Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru"— Transkript prezentace:

1 Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.00/ Tento projekt je financován z Evropského sociálního fondu a Státního rozpočtu České republiky

2 FUNKCE Definice: Každé zobrazení v množině reálných čísel
nazýváme funkce . Funkce značíme malými písmeny: f, g, h, ... Množinu všech , kterým je přiřazeno právě jedno tak, že , nazýváme definiční obor funkce a značíme D(f).

3 Množinu všech , ke kterým existuje aspoň jedno tak,
že , nazýváme obor hodnot funkce a značíme H(f). Hodnotu funkce v daném bodě x značíme f(x). Někdy ji také nazýváme funkční hodnota . Množinu všech bodů roviny o souřadnicích , kde , nazýváme graf funkce

4 ZADÁNÍ (určení) FUNKCE
Funkce může být určena: - předpisem (rovnicí) např.: l nejrozšířenější způsob zadání l snadné výpočty funkčních hodnot l málo názorné - grafem např.: l názorné, ale ne vždy přesné

5 - množinově nebo tabulkou
l pouze u funkcí s konečným definičním oborem l výčtem prvků např.: např.: -1 2 5 2 1 -2

6 např.: Závislost množství benzinu v nádrži auta
- slovním předpisem l praktické návody např.: Závislost množství benzinu v nádrži auta na počtu ujetých kilometrů.


Stáhnout ppt "Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru"

Podobné prezentace


Reklamy Google