ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Slovesa a mluvnické kategorie
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Procvičujeme větné členy 2
Podmět (Po) - opakování
Větné členy.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Větné členy, základní větné členy
Jazykový rozbor všestranný
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Přísudek Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0108 Název sady:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Řešíme logický problém (všeobecný jazykový rozbor) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 12 – slovesa – slovesný rod
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Jazyk a jazyková komunikace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Druhy přísudku Skladba věty.
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: ČESKÝ JAZYK ROČNÍK: 8. ROČNÍK TÉMA: SYNTAX V. AUTOR: Mgr. Kateřina Mládková DATUM VYTVOŘENÍ:20. 8. 2012 VY_32_INOVACE_47_KM

Anotace Cílová skupina: 8. ročník Téma: Syntax V. Cíl: Procvičování učiva – větné členy, souvětí, práce s textem Pomůcky: psací potřeby, pracovní listy Pilotáž: Žáci ocenili souhrnné opakování a procvičování syntaktického učiva. Žáky připravujeme na testy a přijímací zkoušky, učíme je pracovat s textem, s formami zadávání úkolů.

Zvýrazněný větný člen nahraď větou: 1 Nohu jsem si zlomil při lyžování. Odborníci zkoumají chování zvířat v zajetí. Slíbila nám napsat nebo zavolat. Zvýrazněný větný člen nahraď větou:

Najdi podmět a urči, jakým slovním druhem je vyjádřen: 2 Všichni musí donést do vyučování knihy. Učit se práci s počítačem je velmi důležité. Na kostelní věži právě odbila dvanáctá. Najdi podmět a urči, jakým slovním druhem je vyjádřen:

3 Přišli tam všichni. Každý z nás se těšil na večírek. Uviděl jsem v dálce komín, který znečišťoval celé okolí. Naši přátelé nepřijeli. Ten člověk, kterého jsem znala už pět let, prošel kolem mě bez povšimnutí. Vyhledej zájmena a urči jejich větnou platnost (kterým jsou větným členem)

všichni – podmět každý – podmět (z) nás – přívlastek neshodný který – podmět naši – přívlastek shodný kterého – předmět (kolem) mě – příslovečné určení místa Řešení 3

Kterým větným členem je ve větách tvar jíst: 4 Jíst je příjemné. Tatínek mi nakázal jíst. Byl tak rozrušen, že nemohl jíst. Hned jak se vrátil domů, pospíchal jíst. Kterým větným členem je ve větách tvar jíst:

podmět předmět přísudek (tvořený slovesem modálním moci a infinitivem jíst) příslovečné určení účelu. Řešení 4

Vyhledej neshodné přívlastky a změň je na shodné: 5 V lese bylo slyšet ránu jako hrom. Cesta nazpátek byla nepříjemná. Most z kamene odolal povodni. Nápoj pro občerstvení musí být chladný. Vyhledej neshodné přívlastky a změň je na shodné:

Řešení 5 jako hrom – hromovou (silnou) nazpátek – zpáteční z kamene – kamenný pro občerstvení - občerstvující Řešení 5

Ve které větě je nevyjádřený subjekt? 6 Ale on se jen vymlouvá. Všichni se těší na výlet. Ani druzí se nedostavili. S tebou o tom nechci mluvit. Ve které větě je nevyjádřený subjekt?

Ve které větě je predikát jmenný se sponou? 7 Jeho vlasy se bělaly jako sníh. Odměnou jí byl bouřlivý potlesk. Pstruh znamenitě chutná. Oči zvířete se smaragdově leskly. Ve které větě je predikát jmenný se sponou?

V dané větě vyhledej predikát: 8 Král byl mladý, hezký a celkem rozumný člověk. byl člověk byl mladý byl mladý, hezký a rozumný V dané větě vyhledej predikát:

9 Děti s hráběmi, lopatkami a igelitovými pytli chodily čistit les. V ulici, kde se neštěstí stalo, se shromáždilo mnoho lidí. Urči počet vět:

Jestliže naleznete mládě volně žijícího živočicha, nedotýkejte se jej a vzdalte se od něho. Z dálky můžete pozorovat, co se bude dít. Jen v případě, že je mládě zraněné nebo nejméně půl dne opuštěné, je vhodné ho odnést. Práce s textem 10

10 Práce s textem Z kolika vět se skládá třetí souvětí? Urči mluvnické kategorie slovesa naleznete. Změň způsob tohoto slovesa na podmiňovací. Změň tvar slovesa z bodu c) na první osobu. Urči druh zájmena jej a uveď jeho 1. pád. Najdi několikanásobný predikát jmenný se sponou. Synonymum k adjektivu opuštěné Pojmenuj části slova o/pušt/ěn/é Antonymum ke slovu vzdálit se Práce s textem 10

2 věty 2. os., mn. č., oznam. zp., přít. čas, vid dokonavý, rod činný nalezli byste nalezli bychom on – osobní je zraněné nebo opuštěné osiřelé předpona/kořen/přípona/koncovka přiblížit se Řešení 10

Zdroje: Archiv autora Vlastní tvorba www.microsoft.office.cz