PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM
Advertisements

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_10 Název materiáluZákladní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT49 Název školy SPŠ a.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
PRAVDĚPODOBNOST A MATEMATICKÁ STATISTIKA Úvod, kombinatorika
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Elektronická učebnice - II
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Lineární funkce - příklady
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
PARAMETRICKÉ VYJÁDŘENÍ PŘÍMKY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
8.1.2 Podprostory.
ODCHYLKA DVOU PŘÍMEK V ROVINĚ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Maďarská metoda Kirill Šustov Michal Bednář Stanislav Běloch
Kritéria dělitelnosti
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Matematický rychlokvíz 3
Matematický rychlokvíz 3
Název prezentace (DUMu): Logaritmické rovnice
VY_32_INOVACE_66.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
LOGARITMICKÉ ROVNICE- procvičení
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dělitelnost přirozených čísel
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
Lineární funkce Zdeňka Hudcová
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32_INOVACE_62.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
MNOŽINY.
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pravděpodobnost a statistika
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Dvourozměrné geometrické útvary
Základní statistické pojmy
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Matematika – přirozená čísla
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Opakování 2. písemná práce
Lineární funkce a její vlastnosti
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Grafy kvadratických funkcí
Dělitelnost přirozených čísel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR PERMUTACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Martina Fainová POZNÁMKY ve formátu PDF

DEFINICE kčlená permutace s opakováním z n prvků je uspořádaná k-tice sestavená pouze z těchto n prvků tak, že se v ní každý prvek vyskytuje alespoň jednou. Poznámka: Je důležité, kolikrát se každý prvek v k-tici opakuje.

PERMUTACE s opakováním Značení: počet permutací s opakováním z n prvků, v nichž se 1. prvek opakuje k1 krát, 2. prvek k2 krát, … až n-tý prvek kn krát Výpočet:

Příklad 1: Určete, kolika způsoby lze přemístit písmena slova ABRAKADABRA. Řešení: A B D K R 5krát 2krát 1krát 1krát 2krát = 83 160 Písmena tohoto slova lze přemístit 83 160 způsoby

b) V kolika z nich není žádná pětice sousedních písmen tvořena pěti písmeny A? Příklad 1: Řešení: 1) Určíme počet možností, že je pět písmen A vedle sebe. A B D K R 1krát 2krát 1krát 1krát 2krát = 1 260 2) Odečteme získaný počet od celkového počtu přemístění. = 81 900 83 160 - 1 260

Určete počet všech 4ciferných přiroz. čísel dělitelných 9, v jejich dek. zápisu nejsou jiné číslice než 0, 1, 2, 5, 7. Příklad 2: Řešení: Číslo děl. 9  cifer. součet děl. 9 9 18 27 nelze 7, 2, 0, 0 7, 7, 2, 2 7, 1, 1, 0 7, 5, 5, 1 5, 2, 2, 0 5, 2, 1, 1

Počet hledaných 4ciferných čísel je 54. Příklad 2: Počet hledaných 4ciferných čísel je 54. Řešení: 6 + 12 + 6 + 9 + 9 + 12 18: 7, 7, 2, 2 P´(2,2) = 6 7, 5, 5, 1 P´(1,2,1) = 12 9: 7, 2, 0, 0 P´(1,1,2) - P´(1,1,1) = 12 - 6 = 6 7, 1, 1, 0 P´(1,2,1) - P´(1,2) = 12 - 3 = 9 5, 2, 2, 0 P´(1,2,1) - P´(1,2) = 9 5, 2, 1, 1 P´(1,1,2) = 12 54

Cvičení: Určete počet způsobů, jimiž lze umístit všechny bílé šachové figurky na dvě pevně zvolené řady šachovnice. král, dáma, 2 věže, 2 koně, 2 střelci, 8 pěšáků Určete počet všech deseticiferných přirozených čísel, jejichž ciferný součet je roven 3. Určete, kolika způsoby je možno přemístit písmena slova BATERKA tak, aby se souhlásky a samohlásky střídaly.

Cvičení: Určete počet všech pěticiferných přirozených čísel, které lze sestavit z cifer 5 a 7, má-li v každém z nich být číslice 5 právě třikrát nejvýše třikrát aspoň třikrát 5. Určete počet všech deseticiferných přir. čísel, jejichž ciferný součet je roven třem. Kolik z nich je sudých?