Umělecký styl II..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_249_ČJ7 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Význam slov NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Inf Písmo v počítači. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy řešené rovnicemi
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
Procvičování slovní zásoby
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Předběžná příprava drůbeže
Technické prostředky v požární ochraně
Název projektu: Moderní škola
Ocelové lešení CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_08
Lineární rovnice a nerovnice III.
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
POTŘEBY DUM _13.
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Rovnice ve slovních úlohách V.
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
City DUM_15.
Technika obsluhy – Příprava mléka šlehaným parou
Změkčování vousů, vypínání pokožky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VY_32_INOVACE_200 Tomáš Nový osmý kraje ČR
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Umělecký styl I..
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
PILOVÁNÍ VY_32_INOVACE_15_290
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Měření v dílenské praxi
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
Řezání vnějších závitů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Neživá příroda - vzduch
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika + opakování a upevňování učiva
Rozmnožování organismů
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
(český jazyk pro 1. ročník)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
The Czech Republic.
Mgr. Veronika Vaňousová
Transkript prezentace:

Umělecký styl II.

VY_12_INOVACE_ČJL_4.A_1-5 Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0928 Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti   Název a číslo materiálu: VY_12_INOVACE_ČJL_4.A_1-5 TÉMA SADY: SOCIÁLNÍ PROBLEMATIKA V UMĚLECKÉ LITERATUŘE Název: Umělecký styl II. Vytvořeno: 8. 2. 2013 Autor: Mgr. Martina Šafránková Vyučovací předmět:  Český jazyk – literární seminář Ročník: IV. Výsledky vzdělávání dle RVP: Rozumí obsahu textu i jeho částí; Čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje:  Prezentace s úkoly pro žáky Klíčová slova: Umělecký styl, jazyk uměleckého stylu Anotace: Výukový materiál podává navazuje na výklad o uměleckém stylu I., následují ukázky z beletrie s otázkami pro studenty pro ověření čtenářské gramotnosti.

Ukázka č. 1: Přestalo tady být bezpečno! Zaposlouchal se do zvuků z chodby. Někdo stoupá po schodech! Doplížil se ke dveřím, přitiskl na ně ucho. Kroky! Po zádech mu stékal pot. Vrazi? Saniťáci? Policajti? Teď kdosi přešel přímo kolem dveří! Srdce mu bušilo v krku. Vydal se nahoru. Určitě? A co když mě obkličují? Vrhl se zpátky do místnosti. Vytáhl zpod molitanu láhev s perníkem, kuchyňský nůž zastrčil do boty, dýku sevřel levačkou. Otázky: Kdo je autorem ukázky a z jakého díla ukázka pochází? Charakterizujte specifické jazykové prostředky: Jaký sociálně nežádoucí jev se v díle objevuje? Vysvětlete slova a přiřaďte k vrstvě slovní zásoby : saniťáci, perníkem, levačkou

Otázky a odpovědi: Kdo je autorem ukázky a z jakého díla ukázka pochází? Radek John; Memento 2. Charakterizujte specifické jazykové prostředky: Dílo v sobě kombinuje spisovnou neutrální češtinu, hovorovou češtinu, nespisovnou češtinu - obecnou češtinou, argotem, vulgarismy… 3. Jaký sociálně nežádoucí jev se v díle objevuje? Drogy, krádeže, vloupání… 4. Vysvětlete slova a přiřaďte k vrstvě slovní zásoby: saniťáci – řidiči sanitky (profesní slang) perníkem – pervitinem (argot) levačkou – levou rukou (hovorová čeština)

Ukázka č. 2: Dozpívav svoji písničku, veliký Antonín složil ruce na zádech a maní dýchl na kuličku teploměru. Sloupec téměř neúplatný sotva se pohnul a Důra znamenaje tuto řádnost měl několik myšlenek, jež se vystřídaly v sledu míšených karet. Tento způsob léta, děl vposled, odvraceje se od přístroje Celsiova, zdá se mi poněkud nešťastným. Je chladno a můj dech, jakkoliv jsem nepozřel vody, je mrazivý. Který měsíc nám zbývá, jestliže ani červen není dost vhodný, abychom pečovali o zdraví a tělesnou čistotu? Nuže, ať je podnebí příznivé čili nic, tyto věci nesnesou odkladu. Řka to ujal se mistr řemene, svlékl svůj šat a dívaje se dolů do vody, jež zrcadlila jeho dlouhé zarostlé nohy, roubení bazénu a nebeskou báň, znamenal obraz obrácené nádoby, kterou kdosi neuměle postavil právě na okraj, a dodal: Ach, plovárna a tato číška jsou prázdny. Otázky: Kdo je autorem ukázky a z jakého díla ukázka pochází? Najděte v textu přechodníky (transgresivy)

Otázky: Kdo je autorem ukázky a z jakého díla ukázka pochází? Vladislav Vančura 2. Najděte v textu přechodníky (transgresivy) : Dozpívav, znamenaje, odvraceje, řka, dívaje.