Kdo s koho?!.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

Karas Jan Šeďa Jakub 2.B Gymnázium Jakuba Škody, Přerov
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín VY_32_INOVACE_M_10 Tangens Zpracovala: Mgr. Květoslava Štikovcová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Goniometrické funkce Kosinus Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_84. ANOTACE Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA.
Trigonometrie v praxi. Úkoly 1) Jaká je výška lampy? 2)Jaká je vzdálenost z fotbalového hřiště Realu Madrid na hřiště Manchestru United? 3) Od kterého.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Pythagorova věta.
9. ročník GONIOMETRICKÁ FUNKCE KOTANGENS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Užití goniometrických funkcí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Známe-li délku úhlopříčky.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
2.2 Kvadratické rovnice.
Pythagorova věta.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Matematika pro 2.stupeň ZŠ
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
* Výšky trojúhelníku Matematika – 6. ročník *
Výšky v trojúhelníku VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_18
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Tělesa –čtyřboký hranol
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Konstrukce rovnoběžníku
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Pythagorova věta Matematika 8. třída.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Výukový materiál pro 9.ročník
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Pythagorova věta v rovině
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
Sinus, kosinus, tangens, kotangens
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Transkript prezentace:

Kdo s koho?!

Příklady 1) Úhlopříčka náměstí 2) Vzdálenost od nejnižšího k nejvyššímu stupínku 3) Výška od země k volejbalovému sedátku

Zadání příkladu č.1 Vypočítejte úhlopříčku náměstí, dokážete-li si zjistit dvě strany a úhel svírající úhlopříčku a stranu šířky náměstí.

Jak na to? Krokováním si zjistíme délku a šířku náměstí.

Výpočty 1) Pythagorova věta

2) Sinová věta

3) Kosinová věta

Závěr Těmito výpočty jsme zjistily, že úhlopříčka náměstí měří 120 metrů.

Zadání příkladu č.2 Vypočítejte vzdálenost od nejnižšího kamenného stupínku po nejvyšší.

Jak na to? Metrem jsme si změřili základnu celého trojúhelníku a následně i jednu z jeho odvěsen (pravá odvěsna) a úhel, který je mezi pravou odvěsnou a základnou.

Výpočet Kosinová věta

Závěr Vzdálenost od nejnižšího stupínku po nejvyšší je 3,36m.

Příklad č.3 Vypočítejte výšku sedátka volejbalového rozhodčího po zem.

Jak na to? Změříme si vzdálenost mezi tyčkami hřiště. Poté úhly svírající přeponu s odvěsnami.

Výpočet Sinová věta

Závěr Výška k volejbalovému sedátku je 2,30m.

Vypracovaly Michaela Bernátková Jana Prchlová Barbora Tomíčková Zuzana Keislerová