SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

ODLIŠNOSTI KONÁNÍ MATURITNÍ ZKOUŠKY
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Dyspraxie.
Specifické vývojové poruchy učení
SEMINÁRNÍ PRÁCE NA TÉMA: Specifické poruchy učení
Specifické vývojové poruchy chování a učení
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Speciální péče na naší škole
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Specifické poruchy učení
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Výchova mládeže s více vadami
Lenka Krejčová SPU A VÝUKA V ZUŠ Lenka Krejčová
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Podpora studentů s dyslexií na ČVUT
Příčiny SPU.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Specifické vývojové poruchy učení
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Specifické poruchy školních dovedností
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní
Pojetí a přínos kurzu „Základy speciální pedagogiky“
Riziko dyslexie a školního selhávání
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Základy speciální pedagogiky
Specifické poruchy učení
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Poruchy psychického vývoje
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE TÉMATA JEDNOTLIVÝCH PŘEDNÁŠEK: – úvod do poradenské psychologie – poradenský proces, PSDG v PPS – poradenství.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Žák se specifickými poruchami učení (SPU) a ADHD
DYSORTOGRAFIE 4. října 2013 VY_52_INOVACE_220119
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Název prezentace Studenti se specifickými poruchami učení na vysokých školách Autor: Jana Bogdová.
Dyslexie jako celoživotní zátěž 2015 Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
PORUCHY UČENÍ PhDr.Mgr.Bohumil Ptáček. Schéma synapse nervových vláken- přenos vzruchu.
DYSGRAFIE – PORUCHA OSVOJOVÁNÍ PSANÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Problematika neprospěchu žáka
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Specifické poruchy učení a chovánÍ (SPU/SPCH)
Vývojové poruchy motoriky © Tom Vespa.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Specifické poruchy učení (SPU) u dětí mladšího školního věku
Seminář ke speciální pedagogice 1
Základní škola a Praktická škola, Jičín
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
Specifické poruchy učení
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
KONFUCIUS čínský filosof 551 – 479 př.n.l.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.

UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY heterogenní skupina obtíží, které se projevují při osvojování a užívání řeči, čtení a psaní, matematiky vznikají na podkladě dysfunkcí centrální nervové soustavy mohou se objevovat současně s dalšími poruchami – (senzorická postižení, mentální retardace,...)

ZÁKLADNÍ ČLENĚNÍ dyslexie dysgrafie dysortografie dyskalkulie dyspraxie dyspinxie smíšená porucha školních dovedností vývojové poruchy školních dovedností nespecifikované