Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Počítač zepředu a zezadu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: Pohotovost.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Inf Počítač a lidé s handicapem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MS WORD 2010 – STYLY Název školy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Měření elektrického proudu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Závislost elektrického odporu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13 _ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 číslo projektu
Mgr. Veronika Vaňousová
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_13_ABECEDA Mgr. Petra Kukuczková
Transkript prezentace:

Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0464 Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUM  Drahomír Havlíček Název DUM  Aktualni cleneni vypovedi Kód DUM VY_32_INOVACE_ 1.2.12 Datum vytvoření  22. 3. 2013 Předmět  Český jazyk a literatura Tematická oblast  Základní vlastnosti textu Výstup ŠVP  Žák poznatky o aktuálním členění výpovědi využívá při tvorbě vlastních textů. Anotace DUM  Principy a zásady aktuálního členění výpovědi. Objektivní a subjektivní pořádek výpovědi. Metodický popis  Prezentace sloužící jako opora výkladu. Příklady podporující teoretické poznatky. Hodnocení  Prezentace se osvědčila. Žáci výklad pochopili a dokázali uvádět vlastní příklady. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Aktuální členění výpovědi

Aktuální členění výpovědi obsah každé výpovědi propojen s konkrétní komunikační situací a tématem jazykového projevu výpovědi v textu obsahově propojeny obsahová soudržnost textu zajištěna příslušností slov k témuž významovému okruhu a členěním výpovědi na téma (T) a réma (R)

Téma a réma výpovědi téma = to, o čem se mluví réma = to, co se o tématu říká

Pořadí téma - réma obecná zásada - nejdříve se udává to, o čem budeme hovořit → téma poté se udává to, co o tématu řekneme → réma

Příklad Václav Havel (téma výpovědi) byl první demokraticky zvolený polistopadový prezident (réma výpovědi). Praha (téma výpovědi) je hlavní město České republiky (réma výpovědi).

Východisko a jádro výpovědi téma a réma obsaženo v každé větě delší texty - důležitější začlenění věty do kontextu kontext = to, co bylo uvedeno a co se bude dále uvádět

Východisko a jádro výpovědi východisko = část výpovědi zasazená do příslušného kontextu jádro = z hlediska kontextu část nová, dosud do kontextu nezapojená obvykle réma = jádro

Příklad Přede dvěma dny odjel můj otec na třídenní služební cestu. Tato výpověď nabývá přesného významu teprve v kontextu – dozvíme se, kdy to bylo, čí to otec odjel na služební cestu, kdo je autorem výpovědi…

Aktuální členění výpovědi členění výpovědi na téma a réma (východisko a jádro) = aktuální členění výpovědi aktuální členění výpovědi v češtině nejvýznamnějším slovosledným činitelem

Objektivní pořádek obvykle dodrženo pořadí téma – réma (východisko – jádro) nejprve výpověď zasazena do kontextu poté uvedení nové informace

Subjektivní pořádek = narušení, nedodržení objektivního pořádku jádro uvedeno na začátku věty např. při citovém rozrušení, v doplňovacích otázkách, v publicistice

Příklady subjektivního pořádku I nové zabezpečení jsme si do auta koupili a stejně nám ho ukradli. (Koupili jsme si do auta nově zabezpečení a stejně nám ho ukradli.) Kolik bude stát nová bunda? Pět cestujících linkového autobusu včera přišlo o život při hromadné havárii na dálnici D1. (Včera přišlo pět cestujících linkového autobusu o život při hromadné havárii na dálnici D1.)

Seznam použitých zdrojů: MARTINEC, Ivo, Jana Marie TUŠKOVÁ a Ludmila ZIMOVÁ. Mluvnice: učebnice českého jazyka pro střední školy. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2009, 264 s. ISBN 978-807-2387-793.