Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Obsah prezentace Charakteristika SEPO Cíl SEPO Úvod Charakteristika SEPO Cíl SEPO Základní požadavky na SEPO Očekávané přínosy
Obsah prezentace Nasazení SEPO Čeho se vyvarovat Předpoklad dalšího rozvoje SEPO Dotazy Závěr
Úvod Jedná se o internetovou aplikaci, která doplňuje chybějící komunikačního článek mezi resortem MO, externími firmami a případně veřejnou správou.
Charakteristika SEPO Charakteristika SEPO: o elektronického tržiště pro pořizování decentrálních nákupů v případě veřejné zakázky na dodávky nebo služby do 2 mil. Kč bez DPH nebo v případě veřejné zakázky na stavební práce do 6 mil. Kč bez DPH. (mimo IKT) o umožňuje provádět marketingový průzkum pro centrální nákupy
Charakteristika SEPO o umožňuje sledování efektivnosti vynakládání finančních prostředků v rámci rezortu MO i u jednotlivých zadavatelů veřejných zakázek malého rozsahu
CÍL SEPO umožnit širokému okruhu zájemců o veřejnou zakázku zúčastnit se výběrového řízení zadavateli umožnit jednoduchým způsobem zadat veřejnou zakázku, provést její vyhodnocení a uzavření smluvního vztahu zabezpečit předávání vybraných informací do informačních systémů resortu MO (především FIS a ISL)
Základní požadavky na SEPO Zajistit zveřejnění informací o veřejných zakázkách pro zájemce Zajistit elektronickou komunikace mezi zadavatelem a dodavateli Automatické zpracování nabídek a vyhodnocení výběrového řízení Nepřístupnost k údajům o nabídkách do doby ukončení stanovené lhůty pro podávání nabídek
Základní požadavky na SEPO Zajistit výběr nejvhodnějších dodavatelů: * formou elektronického přijímání nabídek * formou elektronické aukce Zajistit provádění marketingového průzkumu Umožnit uzavření smluvního vztahu
OČEKÁVANÉ PŘÍNOSY SEPO Dosažení finančních úspor při realizaci veřejných zakázek omezit korupčního prostředí transparentnost obchodní činnosti oslovení v podstatě neomezeného počtu zájemců kvalitní výběr nejvhodnějšího dodavatele centrální přehled o veřejných zakázkách
OČEKÁVANÉ PŘÍNOSY SEPO možnost kontroly realizace veřejných zakázek resortem MO , ale i širokou veřejností aktuální přehled o firmách úspora času, písemné korespondence zjednodušení a urychlení procesu pořizování majetku a služeb
OČEKÁVANÉ PŘÍNOSY SEPO možnost přenosu vybraných dat z SEPO do informačních systémů resortu MO v elektronické formě
NASAZENÍ SEPO SEPO bylo nasazeno do provozu v průběhu roku 2006 a v současné době je vněm evidováno přes jedenáct tisíc obchodních případů v objemu zhruba půl druhé miliardy Kč
Nasazení SEPO Od 15. února 2007 se předpokládá nasazení modernizované verze SEPO, která bude reagovat na zkušenosti získané provozem SEPO v roce 2006. Jedná se především: o zjednodušení a zpřesnění registrace dodavatelů do SEPO
Nasazení SEPO implementace upraveného číselníku komodit zjednodušení činnosti jak pro potenciální dodavatele , tak pro zadavatele veřejných zakázek zrychlení provádění jednotlivých úkonů SEPO
Čeho se vyvarovat při realizace systému velký počet osob a složek vstupujících do přípravné a realizační fáze projektu (ztrácí se jednoznačná odpovědnost) nepřesné a nesprávně definování požadavků na systém již v přípravě projektu podcenění množství osob vstupujících do systému (kapacita systému) nesprávně zvolené prostředí, v kterém má systém pracovat
Čeho se vyvarovat při realizace systému obměna osob vytvářející systém několik komunikačních toků s dodavatelem nedostatečně provedený zkušební provoz zejména z pohledu zatížení systému nepřesně nastavený číselník komodit
Předpoklad dalšího rozvoje Po „zaběhnutí“ SEPO po provedených úpravách rozšířit pořizování majetku a nákup služeb i na oblast IKT Rozšířit SEPO na elektronické tržiště i na ostatní veřejné zakázky – Dynamický nákupní systém ve smyslů zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách
Předpoklad dalšího rozvoje rozšířit SEPO i na oblast odprodeje majetku
DOTAZY
Konec prezentace Děkuji za pozornost.