Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 4 – přídavná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Advertisements

Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_04_SHODA.
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
AZ KVÍZ desetinná čísla
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_16_ROZVÍJENÍ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_10_PSANÍ.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Slovesa.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_238_ČJ2
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Doplněk (verbální atribut)
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_190_ČJ3
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A16Čj4_Slovesa
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_14
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_20_AZ KVÍZ 9. ROČNÍK Sada: ČESKÝ JAZYK 9. ročník Téma: AZ KVÍZ 9. ROČNÍK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1437

Anotace Ročník 9. Druh materiálu Prezentace na inter. tabuli Pomůcky Inter. tabule Cíl materiálu /Inovace Formou známé televizní soutěže procvičit učivo mluvnice českého jazyka. Otázky jsou zaměřeny na tvarosloví, pravopis, význam slova, tvoření slov. Metodické pokyny Viz další 2 snímky Prezentace obsahuje animace.

Pravidla hry AZ kvíz: Hrajeme stejně jako známou televizní soutěž. Cílem hry je spojit všechny tři strany trojúhelníku svojí barvou. Hru hrají dva týmy proti sobě – červený a zelený tým. Týmy se střídají ve vybírání otázek, které se schovávají pod písmenky ve velké pyramidě. Kliknutím na písmenko velké pyramidy se zobrazí otázka. Správná odpověď se skrývá pod ikonou Pokud hráč odpoví dobře, vrací se pomocí ikony zpět na titulní stránku a obarví si získané políčko svojí barvou (kliknutím na políčko s daným písmenem v rámečku svého týmu – v rozích stránky). Pokud hráč neví odpověď nebo odpoví špatně a soupeř nechce políčko využít, obarví se políčko šedě (kliknutím na šedě označená políčka s písmeny).

Pokud chce tým získat nějaké šedé políčko, klikne na šedý šestiúhelník v pravém dolním rohu. Objeví se nabídka 10 otázek, kde si sami hráči vyberou náhradní otázku. Kliknutím na vybrané políčko se objeví otázka. Použité políčko se zbarví modře. Pokud je náhradní otázka zodpovězena dobře, může si tým dané políčko přebarvit z šedé na svoji barvu. Vyhrává tým, který jako první spojí všechny 3 strany trojúhelníku svojí barvou.

ZELENÝ TÝM ČERVENÝ TÝM A B C Č D E F G H CH I J K L M N O P R Ř S Š T U Š T U V Y Z I J V Y Z K L M Ž Ž N O P R Ř S Š T U V Y Z Ž A B D F H I K M O R S T V Z C Č E G CH J L N P Ř Š U Y Ž

VYBER SI OTÁZKU. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

CO ZNAMENÁ CIZÍ SLOVO KARTOTÉKA? seznam, evidence

URČI ČÍSLO U PODSTATNÉHO JMÉNA KRKONOŠE B URČI ČÍSLO U PODSTATNÉHO JMÉNA KRKONOŠE Krkonoše – číslo množné

PŘIHLÁSIT SE – 2. osoba, č. jed., způsob rozkazovací UTVOŘ TVAR SLOVESA: PŘIHLÁSIT SE – 2. osoba, č. jed., způsob rozkazovací PŘIHLAS SE!

NAJDI KOŘEN SLOVA PORODIT Č NAJDI KOŘEN SLOVA PORODIT - ROD -

DOPLŇ SPRÁVNĚ –I/-Y : SOUSEDOV_ SLEPICE SOUSEDOVY SLEPICE

VYBER ŠPATNĚ NAPSANÉ SLOVO: a) trojúhelník b) kultura c) manikůra d) zúrodnit c) manikůra - manikúra

SLOVA V ZÁVORCE DEJ DO SPRÁVNÉHO TVARU: Díval se na něho ______ (své modré oči) F Díval se na něho svýma modrýma očima.

URČI VID SLOVESA A UTVOŘ K NĚMU SLOVESO OPAČNÉHO VIDU: G URČI VID SLOVESA A UTVOŘ K NĚMU SLOVESO OPAČNÉHO VIDU: SEDNEME SI sedneme si /sednout si/ – vid dokonavý sedíme /sedět/ - vid nedokonavý

JAKÝ VĚTNÝ ČLEN JE VE VĚTĚ PODTRŽENÉ SLOVO: H JAKÝ VĚTNÝ ČLEN JE VE VĚTĚ PODTRŽENÉ SLOVO: Hejno vran se sneslo na pole. vran – přívlastek neshodný

DNES SI DÁM KUŘECÍ MASO S …. CH DNES SI DÁM KUŘECÍ MASO S …. a) hranolkami b) hranolkama c) hranolky c) maso s hranolky

URČI DRUH VEDLEJŠÍ VĚTY: Půjdeme tam, až budeme mít čas. 2.VV = příslovečná časová

JAKÝ SLOVNÍ DRUH JSOU VŠECHNA TATO SLOVA: ANO, AŤ, KÉŽ, NE ČÁSTICE

VYBER SPISOVNÝ TVAR SLOVESA POTKAT – 2.os., č.mn., způsob podmiňovací přítomný a) potkali byste b) potkali by ste c) potkali by jste d) byli byste potkali K a) potkali byste

KTERÁ VĚTA JE NAPSANÁ BEZ CHYBY a) Ten řízek nám zbil od oběda. b) Martin Petra pěkně zbil. c) Dědeček nám zbil krmítko ze starých prken. L b) Martin Petra pěkně zbil.

d) listopad = vzniklo skládáním KTERÉ SLOVO NEVZNIKLO ODVOZOVÁNÍM a) dobro b) knihovna c) kamenný d) listopad d) listopad = vzniklo skládáním

DÍVKY S ………… (CHLAPCI) HRÁLI FOTBAL. N DÍVKY S ………… (CHLAPCI) HRÁLI FOTBAL. a) chlapci b) chlapcemi c) chlapcema a) s chlapci

JAKÉ JE NADŘAZENÉ SLOVO TĚMTO SLOVŮM: citoslovce, zájmena, slovesa SLOVNÍ DRUHY

UVEĎ SYNONYMUM KE SLOVU P UVEĎ SYNONYMUM KE SLOVU KATASTROFA POHROMA

ŘEKNI 2 POMNOŽNÁ PODSTATNÁ JMÉNA R ŘEKNI 2 POMNOŽNÁ PODSTATNÁ JMÉNA např. Hradčany, kalhoty, nůžky

UVEĎ ALESPOŇ 3 VÝZNAMY SLOVA KORUNA Ř UVEĎ ALESPOŇ 3 VÝZNAMY SLOVA KORUNA koruna – 1. na hlavě krále 2. koruna stromu 3. mince

URČI SLOVNÍ DRUH PODTRŽENÉHO SLOVA: Na tábor přijeli i Markovi kamarádi. přídavné jméno přivlastňovací

UVEĎ ANTONYMUM KE SLOVU OBROVSKÝ Š UVEĎ ANTONYMUM KE SLOVU OBROVSKÝ MALÝ, MALINKÝ

UVEĎ ČÍSLOVKU NEURČITOU ŘADOVOU NĚKOLIKÁTÝ

JAKÉHO DRUHU JSOU VŠECHNA TATO ZÁJMENA: CO, KTERÁ, ČÍ, JENŽ VZTAŽNÁ

KTERÉ SLOVNÍ DRUHY SE SKLOŇUJÍ? podstatná jména, přídavná jména, zájmena, číslovky

KTERÝ NÁZEV JE NAPSANÝ ŠPATNĚ: Y KTERÝ NÁZEV JE NAPSANÝ ŠPATNĚ: a) Mariánské Lázně b) lázně Jáchymov c) Františkovy lázně c) Františkovy lázně – Františkovy Lázně

Neodbočuj od daného …….. (téma). Z DOPLŇ SPRÁVNÝ TVAR: Neodbočuj od daného …….. (téma). TÉMATU

UVEĎ 3. STUPEŇ PŘÍD. JMÉNA DOBRÝ: Ž UVEĎ 3. STUPEŇ PŘÍD. JMÉNA DOBRÝ: NEJLEPŠÍ

Znáte tlustou holčičku? 1 UHODNI HÁDANKU: Znáte tlustou holčičku? Nosí žlutou sukničku. Když jsme ji svlékali, Všichni jsme plakali. CIBULE

VYLUŠTI RÉBUS: nápověda - sloveso 2 O LÁ V – O- LÁ = VOLÁ

ŘEKNI VYJMENOVANÁ SLOVA PO P- 3 ŘEKNI VYJMENOVANÁ SLOVA PO P- pýcha – pytel – pysk – netopýr – slepýš – pyl – kopyto – klopýtat – třpytit se – zpytovat – pykat – pýr – pýřit se – čepýřit se

VE KTERÉ VĚTĚ JE PŘÍSLOVEČNÁ SPŘEŽKA: 4 VE KTERÉ VĚTĚ JE PŘÍSLOVEČNÁ SPŘEŽKA: a) Když šel kolem, stavil se za mnou. b) Přišel příliš pozdě. c) Naučil se celý text zpaměti. c) příslovečná spřežka = zpaměti

VE KTERÉM SLOVĚ SE MUSÍ VYSLOVIT OBĚ ZDVOJENÉ HLÁSKY: a) měkký b) nejjasnější c) denní d) kamenný 5 b) nejjasnější

Která z uvedených vět vyjadřuje jistotu: a) Venku už by měla být tma. b) Vypadá to, že dnes nepřijde. c) Za hodinu tam nestihneš dojet. d) První varianta možná bude lepší. 6 c) Za hodinu tam nestihneš dojet.

VE KTERÉM SPOJENÍ NELZE POUŽÍT SLOVO SEZONNÍ: a) sezonní práce b) sezonní výprodej c) sezonní počítače d) sezonní zboží 7 c) sezonní počítače

V JAKÉM PŘÍPADĚ PÍŠEMU SLOVO Země s velkým Z? 8 Když mluvíme o planetě Zemi.

Jaký druh vedlejší věty obsahuje Souvětí: Je o něm známo, že rád sbírá hřiby. podmětnou předmětnou přívlastkovou 9 a) podmětnou

Opakem slova žádný je slovo: a) někdo b) každý c) nikdo 10 Opakem slova žádný je slovo: a) někdo b) každý c) nikdo každý

ZDROJE A ODKAZY STYBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 8.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, ISBN 80-85937-92-1. STYBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 7.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1997, ISBN 80-85937-70-0. STYBLÍK, Vlastimil a kol. Český jazyk pro 9.ročník základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1998, ISBN 80-85937-87-5. Ilustrace: - www.office.microsoft.com