Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Advertisements

A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 : AUTOR: Mgr. Marie Horehleďová NÁZEV: VY_32_INOVACE_9/12_ Přírodověda TEMA: Jak bydlíme ČÍSLO.
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
Název školy: MŠ a ZŠ , Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
BEZOBRATLÍ VY_32_INOVACE_06-57 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autor: Mgr. Jana Burdzová
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Sada:Přírodopis,2. stupeň
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Zvířata v lese –test plazi 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Název školy: MŠ a ZŠ,Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
HMYZ STAVBA TĚLA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém louka Živočichové
Sada:Přírodopis,2. stupeň
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
Přírodopis – 7.ročník Obojživelníci - žáby VY_32_INOVACE_
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Základní skupiny živočichů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_32_PTÁCI Mgr. Petra Kukuczková Prvouka
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
PLOŠTICE.
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová)
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
1. 1.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_127_Korýši
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Prezentace seznamuje žáky se znaky a vybranými zástupci blanokřídlých.
Transkript prezentace:

Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Jana Brákorová Název : VY_32_INOVACE_7/19_Živočichové Téma: Hmyz Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0822

Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Přírodověda v 6.ročníku na základní škole praktické Doba vzniku srpen 2012 Ověřeno 15. 11. 2012 Žáci učivu porozuměli, zapojovali se do prezentace Určeno pro procvičování učiva a práci s interaktivní tabulí

Hmyz Každý z vás určitě už někdy viděl hmyz. Setkáváte se s ním neustále na každém kroku, třeba když lížete zmrzlinu a začne vás obtěžovat vosa a nebo na rybách u vody, když máte štípance od komára. Všechno je to hmyz. Je to například vosa, kobylka, moucha, mravenec, komár a nebo včela. Hmyz má nejvíce zástupců v živočišné říši.

Hmyz žije na zemi, ve vzduchu, v půdě i ve vodě. Některý hmyz se přiživuje na jiných živočiších i na člověku. Mají tělo rozdělené do tří článků (hlava, hruď a zadeček). Pro všechny druhy je typické, že mají tři páry nohou, většinou mají složené oči, tykadla a jsou jedinými členovci, kteří umějí létat.

Důležitým orgánem hmyzu jsou tykadla. Jsou to orgány čichu a hmatu, které jsou pro hmyz nepostradatelné. Hmyz má kusadla, kterými ukusuje a žvýká potravu a bodavé ústrojí, kterým saje různé šťávy.

Rozmnožování hmyzu Rozmnožování hmyzu je velice rozmanité. Většina hmyzu se rodí z vajíček. Ale jsou také druhy, které jsou: VEJCOŽIVORODÍ – jedinci se rodí přímo z vejce, které se vyvíjí v těle matky ŽIVORODÍ – jedinci se rodí bez vaječných obalů

Pohyb hmyzu Máme tři druhy pohybu hmyzu: LET (včela, vosa, komár, motýl) CHŮZE (šváb, mravenec) PLAVÁNÍ (znakoplavka obecná, potápník)

Vosa Obecná Vosa je hmyz, který se pohybuje pomocí křídel (létá). Tělo vosy kryje pevná a pružná vrstva, která se nazývá vnější kostra. Má černožlutou barvu – je to výstražné zbarvení pro ostatní živočichy v přírodě. Vosa má jedovaté žihadlo, které je ukryto v zadečku. Žihadlo může použít opakovaně.

Vosa je dravec a živí se hlavně jiným hmyzem. Vosy žijí ve velkých skupinách. Svá hnízda stavějí z hmoty podobné papíru, kterou připravují rozmělňováním starého dřeva.

 KŘÍDLA  HRUĎ HLAVA   ZADEČEK TYKADLA   ŽIHADLO  KONČETINY

Mravenec Obecný Mravenci se pohybují chůzí. Mají hnědou až šedočernou barvu. Dorůstají délky 2-5 milimetrů a žijí až 7 let. Mravenci mají dokonale rozdělenou práci, a proto si umějí postavit mraveniště obrovských rozměrů. Jsou to všežravci, loví hmyz, například mšice a malé červy.

Samec je okřídlený a dorůstá délky 3,5–5 milimetrů. Žije velmi krátkou dobu, po páření umírá. Samička je okřídlená krátkodobě, protože po páření se jí křídla odlomí. Dorůstá délky 7-10 milimetrů.

Potápník Vroubený Potápník se umí pohybovat ve vodě, ale umí i létat. Je jedním z největších vodních brouků světa. Dospělý brouk dosahuje délky 27-35 milimetrů. Barvu má černou a po bocích je lemován žlutou. Je to dravec a živí se hmyzem, drobnými rybami, obojživelníky a dalšími vodními živočichy.

Co je to za hmyz? Komár Pisklavý Mravenec Obecný Vosa Obecná Potápník Vroubený

Je kobylka hmyz? Umí vosa plavat? Žijí potápníci v úlech? ANO - NE Je kobylka hmyz? ANO - NE Je potápník největší vodní brouk na světě? ANO - NE Umí vosa plavat? ANO - NE Jsou tykadla důležitým orgánem pro hmyz? ANO - NE

Popiš tělo vosy

Zdroje: Ilustrace: www.office.microsoft.com