KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení školy zřizovatelem
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Hodnocení škol a školských zařízení
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Vzájemná hospitační činnost
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Kvalita ve vzdělávání. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy) se rozumí žádoucí (optimální) úroveň.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
PROJEKT HUMAN STEP Výroční konference NTS F,
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Bc. Lektorství cizích jazyků
AUTOEVALUACE KVALITA A EFEKTIVITA VÝUKY
Vzdělávací politika.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
2. ročník(4. semestr) NMgr. studia LF LF:MPSM101
Bc. Lektorství cizích jazyků
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
„Partnerství pro konkurenceschopnost“ Název projektu: „Partnerství pro konkurenceschopnost“ Zkrácený název projektu:„PARKON“ OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
PLÁN REALIZACE STRATEGICKÉHO ZÁMĚRU
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Bc. Magdalena Zábranská
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Komplexní systém hodnocení
Evaluace v mateřských školách
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Pedagogický management 2005 J. Šťáva katedra pedagogiky tel
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Při technické univerzitě v Liberci
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA 30. 3. 2011 Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.

RYSY VZDĚLÁVACÍ SLUŽBY: Nehmatatelnost Neostrost Nedělitelnost Proměnlivost Pomíjivost

KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB Posouzení kvality práce školy – velmi obtížná záležitost Kvalita vyjadřuje skutečnost, že některé věci jsou lepší než jiné

KDO SE KVALITOU ZABÝVÁ? Jednotlivé subjekty vzdělávací soustavy: školy, zřizovatelé, inspekce Veřejnost

PROČ SE KVALITOU ZABÝVAJÍ? - Otázka přerozdělování omezených finančních prostředků a efektivita jejich vynaložení - Opodstatněnost přidělení akreditace vzdělávacímu programu - Růst konkurence – přesvědčit zákazníka o vyšší kvalitě - Multikulturní vlivy – mezinárodní mobility studentů, učitelů, rodin

Čeho si všímá vedení školy? VNÍMÁNÍ KVALITY Čeho si všímá vedení školy? - kvality vzdělávacích programů - vybavení školy - personálního zajištění výuky - dalšího vzdělávání učitelů - kontroly - výstupů

VNÍMÁNÍ KVALITY Čeho si všímá zákazník? (žáci, studenti, rodiče, potenciální zaměstnavatelé, veřejnost – odborná, laická) Kvalita = vnímání kvality - očekávání Kde Kdo Jak

JAK POSÍLIT POZITIVNÍ VNÍMÁNÍ ZÁKAZNÍKA: - vyšší informovaností – po celou dobu studia - péčí o stálost úrovně vzdělávání na škole - přidanou hodnotou – přednášky odborníků, exkurze, stáže, sportovní, kulturní, společenské aktivity - kvalitou vnitřního prostředí školy – estetika, zajištění studijních služeb – knihovna (kopírka, odborná literatura i beletrie, anotační služby)

VNÍMÁNÍ KVALITY Marketingový pohled na kvalitu vzdělávacích služeb musí zahrnovat vždy zejména pohled a vnímání kvality žákem, studentem Postoje žáků a studentů se velmi liší od potřeb a postojů veřejnosti (! neúspěšní žáci a studenti)

Růst kvality školy – dlouhodobý proces zdroje kvality ve vzdělávání: profesionální učitelský sbor vysoké morální hodnoty vynikající výsledky žáků specializace podpora rodičů využívání moderních technologií silné a cílevědomé vedení vyvážené kurikulum dobré klima školy velmi dobře udržované budovy

Kdy? - když mají vhodné pracovní prostředí KDO VYTVÁŘÍ KVALITU? Lidé Kdy? - když mají vhodné pracovní prostředí - když mají podporu a uznání jejich úspěchů a výsledků

KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB Jak pečovat o kvalitu? Naslouchat svým zákazníkům Odpovídat na jejich potřeby a požadavky

HODNOCENÍ KVALITY Tradiční metody hodnocení dle úrovně výstupů školy – závěrečné zkoušky – neobjektivní a nepostihují komplexní práci školy, proto byly vytvořeny nové procedury a mechanismy (evaluace kvality škol)

Oblasti kvality školy (NUOV) 1. Podmínky ke vzdělávání 2. Obsah a průběh vzdělávání 3. Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání 4. Výsledky vzdělávání žáků 5. Vedení a řízení školy, kvalita personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků 6. Úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům

ZDROJE http://www.npkk.cz/csk/files/knihovny-soucasnosti-medkova.pdf http://www.comenius.upol.cz/documents/nez01cz.htm SVĚTLÍK, J. Marketing školy. 1. vyd. Zlín: EKKA, 1996. ISBN 80-902200-8-8

DĚKUJI ZA POZORNOST KRÁSNÉ JARO!