Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Advertisements

Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Chemické zatížení krajiny
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Kyselý déšť.
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
ZNEČIŠŤOVÁNÍ ATMOSFÉRY
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Ohrožování základních složek biosféry
Studijní info.
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Globální, regionální a místní problémy životního prostředí
Krajina a životní prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
Atmosféra Filip Bordovský.
Skleníkový efekt.
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Hydrosféra základní složka života
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EK019 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekologické globální problémy
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Globálne ekologické problémy
Environmentální problémy
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

Globální problémy lidstva

globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka

příčina populační exploze surovinová krize energetická krize (potravinová krize v rozvojových zemích) surovinová krize (nebezpečí vyčerpání zdrojů) energetická krize problém války a míru

řešení respektovat limitovanou možnost planety uživit určitý počet lidí omezit spotřebu neobnovitelných surovin respektovat ekologické zákonitosti

člověk je součástí biosféry některé její zákonitosti může ovlivnit jiné musí respektovat (nemůže stát proti přírodě)

globální ekologické problémy růst lidské populace problémy ovzduší problémy s vodou degradace půdy ohrožení biodiverzity produkce odpadů spotřeba energie

narušování ozónové vrstvy ovzduší narušování ozónové vrstvy znečištění ovzduší skleníkový efekt, klimatické změny kyselá atmosférická depozice

narušování ozónové vrstvy ztenčování ozonosféry (ozonové díry) ozonosféra zachycuje UV záření odráží zpět část tepla ze Země příčiny freony další plyny

znečištění ovzduší polétavý prach sloučeniny síry, dusíku a uhlíku ozon těžké kovy organické a radioaktivní látky teplo příčiny činnost člověka

skleníkový efekt, klimatické změny růst teploty při zemském povrchu skleníkové plyny vodní pára oxid uhličitý troposférický ozon oxid dusný metan ostatní plyny

SLEJŠKA, Antonín. wikipedia.cz [online]. [cit. 28.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Schema_sklenikovy_efekt.gif

kyselá atmosférická depozice okyselující látky se dostávají z atmosféry na zemský povrch mokrou cestou – déšť, sníh, mlha suchou cestou – přímé pohlcování plynných látek zemským povrchem příčiny exhalace oxidů síry a dusíku

Jizerské hory - les zasažený kyselým deštěm NIPIK. wikipedia.cz [online]. [cit. 28.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Acid_rain_woods1.JPG

růst lidské populace příčiny souvisí s civilizovaností společnosti zemědělsko-pasteveckého období - na Zemi 5-15 mil.obyvatel od té doby stále populace roste příčiny souvisí s civilizovaností společnosti důkladná péče o potomstvo zabezpečení potravy lékařská péče

spotřeba energie rychle roste 97% z fosilních paliv důsledek poškození ŽP – CO2, oxidy dusíku, popílek, těžké kovy, radioaktivní látky

degradace půdy zhutňování půdní eroze chemické látky hnojiva, pesticidy ztráta organické hmoty zasolování

ohrožení biodiverzity snižování počtu druhů na Zemi příčiny zmenšování areálů výskytu používání chemikálií ionizující záření

problémy s vodou snižování zásob pitné vody rostoucí spotřeba znečišťování povrchových vod živiny z polí, toxické látky,okyselování půd, vypouštění teplých odpadních vod znečištění oceánů a moří chemické znečištění z pevnin, havárie tankerů, ukládání radioaktivního odpadu

produkce odpadů vedlejší produkty lidské činnosti neustálý růst