II. – III. r./ Hotelnictví a turismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Marketingové prostředí
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
2.Marketingové prostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Tržní prostředí.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Životní cyklus podniku Ročník / obor studia:II. – III.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY Ekonomika, ekonomie, ekonomické systémy.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Akcie a jejich náležitosti Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Daně a daňová soustava Ročník / obor studia:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Ekonomika– národní hospodářství
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Hospodářská politika státu
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výrobní činitelé v podniku
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Transkript prezentace:

II. – III. r./ Hotelnictví a turismus Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Okolí podniku Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 614 Klíčová slova: Podnik, faktory ovlivňující okolí podniku, analýza okolí podniku. Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele na téma okolí podniku..

Okolí podniku

Okolí podniku Okolím podniku rozumíme vše, co je za pomyslnými hranicemi podniku jako sociálně ekonomického a technického systému, čím je podnik ovlivňován a co případně může sám ovlivnit. Vliv okolí na podnik je zpravidla velmi silný, zatímco možnost podniku ovlivňovat okolí je spíše omezená.

Klasifikace okolí podniku Geografické prostorové umístění podniku Sociální sociální skladba obyvatelstva (zaměstnanců, zákazníků,…), společenské zvyky Politické politická stabilita v zemi, uspořádání státu Právní stav a vývoj legislativy (např. daňové) Ekonomické výkonnost NH, stabilita ekonomiky Ekologické stav ŽP, stupeň ochrany ŽP Technologické technolog. vyspělost regionu, státu Etické etické zásady ve společnosti, státu Kulturně historické okolí kulturní specifika, národní zvyky

Analýza okolí podniku Při podrobné analýze je nutné odpovědět si na otázky z následujících oblastí: Zdroj obrázku: vlastní

Analýza okolí podniku Funkční okolí Dodavatelé Marketing. mezičlánky (stroje, suroviny, energie, peníze, informace, pracovní síla) Marketing. mezičlánky (obchodníci, makléři, dopravci, banky, sklady) Trhy (výrobní spotřeba, konečná spotřeba)

Analýza okolí podniku Konkurenční okolí generická konkurence (hledání konkurentů v oblasti potřeb Např. potřeba hasit žízeň, pivo vs. víno) výrobková konkurence (jaký druh výrobku) firemní konkurence (od jaké firmy)

Analýza okolí podniku Externí okolí finanční okolí masová média (banky, fondy, akcionáři, burzovní makléři) masová média (publicita) místní lobby (výrobní spotřeba, konečná spotřeba) úřady a zákonodárci, občanské hnutí, široká veřejnost (ekologové, spotřebitelé, ...)

Analýza okolí podniku Makro okolí demografické národohospodářské (přírůstek obyvatel, průměrné stáří, velikost rodiny, vzdělanost ..... tzv. „kohorty“) národohospodářské (přírůstek reálných důchodů, nezaměstnanost, inflační tendence, ...) přírodní zdroje (nedostatkovost, růst nákladů, životní prostředí, zákonodárné iniciativy) technologické (urychlování technolog. rozvoje, inovativní možnosti, význam malých firem, čas, ...) politické (snahy o regulaci společnosti, kontrola veřejnosti, změna hnutí v politickou sílu) kulturní (základ. charakteristiky populace, jaké subkultury, vztah k přírodě, majetku a lidem)

Použitá literatura KOČÍ, Jana a Lenka ŠAMŠOVÁ. Základy ekonomiky: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 143 s. ISBN 978-80-7373-059-8. ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie stručný přehled: Teorie a praxe aktuálně a v souvislostech. 1. vyd. Zlín: CEED nakladatelství, 2002, 279 s. ISBN 80-902-5526-4.