšlenky a shrnutí 3. Závěr – zdůraznění, shrnutí, vyvození základní myšlenky úvahy jazyk: argumentační prostředky (souvětí s větami v příčinných vztazích), hodnotící prostředky (přídavná jména, od nich odvozená příslovce, abstraktní podstatná jména), věty tázací, obrazná vyjádření, řečnické otázky, zvolací věty, obraty podněcující úvahu (zamyslíme-li se, položme si otázku)

ESEJ stojí na rozhraní mezi literaturou odbornou a uměleckou cílem je vtipně, duchaplně, hravě a osobitě pojednávat o rozmanitých tématech má blízko k úvaze – důraz se neklade na nové téma nebo objevné poznání ne příliš rozsáhlý útvar, psán s estetickým záměrem živé zpracování, obrazný způsob vyjadřování, citově zabarvená slova, vtipné vyhrocení, lehký tón