Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK Výukový materiál Název DUMu: VY_52_INOVACE_18_1_OPAKOVÁNÍ HMYZU S PROMĚNOU NEDOKONALOU Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický list: ne Anotace: Opakování stavby těla, pojmů, přizpůsobení, života, potravních vztahů ploštic, vážek, vší, stejnokřídlých a rovnokřídlých. Ověřeno ve třídě: 6.B Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: Podpis:

2 OPAKOVÁNÍ ŘÁDŮ HMYZU S PROMĚNOU NEDOKONALOU
RISKUJ

3 VÁŽKY STEJNOKŘÍDLÍ VŠI ROVNOKŘÍDLÍ PLOŠTICE PROMĚNA 100 200 300 400

4 ŘEKNI, JAK SE JMENUJE LARVA VÁŽEK
VÁŽKY 100 ŘEKNI, JAK SE JMENUJE LARVA VÁŽEK ZPĚT NA VÝBĚR

5 ŘEKNI, JAKÉ ÚSTNÍ ÚSTROJÍ MÁ LARVA A DOSPĚLEC.
VÁŽKY ZA 200 ŘEKNI, JAKÉ ÚSTNÍ ÚSTROJÍ MÁ LARVA A DOSPĚLEC. ZPĚT NA VÝBĚR

6 ŘEKNI, JAKÉ JE ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ DOSPĚLCE.
VÁŽKY ZA 300 ŘEKNI, JAKÉ JE ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ DOSPĚLCE. ZPĚT NA VÝBĚR

7 VÁŽKY ZA 400 VYJMENUJ 4 DRUHY VÁŽEK ZPĚT NA VÝBĚR

8 ŘEKNI, JAKÉ ÚSTNÍ ÚSTROJÍ MÁ PĚNODĚJKA.
STEJNOKŘÍDLÍ ZA 100 ŘEKNI, JAKÉ ÚSTNÍ ÚSTROJÍ MÁ PĚNODĚJKA. ZPĚT NA VÝBĚR

9 VYJMENUJ 3 DRUHY STEJNOKŘÍDLÉHO HMYZU
STEJNOKŘÍDLÍ ZA 200 VYJMENUJ 3 DRUHY STEJNOKŘÍDLÉHO HMYZU ZPĚT NA VÝBĚR

10 STEJNOKŘÍDLÍ ZA 300 POPIŠ TĚLO MŠICE. ZPĚT NA VÝBĚR

11 POPIŠ VZÁJEMNÉ VZTAHY MEZI MŠICÍ, SLUNÉČKEM A MRAVENCEM
STEJNOKŘÍDLÍ ZA 400 POPIŠ VZÁJEMNÉ VZTAHY MEZI MŠICÍ, SLUNÉČKEM A MRAVENCEM ZPĚT NA VÝBĚR

12 ŘEKNI, JAK SE NAZÝVÁ VAJÍČKO VŠÍ.
VŠI ZA 100 ŘEKNI, JAK SE NAZÝVÁ VAJÍČKO VŠÍ. ZPĚT NA VÝBĚR

13 VŠI ZA 200 POPIŠ TĚLO VŠI. ZPĚT NA VÝBĚR

14 ŘEKNI, KAM PATŘÍ VEŠ DĚTSKÁ V POTRAVNÍM ŘETĚZCI.
VŠI ZA 300 ŘEKNI, KAM PATŘÍ VEŠ DĚTSKÁ V POTRAVNÍM ŘETĚZCI. ZPĚT NA VÝBĚR

15 VŠI ZA 400 POZNEJ DRUH ZPĚT NA VÝBĚR

16 Jaké ústní ústrojí má rovnokřídlý hmyz?
ROVNOKŘÍDLÍ ZA 100 Jaké ústní ústrojí má rovnokřídlý hmyz? ZPĚT NA VÝBĚR

17 Vyjmenuj 3 druhy rovnokřídlého hmyzu.
ROVNOKŘÍDLÍ ZA 200 Vyjmenuj 3 druhy rovnokřídlého hmyzu. ZPĚT NA VÝBĚR

18 Čím vydává cvrček a kobylka cvrčivý zvuk?
ROVNOKŘÍDLÍ ZA 300 Čím vydává cvrček a kobylka cvrčivý zvuk? ZPĚT NA VÝBĚR

19 Čím vydává saranče cvrčivý zvuk?
ROVNOKŘÍDLÍ ZA 400 Čím vydává saranče cvrčivý zvuk? ZPĚT NA VÝBĚR

20 JAKÉ ÚSTNÍ ÚSTROJÍ MAJÍ PLOŠTICE
PLOŠTICE ZA 100 JAKÉ ÚSTNÍ ÚSTROJÍ MAJÍ PLOŠTICE ZPĚT NA VÝBĚR

21 VYSVĚTLI POJEM POLOKROVKY
PLOŠTICE ZA 200 VYSVĚTLI POJEM POLOKROVKY ZPĚT NA VÝBĚR

22 VYJMENUJ DVA DRUHY VODNÍCH A DVA DRUHY SUCHOZEMSKÝCH PLOŠTIC
PLOŠTICE ZA 300 VYJMENUJ DVA DRUHY VODNÍCH A DVA DRUHY SUCHOZEMSKÝCH PLOŠTIC ZPĚT NA VÝBĚR

23 VYSVĚTLI, JAK SE BRUSLAŘKA POHYBUJE
PLOŠTICE ZA 400 VYSVĚTLI, JAK SE BRUSLAŘKA POHYBUJE ZPĚT NA VÝBĚR

24 POPIŠ STÁDIA PROMĚNY VŠÍ
PROMĚNA ZA 100 POPIŠ STÁDIA PROMĚNY VŠÍ ZPĚT NA VÝBĚR

25 PROMĚNA ZA 200 PRÉMIE ZPĚT NA VÝBĚR

26 ŘEKNI, V JAKÉM VÝVOJOVÉM STÁDIU SE LIŠÍ PROMĚNA DOKONALÁ OD NEDOKONALÉ
PROMĚNA ZA 300 ŘEKNI, V JAKÉM VÝVOJOVÉM STÁDIU SE LIŠÍ PROMĚNA DOKONALÁ OD NEDOKONALÉ ZPĚT NA VÝBĚR

27 POPIŠ STÁDIA VÝVINU NEPŘÍMÉHO S PROMĚNOU NEDOKONALOU U VÁŽKY.
PROMĚNA ZA 400 POPIŠ STÁDIA VÝVINU NEPŘÍMÉHO S PROMĚNOU NEDOKONALOU U VÁŽKY. ZPĚT NA VÝBĚR

28 ŘĚŠENÍ VŠI: 100: NAJÁDA 200: KOUSACÍ 300: U VODY 400: VÁŽKA PLOSKÁ A RUDÁ, ŠÍDLO MODRÉ, MOTÝLICE LESKLÁ STEJNOKŘÍDLÍ: 100: BODAVĚ SACÍ 200: VLNATKA KRVAVÁ, CIKÁDA SEDMNÁCTILETÁ, PUKLICE ŠVESTKOVÁ 300: HLAVA, HRUĎ ZADEČEK, OČI, ÚSTNÍ ÚSTROJÍ BODAVĚ SACÍ, ZAKRNĚLÁ KŘÍDLA, 3 PÁRY KONČETIN 400: SYMBIÓZA, PREDACE 100: HNIDA 200: HLAVA, HRUĎ, ZADEČEK, OČI, TYKADLA, ÚSTNÍ ÚSTROJÍ BODAVĚ SACÍ, ZAKRNĚLÁ KŘÍDLA 300: KONZUMENT PARAZIT 400: VEŠ MUŇKA ROVNOKŘÍDLÍ: 100: KOUSACÍ 200: SARANČE STĚHOVAVÁ, KOBYLKA ZELENÁ, KRTONOŽKA OBECNÁ 300: TŘENÍM KŘÍDEL O SEBE 400: TŘENÍM KONČETIN O KŘÍDLA PLOŠTICE: 200: PŘEMĚNĚNÁ KŘÍDLA PLOŠTIC 300: ZNAKOPLAVKA OBECNÁ, JEHLANKA VÁLCOVITÁ, RUMĚNICE POSPOLNÁ, KNĚŽICE ZELNÁ 400: POVRCHOVÉ NAPĚTÍ PROMĚNA: 100: HNIDA, LARVA, DOSPĚLEC 200:PRÉMIE 300:: KUKLA 400: VAJÍČKO, NAJÁDA, DOSPĚLEC


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google