Protikorupční linky: problémy a řešení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_96 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Právo na informace Zák. č. 106/1999 Sb.,o svobodném přístupu k informacím.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_CENTRALNI.
Odměňování pracovníků Minimální mzda. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
2013 Evropský rok občanů: Co nám přinese? Andrea Matušáková Zastoupení Evropské komise v ČR.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Policie České republiky PREVENCEPREVENCE. Preventivně informační skupiny PREVENCEPREVENCE spolupráce se sdělovacími prostředky informační servis z oblasti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Centrum na podporu integrace cizinců
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
Komunikační strategie ČIŽP
Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU tipy a návod (metodika) pro praktickou závěrečnou zkoušku ve firmě u oborů.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Techniky práce s mentálně postiženými
Organizační zabezpečení práva životního prostředí
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Základy plošné CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MA_ZP_05
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
2. ČNB a její role v platebním styku.
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Z0027 GEOGRAFICKÁ ANALÝZA TRHU PRÁCE
Katedra veřejné ekonomie
Správa sociálního zabezpečení
Sousedský efekt v senátních volbách
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Zvláštní odborná způsobilost
Klíčová aktivita 05 Vzdělávací modul „Boj s korupcí“
Výkon přenesené působnosti úředníky územních samosprávných celků v kontextu jejich financování Mgr. Martin Stark tajemník městského úřadu v Horním Slavkově.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
KTV Pržno Červenec 2018.
Zákon o obětech trestné činnosti
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Veřejná správa - pojem, reformy, systém a trendy reforem v ČR
Transkript prezentace:

Protikorupční linky: problémy a řešení

Východiska Protikorupční linky jako nástroj boje proti korupci sui generis: jeden z infokanálů pro podněty občanů; zdroj analytického materiálu z terénu. K tomu, aby fungovaly, třeba splnit některé předpoklady: důvěryhodný provozovatel; dostatečné analytické a metodologické zázemí; publicita.

Problém Stávající protikorupční linky provozovány: ústředními orgány státní správy (tedy subjekty, o které v zásadě jde); rezortně (kde jsou samosprávy?) a často neodborně (např. bez znalosti vnějších projevů korupce); bez zájmu veřejnosti; Výsledek: velmi omezený

Řešení Je třeba, aby protikorupční linka byla provozována: nestátním subjektem; centrálně (všechny oblasti) a odborně (s dostatečným analytickým zázemím); za zájmu veřejnosti.

Návrh opatření Centrální protikorupční linka TIC: NNO exkluzivně zaměřená na boj s korupcí; provozuje Právní protikorupční poradenské středisko (za rok více jak 150 případů; odborné zázemí); přístup do médií.

Výsledek Výsledek: více podchycených individuálních podnětů občanů (potenciál: až 1000 podání ročně); více ze strany státních orgánů uspokojivě vyřízených podnětů (odsouzení, náprava stavu); propracovanější protikorupční politika státu (lepší protikorupční program vlády); Snížení míry korupce v ČR (měřeno dle CPI).

Děkujeme za pozornost! Adriana Krnáčová, ředitelka TIC Michal Štička, vedoucí Právního protikorupčního poradenského střediska TIC