VY_32_INOVACE_Racek_ Priklady3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _653 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Advertisements

Proudění kapalin a plynů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _655 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_UCE137 Jméno autora:Ing. Alena Urešová Třída/ročník:2., 3. a 4. r. Datum vytvoření: Výukový materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _654 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Elektronické zesilovače
Elektronické zesilovače VY_32_INOVACE_rypkova_ Shrnutí – myšlenkové mapy Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním.
Elektronické zesilovače VY_32_INOVACE_rypkova_ Nastavení a stabilizace pracovního bodu Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU.
Elektronické zesilovače
Přenosové soustavy VY_32_INOVACE_pszczolka_ Synchronní čítač Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám -
Elektronické zesilovače
Důlní větrání VY_32_INOVACE_Racek_ Mikroklima Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Hlubinné dobývání a bezpečnost práce
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Transformátory Autor: Ing. Tomáš Kałuža VY_32_INOVACE_
Důlní elektrické přístroje
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Elektrické měřící přístroje
Domovní elektrická instalace
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
VY_32_INOVACE_Sikorova_
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
VY_32_INOVACE_Racek_ Kyslik
Elektronické součástky a obvody
Hlubinné dobývání a bezpečnost práce
VY_32_INOVACE_Racek_ Zmeny
Regulátory v automatizaci
Elektrické měřící přístroje
Domovní elektrická instalace
Důlní elektrické přístroje
VY_32_INOVACE_Racek_ Aerodynamika
VY_32_INOVACE_Racek_ Systemy
Hlubinné dobývání a bezpečnost práce
Elektrické měřící přístroje
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Hardware číslicové techniky
Regulátory v automatizaci
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
VĚTRÁNÍ PLYNUJÍCÍCH KARVINSKÝCH HLUBINNÝCH DOLŮ
Důlní elektrické přístroje
VY_32_INOVACE_Racek_ Zmeny_priklady
Elektrické měřící přístroje
Důlní elektrické přístroje
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Důlní požáry a chemismus výbušniny
VY_32_INOVACE_Maslovsky_ Technické požadavky na výrobky
Elektrické měřící přístroje
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Důlní elektrické přístroje
Elektrické měřící přístroje
Důlní elektrické přístroje
Důlní elektrické přístroje
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
VY_32_INOVACE_Racek_ Separatni
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Racek_01-1-19-Priklady3 Důlní větrání VY_32_INOVACE_Racek_01-1-19-Priklady3 Autor: Mgr. Ing. Ladislav Ráček Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/34.0195 – Individualizace a inovace výuky

Anotace V tomto materiálu se na 3 příkladech seznámíme s mužnostmi rychlosti větrů v některých nejdůležitějších důlních dílech.

Příklad 1 Vypočtěte maximální množství větrů, které může podle bezpečnostních předpisů proudit větrní jámou o užitečném průřezu 12,6 m2, slouží—li tato jáma pouze k větrání.

Řešení: Maximální rychlost větrů ve větrní jámě, sloužící jen k větrání, je 15 m/s. Této maximální rychlosti odpovídá největší dovolené množství větrů: Závěr: Jámou protéká objemový průtok 189 m3/s.

Příklad 2 Vypočtěte minimální a maximální dovolené množství větrů v porubu ve sloji mocnosti 1,6 m a volné otevřené šířky 3,80 m.

Řešení: Podle bezpečnostního předpisu je dovolená minimální rychlost 0,25 m/s a maximální rychlost je stanovena na 4m/s. Průřez důlního díla: Minimální objemový průtok: Maximální objemový průtok: Závěr: Výpočtem jsme zjistili podle dovolené minimální a maximální rychlosti odpovídající objemové průtoky

Příklad 3 Vypočtěte minimální dovolené množství větrů v přípravném předku, raženém v profilu K08, z hlediska nejmenší dovolené rychlosti větrů.

Řešení: Minimální dovolená rychlost větrů v přípravných předcích 0,30 m/s. Profil K08 má hrubý průřez 12,9 m2. Závěr: Pro minimální rychlost v předku je objemový průtok 3,87m3/s.

POUŽITÁ LITERATURA SUCHAN, Libor. Důlní větrání v praktických příkladech. Praha: SNTL, 1975