Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Věta s podmětem, bez podmětu, větný ekvivalent Autor:
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Věta dvojčlenná, jednočlenná, větný ekvivalent
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Podmět (Po) - opakování
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Věta.
Větné členy, základní větné členy
Grafické znázornění věty jednoduché
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Základní skladební dvojice-cvičení
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
ČÁSTICE Název a adresa školy
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
holé, rozvité, několikanásobné
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Základní větné členy: PODMĚT a PŘÍSUDEK Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_57_Podmet Autor: Mgr. Dana Hatašová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
VY_32_Inovace_ Věty jednočlenné a dvojčlenné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Věta dvojčlenná, věta jednočlenná, větný ekvivalent
Autor: Martina Pijáková
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Vy_32_INOVACE_72_Věta jednočlenná a dvojčlenná
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
PŘÍSUDEK (Př) Základní větný člen Co dělá podmět? slovesný
Druhy přísudku Skladba věty.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_08_Podmět Autor Chňoupková Martina

Mgr. Martina Chňoupková PODMĚT Po (subjekt) Mgr. Martina Chňoupková

Opakování přísudku: podtrhněte přísudek a vyberte správné tvrzení o jeho druhu. : 1. Co se od nás chcete ještě naučit? př.slovesný jednoduchý R př. slovesný složený P 2. Pomáhali jsme uklízet jídelnu. př. jmenný se sponou Ř př. slovesný jednoduchý 3. Matka už zůstala bydlet na venkově. E A 4. To bych nechtěl znova zažít. př. jmenný beze spony T D 5. Kniha nejlepší přítel člověka. Y I 6. Byla by ráda zůstala doma. Př. slovesný jednoduchý K 7. Byli bychom se víc těšili. Á 8. Učení není vždy snadné. P R E D I K Á T

Podmět (Po) Spolu s přísudkem patří mezi základní větné členy. Podtrháváme ho rovnou čarou. Je závislý na přísudku a ptáme se na něj otázkou: kdo, co? Př.: Prádlo na sluníčku pěkně uschlo.

Podmět může být: vyjádřený nevyjádřený všeobecný Komenský miloval svou vlast. nevyjádřený Pořád o tom mluvil. (on) všeobecný není vyjádřený, nemůžeme ho do věty jednoznačně doplnit, týká se mnoha lidí Povídali, že mu hráli. – platí pro více lidí

Vyhledejte podmět a přiřaďte ho ke slovnímu druhu. Nikolas mi o tom neustále vyprávěl. Ať je částice. Mluvit o té nešťastné události není snadné. Poučovat je snadné. Z lesa se ozývalo hlasité houkání sovy. Co ti na to řekla matka? Auto sjelo ze silnice. Několikrát je číslovka neurčitá. Z pokoje bylo slyšet hlasité bác. Kouření škodí zdraví.

Rozlište podmět všeobecný a nevyjádřený: Ve slově být píšeme tvrdé y. Šli jsme do kina. S poctivostí nejdál dojdeš. Dostal zápal plic. Maso okořeníme a vložíme do vroucí vody Co dávají dnes večer v kině? Jdi už konečně pryč! všeobecný nevyjádřený

Je v následujících větách podmět? Pokud ano, jaký? Dnes pršelo celý den. Vidličku držíme v levé ruce. Bylo mi smutno. Nepodařilo se mi dorazit. Od prachu mě pálily oči. Silně zahřmělo. Spal dlouho. V divadle hráli Hamleta. Psali jsme test z angličtiny. Bolí mě v zádech. Ne – v. jednočl. Ano – všeobecný Ano – dorazit Ano – oči Ano – nevyjádřený

Vyřešte křížovku: Každý o tom věděl. Jakým slovním druhem je podmět. Řekla mi o tom naše Jana. Vypište podmět. Láska je kořením života. Vypište podmět. V zimě se něco stalo. Vypište podmět. Chodil do školy rád. Jaký druh podmětu je v této větě. A je spojka souřadicí. Vyhledejte podmět. Tak je příslovce. Vyhledejte podmět.

Z Á J M E N A L S K Ě C O V Y D Ř Ý T ŘEŠENÍ: Tajenku použijte ve větě tak, aby byla podmětem.

Další procvičení: Učebnice strany 95,96.