Vlnění Vznik vlnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 11. Vlnění v řadě bodů KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vlnění Obsah: ► Co je vlnění ► Popis vlnění ► Druhy vlnění
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 01 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Kmity.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Skládání kmitů.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vznik a šíření zvuku.
Co je mechanické kmitání? 2. Jak se dělí mechanické kmitání? 3. Jak se vypočítá okamžitá výchylka? 4. Co je amplituda? 5. Jak se vypočítá.
Zvuk a hudba.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_10_JMÉNA,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_432_Kmitání a vlnění Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM VLNĚNÍ Příčné a podélné.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 13. Vznik a šíření podélného postupného vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Vlnění Obsah: ► Co je vlnění ► Popis vlnění ► Druhy vlnění
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Tepelné motory.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Směr svislý a vodorovný
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zvuk a hudba.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
GRAVITACE. GRAVITACE Jak se gravitace projevuje tělesa puštěná z výšky nad zemí padají dolů kolem naší Země obíhá Měsíc a nikam neodletí planety naší.
Pascalův zákon Hydraulické zařízení. Pascalův zákon Hydraulické zařízení.
Elektrické pole.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Hmotnost a její jednotka
Jednotky času Kalendář
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NEWTONOVY ZÁKONY.
Vlastnosti těles a látek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
MECHANICKÉ VLNĚNÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Škola ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Anotace Materiál slouží k seznámení se základy o sluneční soustavě.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

vlnění Vznik vlnění

Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne: 6.2.2013 Název: VY_32_INOVACE_6C_F9_05_Vlnění - vznik Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: Vlnění - vznik Ročník: 9. ročník Klíčová slova: vlnění, kmitání

Anotace materiál slouží k seznámení s učivem o vlnění popisuje vznik vlnění a základní rozdělení vlnění

Hladina vody

při vhození předmětu na hladinu vody se voda v místě dopadu rozkmitá tento pohyb se šíří dál po hladině vzniká VLNĚNÍ

vlnění se může šířit pouze v pružných látkách př. měkká gumová hadice pružný provaz vodní hladina apod.

PŘÍČNÉ VLNĚNÍ kmitavý pohyb je kolmý na směr šíření

PODÉLNÉ VLNĚNÍ kmitavý pohyb je stejný jako směr šíření - př. vlnivý pohyb klasů obilí

VLNĚNÍ Vznik vlnění vlnění vzniká šířením kmitavého pohybu v prostředí šíří se pouze v látkách, jejichž částice jsou k sobě vázány – pružné látky příčné vlnění kmitavý pohyb je kolmý na směr šíření podélné vlnění kmitavý pohyb je stejný jako směr šíření

zdroje MARTIN Z MRK. mrk.cz [online]. [cit. 6.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.mrk.cz/fotky.php3?id=31451 AUTOR NEUVEDEN. lh-shop.cz [online]. [cit. 6.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.lh- shop.cz/index.php?page=shop.product_details&flypage=trh_flypage.tpl&product_id=505&category_id=52& option=com_virtuemart&Itemid=5&lang=sk&vmcchk=1&Itemid=5 AUTOR NEUVEDEN. ireceptar.cz [online]. [cit. 6.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.ireceptar.cz/zahrada/okrasna-zahrada/jak-zazimovat-zahradni-jezirko/ AUTOR NEUVEDEN. techmania.cz [online]. [cit. 6.2.2013]. Dostupný na WWW: http://www.techmania.cz/edutorium/art_exponaty.php?xkat=fyzika&xser=416b757374696b61h&key=646 AUTOR NEUVEDEN. tin-kan.blog.cz [online]. [cit. 6.2.2013]. Dostupný na WWW: http://tin- kan.blog.cz/0805/moderni-gymnastika JÁCHIM, František; TESAŘ, Jiří. Fyzika pro 9. ročník základní školy. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, a.s., 2001, ISBN 80-7235-130-3.