VY_32_INOVACE_03_PR_ZÁKLADY PRVNÍ POMOCI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Advertisements

ZLOMENINY A PORANĚNÍ HLAVY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_02_PR_VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.34_Prvni_pomoc_zlomeniny.
OŽIVOVACÍ TECHNIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Člověk a zdraví Výchova ke zdraví Zuby VY_32_INOVACE_15 Sada 8 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Mgr. Petřík.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo18 Označení materiálu evo18_epilepsie_diabetes.pptx Název školy Gymnázium.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.31_Prvni_pomoc_neprima_srdecni_masaz.
První pomoc při úrazu elektřinou První pomoc při úrazu elektřinou Ing. Jaroslav Bernkopf Montér elektrických rozvaděčů 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.33_Prvni_pomoc_stabilizovana_poloha.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_04_20_první pomoc.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_06_PR_KOSTERNÍ SOUSTAVA
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
První pomoc Bc. Kateřina Cuperová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 03_Soustava dýchací
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ANOTACE VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, JAK OŠETŘIT RŮZNÉ DRUHY ZLOMENIN. OBJASNIT, JAK SE ZACHOVAT PŘI PORANĚNÍ PÁTEŘE A VYZKOUŠET ZNALOSTI V PRAXI.
První pomoc - bezvědomí
Název Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_14_Krevní oběh
První pomoc. První pomoc Jak poskytneme první pomoc Musíme zjistit, jestli je zraněná osoba při vědomí. Zkusíme dotyčného oslovit, případně ho můžeme.
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOPIS
Neodkladná resuscitace
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
Akutní stavy u dětí - krvácení
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_09_Kostra horní
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_04_28_Kostra
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Prezentace – výklad učiva
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Člověk a zdraví Bc.Kateřina Cuperová
Běžné úrazy a první pomoc
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S RŮZNÝMI DRUHY KRVÁCENÍ, VYSVĚTLIT, JAK POSKYTNOUT 1. POMOC. POPSAT ÚRAZ ELEKTRICKÝM PROUDEM A JAK SE PŘI NĚM ZACHOVAT.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.08_Lidské_tělo Datum:
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
VY_52_INOVACE_16_01_první pomoc krvácení
Instruktor lyžování II.třídy (150) jen pro vnitřní potřebu
1. pomoc Sraz K+K Loučovice.
Věcné učení První pomoc
Č.DUMu: VY_32_INOVACE_10_první pomoc
První pomoc.
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_03_PR_ZÁKLADY PRVNÍ POMOCI Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace

ANOTACE Předmět: Přírodopis Název: Základy první pomoci Anotace: Žáci se učí , jak správně poskytnout první pomoc Výstup: Poskytnutí první pomoci Klíčová slova: První pomoc, vyšetření postiženého, zástava dýchání, krvácení, zlomeniny Autor: Mgr. Jana Líbalová Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ Ročník: 7.- 8.ročník Vzdělávací program: Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, 793/2009 , Škola pro každého Druh učebního materiálu: Prezentace Formát: MS PowerPoint 2010 Celkem 13 snímků

Základy první pomoci Poskytnutí první (předlékařské) pomoci zraněnému člověku je povinností pro každého občana, která vyplývá ze zákona Důležité je zachovat klid a rozvahu Postiženého se snažíme uklidnit a povzbudit Soustředíme se na zajištění základních životních funkcí – krevního oběhu, dýchání a vědomí Okamžitě přivoláme odbornou zdravotnickou pomoc

Vyšetření postiženého Vědomí: podle reakce na oslovení Dýchání: pohledem na hrudník (zvedá se), přiložením tváře k ústům postiženého (cítíme vydechovaný vzduch) Krevní oběh: hmatáme tep na přední straně zápěstí nebo na krkavici

Zástava dýchání Postiženého uložíme do polohy na zádech Uvolníme dýchací cesty Provedeme záklon hlavy Jednu ruku položíme postiženému na čelo a špičkami dvou prstů druhé ruky, zaklesneme pod oblouk dolní čelisti, táhneme dopředu a vzhůru Ústa postiženého necháme pootevřená Zahájíme dýchání z plic do plic Opakujeme 10 – 12krát za minutu, po každých deseti vdeších kontrolujeme tep na krkavici

Krvácení Krvácení dělíme podle různých kritérií na několik druhů: Podle síly krvácení na malé, střední a velké Podle druhu krvácející cévy na tepenné, žilní a vlásečnicové Krvácení zevní a krvácení vnitřní

Zlomeniny Při první pomoci provedeme znehybnění, změněný tvar poraněné končetiny se nesnažíme napravit Zlomenou horní končetinu zavěšujeme k tělu na šátkový závěs Dojde-li ke zlomení dlouhých kostí, přikládáme improvizovanou dlahu Dlahu přikládáme tak, aby přesahovala oba sousední klouby Při zlomení dolní končetiny můžeme obě končetiny svázat k sobě Pokud máme podezření na poranění páteře, poraněným nehýbáme a hlavu obložíme tak, aby se nemohla hýbat do stran

Vymknutí Vymknutí se nesnažíme napravovat Končetinu znehybníme v poloze, v níž je

Mdloba Jedná se o méně závažnou krátkodobou poruchu krevního oběhu Projevuje se náhlou ztrátou vědomí Trvá několik sekund až minut Postiženého dopravíme na čerstvý vzduch, do stínu Uvolníme tísnivý oděv Nedojde-li k rychlému návratu vědomí, zajistíme RZP

Úraz chladem Rozlišujeme na celkové podchlazení a omrzliny Podchlazení – s postiženým zbytečně nehýbeme, opatrně přeneseme do místnosti, svlékneme vlhký oděv, pomalu postiženého zahříváme Omrzliny – ponoříme do vlažné vody, postižené místo jemně masírujeme, vážnější omrzliny sterilně překryjeme a zajistíme transport do nemocnice

Pracovní list 1. Čím by měla být vybavena domácí lékárnička? 2. Při práci v chemické laboratoři může dojít k poleptání kyselinou. Jak bys ošetřil poleptané místo?

112………………………………………………………………………………… 150………………………………………………………………………………… 3. Uveď, kdy použiješ uvedená telefonní čísla k přivolání pomoci: 112………………………………………………………………………………… 150………………………………………………………………………………… 155………………………………………………………………………………… 158………………………………………………………………………………… 4. Jaký je postup při poskytování umělého dýchání z úst do úst?

CITACE: KANTOREK, Jan, Jaroslav JURČÁK a Jiří FRONĚK. Přírodopis 8: pro 6.-9. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. 1. vyd. Olomouc: Prodos, 1999, 127 s. ISBN 80-723-0040-7. MARÁDOVÁ, Eva. Rodinná výchova: pro 6.-9. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1999, 118 s. ISBN 80-716-8643-3.