Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Advertisements

Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17_PŘEDLOŽKY S, Z Škola, autor: ZŠ a MŠ s polským jazykem vyuč. Bukovec, Mgr. Aniela Jochymková Předmět: Český jazyk Třída:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.2 Slova jednozna č ná a mnohozna č ná Název sady: Č eský jazyk 4.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.3 Slova souzna č ná a protikladná Název sady: Č eský jazyk 4. ro.
Předmět: ČESKÝ JAZYK Ročník: 3. Tematický okruh: JAZYKOVÁ VÝCHOVA Název učiva: VĚTA, SLOVO, SLABIKA, HLÁSKA Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.1 Hlásková podoba slova Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název: VY_32_INOVACE_16_I.Čj5_SLABIKY DĚ,TĚ,NĚ Téma: Slabiky.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace _31 _Abeceda 1.část Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_10A_CJ9_19_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slovesa Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Druhy vět podle postoje mluvčího ke skutečnosti
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Slovesa.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_07
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Druhy vět – jejich rozdělení
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
SLOVESNÝ ZPŮSOB Autor prezentace: Mgr. Jaroslava Zámostná
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
SLOVESA číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_15_ Skladba – druhy vět
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TVAROSLOVÍ SLOVNÍ DRUHY – SLOVA OHEBNÁ A NEOHEBNÁ
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Český jazyk pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_09_Zvuková stránka věty Autor Fulínová Šárka

ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY (šestý ročník) ŠárkaFulínová 2. ZŠ DOBŘÍŠ

Použitá literatura Styblík, V.: Český jazyk. Praha, SPN 1998 Kvačková, J.: Opakujeme češtinu v 6. Ročníku. Brno, Nová škola 2006 Špuláková, I., Janáčková, Z.: Opakujeme češtinu ve 3.-5. Ročníku. Brno, Nová škola 2001

ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY Jednotlivé druhy vět podle postoje mluvčího mají svou zvláštní melodii. V písmu tuto melodii naznačují interpunkční znaménka ( . ? ! ).

DRUHY VĚT 1. VĚTY OZNAMOVACÍ 2. VĚTY TÁZACÍ 3. VĚTY ROZKAZOVACÍ 4. VĚTY PŘACÍ 5. VĚTY ZVOLACÍ

Oznamovací věty melodie klesavá za větou píšeme tečku Př. Nejraději mám zeměpis.

Za větou píšeme otazník ? 2. Věta tázací Za větou píšeme otazník ? Př. Co máš nejraději? Tělocvik. Pohár se šlehačkou. DOPLŇOVACÍ melodie stoupavě klesavá odpovídáme tázacím slovem melodie klesavá odpovídáme slovem

melodie stoupavě klesavá ZJIŠŤOVACÍ 2. Věta tázací Za větou píšeme otazník ? Př. Máme dneska český jazyk? Ano. Ne. melodie stoupavá odpověď ano-ne melodie stoupavě klesavá odpověď ano-ne

-melodie stoupavě klesavá 3. Věty rozkazovací Za větou píšeme vykřičník i tečku ! . Př. Pište! Psát! -melodie klesavá -rozkazovací způsob -melodie stoupavě klesavá -slovesa, infinitiv

-melodie stoupavě klesavá 4. Věty přací Za větou píšeme vykřičník i tečku !. Př. Kéž bychom jeli k moři! -melodie klesavá - ať, kéž -melodie stoupavě klesavá

-melodie stoupavě klesavá - melodie s výrazným stoupnutím 5. Věty zvolací Všechny druhy vět s citovým zabarvením. Za větou píšeme vykřičník ! Př. To je nádhera! -melodie stoupavě klesavá - melodie s výrazným stoupnutím

Večer půjdu do kina__ Půjdeš také do kina__ Vzpamatuj se__ PROCVIČOVÁNÍ A.Doplňte znaménka za větami. Večer půjdu do kina__ Půjdeš také do kina__ Vzpamatuj se__ Ať přijede babička__ Co bude dnes k obědu__ To je krása__

B. Určete, zda se jedná o věty doplňovací, či zjišťovací. Spojil se s nějakým dobrým lékařem? Proč to nezkusil? Který z vás dvou tady bydlí? Je to okno umyté? Kdo se stará o kuchyni? Jak se to vlastně stalo? Slíbili vám najít ztraceného kocoura? Kdo si nás oblíbil? Kam se nejčastěji uklízí sportovní obuv? Kde objednal tu luxusní dovolenou?

ŘEŠENÍ A. Večer půjdu do kina. Půjdeš také do kina? Vzpamatuj se! Ať přijde babička! Co bude dnes k obědu? To je krása!

B. Spojil se s nějakým dobrým lékařem? Z Proč to nezkusil? D Který z vás dvou tady bydlí? D Je to okno umyté? Z Kdo se stará o kuchyň? D Jak se to vlastně stalo? D Slíbili vám najít ztraceného kocoura? Z Kdo si nás oblíbil? D Kam se nejčastěji uklízí sportovní obuv? D Kdo si objednal luxusní dovolenou? D