Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_nekvalitní voda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt VODA, VODA.... Znečištění našich vod Zpracovaly :
Advertisements

Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Monitorování a analýzy Laboratorní cvičení
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Biomonitoring volných vod Nové Hrady. Biomonitoring vod -zkoumá se obsah ropných látek, film na hladině -přestup kyslíku z atmosféry do vody omezen emulze.
zpracovaný v rámci projektu EU
Autor: Andrea Bartoníková
VODA.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Voda Zpracoval: Petr Jabůrek 8.C. Hydrosféra -voda  Voda je základní stavební jednotka všeho živého a proto bychom ji měli chránit.  Voda může být pro.
Hydrosféra.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Biomonitoring volných vod Schrems Kvalita vody – mikrobiologická fyzikální chemická biologická nezávadnost barva chuť zápach.
V.O.D.A.
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Ekologické problémy Společenské problémy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Ekologické problémy Společenské problémy
Kontaminace (znečištění) vody
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.06 Anotace: Prezentace popisuje vlastnosti, vysvětluje rozdíly mezi viry, bakteriemi. Vzdělávací oblast: Viry, bakterie, sinice.
V jejich těle probíhá fotosyntéza V jejich těle probíhá fotosyntéza Existovali již před 3,5 miliardami let Existovali již před 3,5 miliardami let Obsahují.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Ekologie a životní prostředí- Ochrana sladkých vod
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY SVĚTA ZNEČIŠTĚNÍ HYDROSFÉRY
Ohrožování základních složek biosféry
DETOXIKACE – očista organismu
Složky krajiny a životní prostředí
Sinice a jejich vliv na člověka
Definice, která je zakotvena v zákoně 258 a vyhlášce ministerstva zdravotnictví ČR 252. Pitná voda „je zdravotně nezávadná voda, která ani při trvalém.
VODA.
Znečistěný vzduch, půda a voda
Eutrofizace vod Ing. Lenka Holišová.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Znečišťování ovzduší.
Ekosystémy.
SLADKOVODNÍ EKOSYSTÉMY II
RYBNÍK JAKO CELEK.
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
PITNÁ, UŽITKOVÁ, ODPADNÍ
VY_32_INOVACE_01_20_energie Energie může označovat schopnost hmoty (látky nebo pole) konat práci.
VY_32_INOVACE_11_20_obsah vody v potravinách Obsah vody v potravinách BRAMBOROVÉ CHIPSY SUŠENKY VLAŠSKÉ OŘECHY OVESNÉ VLOČKY SUŠENÉ MERUŇKY ROZINKY DŽEM.
Znečištění hydrosféry Lukáš Tureček,Lucie Tomečková A.
VY_52-INOVACE_58_Současná biosféra - učební text.
Zákoucká Lucie Mlynářová Dominika ZŠ CHRASTAVA vODA Déšť nikdy nepadá jen na jedinou střechu.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
VY_32_INOVACE_15_20_zdravý způsob života NEPOHODA KULTURA BYDLENÍ MEZILIDSKÉ VZTAHY OSOBNÍ HYGIENA NEČISTOTA REŽIM DNE ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ ZAMOŘENÉ PROSTŘEDÍ.
ZEMĚPIS VY_32_INOVACE_14_05_vodní plochy. Víš, jak se jmenuje nejstarší a nejhlubší jezero na světě? Jezero Bajkal je nejhlubším jezerem na světě – hloubka.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_07_20_pohyb Jízda na kole je velmi zdravá pro mladé i starší lidi.
VY_32_INOVACE_10_20_léky. Lék je léčivo, které se podává pacientovi (člověku nebo zvířeti) např. ve formě tablet, kapslí, roztoku.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_sport.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_12_20_nemoci.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_06_20_hygiena.
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
seminář a praktika z chemie
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_13_20_životní prostředí.
VY_32_INOVACE_12_05_stavba Země
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_nekvalitní voda

Nekvalitní voda Do zdravého životního stylu by neměla patřit nekvalitní voda

Část lidské populace omezuje přístup k pitné vodě Část lidské populace omezuje přístup k pitné vodě. Znečištěním vodních toků a nádrží  je jeden z největších problémů současného světa;  zhoršuje se tím kvalita vodních ekosystémů i ekosystémů v jejich okolí. Znečištění vody lze v minimalizovat metodami čištění odpadních vod. Do oceánu je vypuštěno ročně okolo… 2,6 mil.kg arzenu… 2,5 mil.kg zinku… 81 tisíc kg rtuti… 3,7 tisíc kg olova…

Znečištění vody je velký celosvětový problém. Více než 14 Znečištění vody je velký celosvětový problém. Více než 14.000 lidí denně zemře v důsledku znečištění vody. Nejen, že existují akutní problémy v rozvojových zemí, ale se znečištěním vody se potýkají i vyspělé země .

Znečišťování vody, má mnoho příčin a různou charakteristiku. Také přírodní jevy, jako jsou sopky, přemnožení řas a sinic, bouře, zemětřesení způsobují velké změny v kvalitě vody a ekologickém stavu vod.

4 1 5 1 3 4 2 P Y T O T K Š 5 2 3

S O P K Y

Znečištění půdními a jílovitými částicemi - např. následkem eroze toxickými látkami anorganickými průmyslovými kaly průmyslovými tuky a oleji radioaktivitou teplem mikrobiálním znečištěním (patogenními zárodky)

? ? ? Najdi v textu 2 skrytá slova ASUWAČÓADASTOXICKÉLAKA HALÁTKYLAWUZRALRAŘEPOHKMY

ASUWAČÓADASTOXICKÉLAKA ! ! ! ASUWAČÓADASTOXICKÉLAKA HALÁTKYLAWUZRALRAŘEPOHKMY

Toxické látky Toxické látky mohou vyvolat onemocnění či poškození organismu. Přírodní toxické látky jsou přirozenými součástmi krmiv nebo potravin. Do organismu se dostávají nejčastěji ústy, kůží, sliznicemi a při dýchání.  Látky s toxickými účinky = JEDY  Jedy přírodního původu = TOXINY 

Toxické látky mají různé účinky na živé organismy – tzv Toxické látky mají různé účinky na živé organismy – tzv. biologické účinky TOXICKÉ ÚČINKY • akutní – po jednorázovém podání toxinu  • pozdní – např. chronické – po opakovaném nebo neustálém podávání toxické látky  PŘÍRODNÍ TOXICKÉ LÁTKY  • látky toxické pro všechny jedince  • látky vyvolávající potravní nesnášenlivost (intoleranci) – toxické jen pro určité jedince  ROPA

1 E 3 2 M M I 3 O 4 P 6 É Č 5 V 6 4 1 C 2 5

S I N C E

POPIS 2. snímek – úvod 3. snímek –slouží k výkladu 6. snímek –žáci interaktivním perem vyluští tajenku 7. snímek –správné řešení tajenky 8. snímek –slouží k výkladu 9. snímek –slouží k výkladu 10. snímek – žáci interaktivním perem podtrhnou skrytá slova 11. snímek – správné řešení předchozího snímku 12. snímek – slouží k výkladu 13. snímek –slouží k výkladu 14. snímek – žáci interaktivním perem vyluští tajenku 15. snímek - správné řešení tajenky 16. snímek – popis 17. snímek - zdroje

Zdroje Snímek č. 1 (kanalizace) - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Water_pollution.jpg Snímek č. 2 (vodaI) - http://storage0.dms.mediafax.cz/media/1/1/3614/3012987/1/voda.jpg?width=300&height=300 Snímek č. 3 (vodaII) - http://thumbs.dreamstime.com/thumb_310/1220960604Nq375L.jpg Snímek č. 4 (vodaIII) - http://thumbs.dreamstime.com/thumb_453/1258357426xGZfRM.jpg Snímek č. 5 (zákaz) - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:20060402_waikiki_sewage.jpg Snímek č. 6 (kapka) - http://thumbs.dreamstime.com/thumb_590/1299858725195h8p.jpg Snímek č. 7 (dítě) - http://www.greenprm.com/imagescontent/childdirtywater.jpg Snímek č. 8 (kapka) - http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/565327/565327,1285396761,1/stock-vector-drop-of-dirty-water-61648525.jpg Snímek č. 9 (dítěII) - http://4.bp.blogspot.com/_ADRmrYvUMok/S98bTyMXdDI/AAAAAAAAACU/MHFm_WM1FO4/s1600/Dirty_water_2.jpg Snímek č. 10 (kapka) - http://net.onextrapixel.com/wp-content/uploads/2011/01/19_dirty-water-drop.jpg Snímek č. 11 (sopka) - http://www.vesmir.info/images/clanky2/sopka-01.jpg Snímek č. 12 (sinice) - http://media.novinky.cz/841/228417-original1-jbplt.jpg Snímek č. 13 (zelená voda) - http://us.123rf.com/400wm/400/400/jarekm/jarekm0808/jarekm080800038/3504468-very-dirty-water-background.jpg Snímek č. 14 (zemětřesení) - http://image.tn.nova.cz/media/images/750x750/Dec2009/585452.jpg?d41d Snímek č. 15 (bota) - http://www.ksport.cz/shopksport/files/products/stelvio_816.png.png Snímek č. 16 (kos) - http://bravenec.org/pics/kos-velky.png Snímek č. 17 (loket) - http://fitness-muscle.info/wp-content/uploads/2011/10/101311_1958_3.png Snímek č. 18 (papoušek) - http://nd05.jxs.cz/992/735/366a892c4c_80638306_o2.png Snímek č. 19 (kobylka) - http://svetpohladnic.sk/pohladnice/obrazky/kobylka-vilko-sle004.jpg Snímek č. 20 (ropa) - http://i.lidovky.cz/10/043/lngal/MTR32bf02_p201004280287901[2].jpg Snímek č. 21 (zelená voda) - http://www.mawhopon.net/upload/image/basic_photo/3(28).jpg Snímek č. 22 (biohazard) - http://www.biohazard-paint.eu/images/093301-grunge-brushed-metal-pewter-icon-signs-warning-biohazard.png Snímek č. 23 (vepř) - http://nd04.jxs.cz/997/708/c51a5dd023_74669462_o2.jpg Snímek č. 24 (čepice) - http://www.kama.cz/galerie/2024/pletena-cepice-kamakadze-s-ksiltem-k07-default.jpg Snímek č. 25 (koleno) - http://www.body-philosophy.net/files/iyl_0712_health_knees300.jpg Snímek č. 26 (mimino) - http://www.mam-shop.cz/images_news/25_1_small.jpg Snímek č. 27 (sešit) - http://www.optys.cz/data/foto/11/2134600011_l.jpg Snímek č. 28 (smile) - http://www.primapataci.estranky.cz/img/picture/7/smajlik4.png Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pajkrtová