VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Voda a vzduch = základ života
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Hydrosféra Filip Bordovský.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM VODA, VZDUCH, PŮDA
HYDROSFÉRA VODA NA ZEMI.
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
17.1 Rozmanitost přírody – ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA
Voda, vzduch, půda a oheň 3. ročník
Člověk a jeho svět 4. ročník
VY_52_INOVACE_PRV.3.25 _Koloběh vody v přírodě_ pracovní list
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
Prvouka 2.roč.ZŠ „NEŽIVÁ PŘÍRODA – VODA“
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_11_PRV_Houby Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Voda Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
1 VODA Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace VODA / DUM/ VYDMUCHOV/ OWCZARZOVÁ / ČLOVĚK A PŘÍRODA/ 010 Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Přírodní vědy DUM 17 Základní podmínky života VODA
NEŽIVÁ PŘÍRODA VLASTNOSTI VODY.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
VODA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Součásti neživé přírody
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Podmínky života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
VY_32_INOVACE_
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Hydrosféra koloběh vody v přírodě
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Neživá příroda CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Seznámení s vodou jako s nezbytnou podmínkou života. Koloběh vody v přírodě. Pokus se slanou vodou. Interaktivní hra. 1

Voda 2

Další možnosti: déšť, vodní pára, led, rosa, Kde všude najdeme vodu? 1. na povrchu 2. pod povrchem – podzemní voda Další možnosti: déšť, vodní pára, led, rosa, jinovatka Je voda i v těle člověka? Ano, tělo člověka i živočichů obsahuje vodu! 3

Kde je nejvíce vody na Zemi? Nejvíce vody je v mořích a oceánech. Tak to je dobré, to si můžeme vyjet na delší výlet na člunu na moře a nemusíme si ani brát žádnou vodu, když je jí tolik kolem… Přemýšlí Petřík dobře? Vysvětli. Vodu z moře a oceánu nemůžeme pít, je hodně slaná! 4

Víš, čím se liší rybník od jezera? Rybník je uměle vytvořená vodní nádrž. Jezero je přírodní vodní nádrž. 5

Koloběh vody Probíhá v přírodě neustále. déšť sníh kroupy vypařování Voda povrchová vypařování Voda podzemní Prohlédněte si a popište i obrázek v učebnici – str. 31 6

Udělej si doma malý pokus Připrav si: - vařené vajíčko ve skořápce - větší sklenici s vodou - balíček soli - lžičku Dej do sklenice s vodou vajíčko – bude u dna. Zkus postupně přisypávat do vody sůl, kterou pořádně rozmícháš lžičkou. Vyrobíš si tak vlastně „mořskou“ vodu. A co se bude dít s vajíčkem? To už potom vysvětlíš sám svým spolužákům, Můžeš doma namalovat i obrázek nebo přinést fotku. 7

Vyzkoušej Hru s vodou a o vodě Určitě jste už slyšeli o ničivých povodních. Zkuste sami zapátrat, jak to s nimi bylo a jak je možné povodním předcházet. Tuto hru je dobré pustit v další samostatné hodině. http://hrajozemi.cz/aktualni-kolo.aspx?archiv=01

Zdroje: Hra o vodě: http://hrajozemi.cz/aktualni-kolo.aspx?archiv=01 Koloběh vody: INGWIK. Wikipedia.cz [online]. [cit. 19.10.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Water_cycle_blank.svg?uselang=cs www.office.microsoft.com Učebnice: ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, s.r.o, 2011, ISBN 978-80-7289-256-3 9