ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

Voda a její okolí.
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
vypracovala: Vendula skalová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_284_SLUNCE _A_ ZEMĚ Téma:
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOTODÁRNÁ KAPALINA CHEMIE TÉMA: Koloběh vody v přírodě,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – hydrosféra autor VM:Ondřej Vojáček.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_60_LÉTO Téma: Výklad na téma léto Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Najdi podobu vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
Člověk a jeho svět 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Člověk a jeho svět Rozmanitost přírody Mgr. Renata Nogolová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:Mgr. Dana Zischková Název:VY_32_INOVACE_47_JARO Téma: Výklad učiva o jaru Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_264_JEDNOTKY OBJEMU Téma:
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_19_VODA_význam vody (opakování)
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
VODA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_528.
VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DUM II. / 18. voda v přírodě Bc. Zdeněk Klíma.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VODA.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_282_NEŽIVÁ_PŘÍRODA_VODA Téma: VODA, JEJÍ SKUPENSTVÍ, VÝZNAM A KOLOBĚH VODY V PŘÍRODĚ Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21. 2975 Anotace:

ANOTACE: prezentace slouží k výkladu nové látky v předmětu člověk a jeho svět ve 3. ročníku ZŠ žáci se seznamují se skupenstvím vody, kde všude voda je, jaké má podoby v přírodě popíší koloběh vody podle obrázku na závěr učivo opakují

Datum vytvoření: 12. února 2012 Klíčová slova: voda, skupenství, déšť, jezero, rybník, řeka, potok, moře, kroupy, jinovatka, rosa, námraza, vodní pára, led, sníh Metodické pokyny: listy 1 – 3 jsou úvodní listy 4 – 5 obsahují informace o nalezišti vody v přírodě na listě 6 najdou žáci popsané typy vody listy 7 - 10 obsahují skupenství vody na listě 11 se nachází informace o různých podobách vody list 12 objasňuje koloběh vody v přírodě list 13 obsahuje závěrečné opakování formou otázek a odpovědí list 14 obsahuje použité zdroje

VODA KDE VŠUDE V PŘÍRODĚ JE VODA? TEČE JE v řekách v rybnících v potocích JE v rybnících

jezerech umělých nádržích mořích

VODA SLANÁ SLADKÁ PODZEMNÍ Je pro člověka nepouživatelná. Přeměňujeme ji na vodu pitnou. Je obsažena v podzemí. Najdeme ji v mořích a oceánech. Tvoří okolo 20 % světových zásob sladké vody. Najdeme ji v přehradách, rybnících, jezerech a potocích.

SKUPENSTVÍ VODY V PŘÍRODĚ JE VODA PEVNÁ KAPALNÁ PLYNNÁ

PEVNÁ VODA MRZNE PŘI 0°C = = BOD MRAZU MĚNÍ SE V LED A SNÍH

KAPALNÁ JEJÍ TVAR NENÍ STÁLÝ, PŘIJÍMÁ TVAR NÁDOBY DÉŠŤ RŮZNÉ NÁPOJE

PLYNNÁ VODA VŘE PŘI 100°C = = BOD VARU MĚNÍ SE V PÁRU

4. PO CHLADNÉ LETNÍ NOCI BÝVÁ NA TRÁVĚ ROSA. VODA V PŘÍRODĚ: 2 .DÉŠŤ 1. V LÉTĚ SE VE VELKÝCH VÝŠKÁCH Z KAPIČEK VODY VYTVOŘÍ KOUSKY LEDU - KROUPY 4. PO CHLADNÉ LETNÍ NOCI BÝVÁ NA TRÁVĚ ROSA. 3. ZA MRAZIVÉHO POČASÍ VZNIKÁ JINOVATKA NEBO NÁMRAZA.

VODA V PŘÍRODĚ NEUSTÁLE KOLUJE.

OPAKUJEME: Kde v přírodě se nachází voda? Při kolika °C voda mrzne a vře? Jak se nazývají tyto dva stupně? V jaké podobě se voda v přírodě nachází? Jak mění svoji podobu? 5. Zjednodušeně popište koloběh vody v přírodě.

POUŽITÉ ZDROJE: ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, 2002. ISBN 80-7289-044-1. http://office.microsoft.com/