Produkt 8.4.2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
Advertisements

Marketing obchodu. Obsah 1. Specifika ceny v obchodní firmě 2. Metody tvorby ceny 3. Rozhodování o ceně, cenová strategie 4. Další možnosti práce s cenou.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
Produkt Zavádění nového produktu na trh. Životní cyklus produktu Zavádění Růst Vrchol Pokles.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Strategie cenové tvorby 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 AnotaceFormou.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Systém odměňování pracovníků
Zavádění nového produktu na trh
Marketing 6 Nástroje propagace.
PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI PSYCHOLOGIE ZBOŽÍ, NABÍDKY A POPTÁVKY.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Inovace a regionální rozvoj
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Společenská odpovědnost ve školství
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
Téma 11: Finanční plánování
IAS 36 Snížení hodnoty aktiv.
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Strategie na různých trzích
RIZIKO.
Propagace.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Majetek podniku - Aktiva
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Digitální učební materiál
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
RIZIKO.
FIREMNÍ MANUÁL zpracování.
Product (Výrobek).
Logistický systém ve společnosti Těžké strojírenství Plzeň a.s.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Transkript prezentace:

Produkt 8.4.2008

Obsah přednášky Identita, image Definice produktu MKT v oblasti služeb Vrstvy produktu Užitné vlastnosti produktu, značka, balení značení Fáze vývoje nového produktu Cyklus životnosti produktu Matice BCG, Matice GE, Ansoffova matice

Identita, image Image =současný obraz (značky/podniku/výrobku) ve vědomí spotřebitelů Identita = vyjadřuje smysl, význam, určuje směr (značky/podniku/výrobku) Tvoří ji: firemní design (logo, rastr, písmo, barva, architektura, ...) firemní komunikace firemní kultura

Produkt = veškeré výrobky, služby, zkušenosti, osoby, místa, organizace, informace a myšlenky Služby jsou charakteristické tím, že: jsou nedělitelné a pomíjivé mají rozmanitou kvalitu a nehmotnou povahu

Vlastnosti služeb Neurčitost Pomíjivost Nemožnost přepravy, skladování, balení Obtížná standardizace Pracovní úsilí Zaangažování kupujícího Proces výroby a spotřeby probíhá současně

3 formy marketingu v oblasti služeb Zaměstnanci Firma Zákazníci Interní marketing Interaktivní marketing Externí marketing

Druhy spotřebního zboží Spotřební výrobky MKT přístupy Druhy spotřebního zboží Rychlo-obrátkové Dlouhodobé spotřeby Speciální Neznámé a nevyhle-dávané Kupní chování spotřebi-telů Časté nákupy, impulzivně nakupované zboží Méně časté, plánované nákupy, porovnávání značek Loajální spotřebi-telé, malá cen. citlivost, porovná-vá se málo Zboží málo známé n. neznámé n. záměrně nevyhle-dávané Ceny Nízké Vyšší Vysoké Různé

Vrstvy produktu Vnímatelný produkt Rozšířený produkt Základní užitek či služba Balení Doplňky Styl a design Kvalita Značka Instalace Prodejní servis Záruky Dodávky a úvěrování Jádro produktu Potenciální produkt

Vnímatelný produkt KVALITA – způsobilost plnit požadované užitné vlastnosti produktu (kvalita, doplňky, design) služby spojené s produktem značka balení značení KVALITA – způsobilost plnit požadované funkce

Vnímatelný produkt II. DOPLŇKY, VARIANTY PROVEDENÍ VÝROBKU – konkurenční nástroj-odlišení od konkurence STYL VÝROBKU, DESIGN – přilákat pozornost, zlepšit fungování, snížit výrobní náklady, konkur.výhoda

Značka = jméno, pojem, symbol, ... n. jejich kombinace, která slouží k rozpoznání produktu prodávajícího Fáze zrodu značky: analýza tržního prostředí definování cílové skupiny insight nalezení idejí, jejich protřídění a vytvoření konceptů výběr konceptu(ů) pro detailní vývoj dotvoření produktu z hlediska MM příprava komunikační kampaně, distribučních podmínek

Faktory úspěšnosti značky Integrovaná komunikační kampaň Dobrá kvalita Úspěšná značka Odlišnost Další služby Dlouhodobá perspektiva Originalita

Hodnocení značek Český trh značka skóre 1. Nokia 0,55 2. Tatranky 0,53 3. Bohemia 0,52 4. Nova 5. Pilsner Urquell 0,50 6. Tradiční české brambůrky 7. Orbit 8. Pickwik 0,49 9. Mattoni 10. Jar 0,48 Světový trh značka mld. $ 1. Coca-Cola 70,5 2. Microsoft 65,2 3. IBM 51,8 4. GE 42,3 5. Intel 31,1 6. Nokia 29,4 7. Disney 28,0 8. McDonald´s 24,7 9. Malboro 22,2 10. Mercedes 21,4 Zdroj: http://www.ihned.cz/attachment.php/11435210/aosuv345BCEF7HJKLMk6Pbfpqry01URV/18p.jpg

Strategické rozhodování o značkové politice Garant značky značka výrobce značka distributora společné využívání značek Výběr názvu značky výběr značky ochrana značky

Výrobková řada a výr. mix Výrobková řada = skupina výrobků, kt. jsou si velmi blízké, mají obdobné užitné vlastnosti, jsou určeny stejné cílové skupině zákazníků, při prodeji procházejí stejnými distribučními cestami, případně patří do stejné cenové kategorie Výrobkový mix = zahrnuje všechny výrobkové řady i jednotlivé produkty, kt. jsou nabízeny k prodeji

Strategické rozhodování o značkové politice Garant značky značka výrobce značka distributora společné využívání značek Výběr názvu značky výběr značky ochrana značky Výrobková řada (kategorie) Název značky stávající nová stáva-jící rozšíření výrobkové řady pod stávající značkou použití stávající značky pro další výrobky nový využívání několika nových značek ve stejné kategorii výrobků využívání nových značek na nových výrobcích

Balení (packaging) = návrh designu a výroba obalového materiálu 3 typy/vrstvy balení: vlastní obal; dodatečný obal; přepravní balení + značení = tištěná informace funkce obalu: uložení, ochrana, pohodlnost při manipulaci + prodejní funkce: zaujmout, navázat vztah, přesvědčit, informovat, varovat, prodat

Balení a značení Tvar Barva Grafické zpracování Velikost Mattoni Sport. Padne ti do ruky Vyvážený přísun minerálů v novém designu vstupuje do hry. Dynamika s ergonomickým tvarem. Mattoni Sport se speciálním sportovním uzávěrem nepustí ani kapku navíc. Mattoni. Voda tvé sportovní vášně. Tvar Barva Grafické zpracování Velikost Funkce značení: identifikace, popis Fialová barva na obalech, se kterou je čokoláda Milka jednoznačně spojena, vyjadřuje vnitřní touhu po intuitivním porozumění, okouzlení. Obal čokolády jako MKT nástroj Fialová barva v kombinaci s bílou je přitažlivá a výrazná, snadno upoutá pozornost zákazníka, který okamžitě identifikuje výrobek a odlišuje Milku od ostatních konkurenčních značek.

Fáze vývoje nového produktu Shromažďování nápadů a námětů Třídění nápadů a námětů Stanovení koncepce výrobku a její testování Tvorba marketingové strategie Ekonomická analýza Vývoj prototypu výrobku Marketingový test Komercializace

Fáze shromažďování nápadů a námětů

Cyklus životnosti produktu

Fáze strategického plánování Stanovení poslání firmy Stanovení podnikatelských cílů Výběr podnikatelských aktivit Celopodniková úroveň Úroveň podnik. jednotek, výrobků a jednotlivých trhů Marketingový plán a další operativní strategie

Matice BCG – Boston Consulting Group 20% 10% 0% 10x 1x 0,1x

Matice GE – General Electric Konkurenční postavení Přita-žlivost trhu Silné Průměrné Slabé Vysoká Chráněné postavení Investovat a budovat Budovat selektivně Průměrná Výběrovost / směřovat k výnosům Omezeně expandovat n. sklízet Nízká Chránit a znovu se soustředit Směřovat k výnosům Zbavovat se

Ansoffova matice – matice: expanze výrobek - trh Stávající produkty Nové produkty Stávající trhy Zvýšená penetrace Rozvoj produktů Nové trhy Vstup na nové trhy Diverzifikace

Použité zdroje Armstrong, G., Kotler, P. - Marketing Marketing – DSO De Pelsmacker, Geuens, Van Den Bergh – Marketingová komunikace http://www.lesechos.fr/formations/marketing/articles/article_4_2.htm http://www.lesechos.fr/formations/marketing/articles/article_10_7.htm http://www.ihned.cz/3-14151540-zna%E8ky-000000_d-80 http://www.lesechos.fr/formations/marketing/articles/article_1_8.htm http://www.tutor2u.net/business/marketing/products_lifecycle.asp http://www.quickmba.com/marketing/