Principy inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLÁNOVÁNÍ A ŘÍZENÍ VÝROBY
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Projektové řízení Modul č.1.
Regionální inovační strategie workshop s podnikateli Ing. Jiří Kučera JVM-RPIC, spol. s r.o. Tel.: Partner.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Inovace produktů a organizační struktury pro jejich tvorbu
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Strategie podniku v globálním světě
Architektura IS.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Výrobek a jeho životní cyklus
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Systém managementu jakosti QMS
HOSPODÁŘSKÝ CYKLUS – 2. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
Bakalářský studijní program Elektrotechnika Obor  Aplikovaná a komerční elektronika Oborová katedra  Katedra elektroniky.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu Podpora inovací ve firmách.
MARKETING.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Měření a řízení výkonnosti podniku, faktory vývoje
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Prosperita organizace
Business system planning Jan Smolík. Základní informace Metoda firmy IBM Poprvé publikována v roce 1981 Slouží k návrhu informační architektury.
Komplexní produktivní údržba (TPM)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU Výsledky řešení: Ostrava doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc.
Poradenství v obecném řízení
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Management - Organizování
Management - Organizování
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Marketingový plán podniku
Podklady pro zpracování semestrální práce
Jištění kvality technologických procesů
Ekonomika malých a středních podniků
VVI – nástroj ke zvýšení konkurenceschopnosti
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Ekonomika malých a středních podniků
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Principy inovace

Inovační cykly Tyto cykly (dlouhé vlny) začal odvozovat od „shluků inovací“, ke kterému dochází každých 45 – 50 let. Úpadek, recese a nebo krize je sice následkem předcházející konjunktury a prosperity, avšak příští prosperita není následkem předcházející krize. Nástup nové prosperity je závislý na další radikální inovaci.

Tedy jakýkoli přechod od původního k novému stavu. Na nosné vlně radikální inovace se postupně střídají inovace konkrétních výrobků a jejich skupin a dávají vznik vlnám nižších řádů. Uprostřed K-vlny nastupuje závažnější koncepční změna, jakou byl ve třetí vlně nástup vakuové elektroniky a ve čtvrté vlně vynález čipu, který zcela změnil architekturu výpočetní, regulační, informační a komunikační techniky; a ovšem také nástup inženýrství genové manipulace. Inovace je chápána jako jakákoliv změna ve vnitřní struktuře výrobního organismu. Tedy jakýkoli přechod od původního k novému stavu. Pojem „výrobní organismus“ představuje obecné označení pro organizační jednotku, v níž se realizuje proces s uplatněním techniky. Výrobním organismem může být dílna, provoz, podnik, výzkumný ústav, apod.

Rozlišují se celkem čtyři různé druhy změn, a to změnu: • Oscilativního typu • Pravidelnou, kontinuální • Kvantitativní • Mutativního charakteru ZMĚNA OSCILATIVNÍHO TYPU Podstatou této změny je přizpůsobení se okamžité situaci výrobního procesu. Jsou to změny krátkodobého charakteru. ZMĚNA PRAVIDELNÁ, KONTINUÁLNÍ Jedná se o změnu, která vyplývá ze stále dokonalejšího osvojování používané technologie a jejího zdokonalování. V praxi se většinou projevuje jako běžné racionalizační opatření ve výrobním procesu. Efekt se v převážné míře projevuje především v oblasti nákladů.

ZMĚNA KVANTITATIVNÍ Jedná se o změnu vyvolanou prostým rozšiřováním výrobní kapacity firmy a podmínek zvyšování její výroby, která zůstává realizována na stávající kvalitativní úrovni. ZMĚNA MUTATIVNÍHO CHARAKTERU Jedná se o změnu v druzích a kvalitě výrobků nebo objemu vyráběné produkce a zároveň si vynucující zásadní změnu v technologii výroby, konstrukci výrobku apod. U inovace tohoto typu dochází k tomu, že pro její realizaci musí být buď část nebo dokonce celý výrobní proces nahrazen novým. Jádro inovačních změn představuje „tvůrčí lidskou aktivitu vyvolávající pozitivní změnu ve struktuře podnikatelských objektů, která má za následek požadovaný a očekávaný pozitivní efekt“

Současná praxe managementu inovací uplatňuje v podstatě dva základní metodické a manažerské přístupy, a to: funkčně nákladový přístup, klasický (tradiční) přístup. Pro klasický (tradiční) přístup je charakteristický postup řešení vycházející od druhého směrem k sedmému řádu inovací. Pro funkčně nákladový přístup (hodnotový management) je typický zcela opačný postup. Usiluje nejprve o inovace nejvyššího řádu a při nereálnosti takového řešení hledá možnosti změn v nižších řádech inovací.

Každá změna může projevit: ve výši získaných efektů, ve výši vynaložených nákladů Inovační strategie 1. Strategie stanovení podnětné inovace, 2. Strategie vnímaného stupně novosti výrobků, 3. Strategie určení druhu restrukturalizace firmy 4. Strategie uplatňování odlišné složitosti inovací, 5. Strategie vzniku produktových a procesních inovací, 6. Strategie volby konkurenčního boje. Strategie vnímaného stupně novosti výrobků Posouzení výrobkové inovace dle: a) vnímaného stupně novosti výrobkové inovace zákazníkem b) vnímaného stupně novosti výrobkové inovace výrobcem.

Děkuji za pozornost