Úvodní setkání s poskytovateli sociálních služeb – 30. 9. 2013 Podpora integrace romské komunity v Ústeckém kraji 2, individuální projekt Ústeckého kraje Úvodní setkání s poskytovateli sociálních služeb – 30. 9. 2013
Podpora integrace romské komunity v Ústeckém kraji 2 projekt je financován z ESF OP LZZ; celkové náklady projektu: 36 803 748,-Kč, z toho 35 348 000,-Kč jde na služby (26 711 000,-Kč – SAS; 8 637 000,-Kč - TP) období realizace projektu: 1. 2. 2013 – 30. 6. 2015 období poskytování sociálních služeb: 7-10/2013 – 3/2015 (přítomní poskytovatelé) k 30. 9. 2013 je podepsáno 8 smluv o poskytování sociálních služeb v rámci tohoto projektu (3x TP + 5x SAS) z toho je poskytováno k 30. 9. 2013 7 sociálních služeb; 1 služba bude poskytována od 1. 10. 2013 k podepsání zbývá dalších 5 smluv se dvěma poskytovateli (je vysoutěženo), tyto smlouvy by měly být podepsány co nejdříve(1x TP + 4x SAS); předpoklad poskytování těchto služeb je od 10/2013 tři SAS pro rodiny s dětmi v lokalitách Ústí nad Labem, Šluknova, Rumburka s Jiříkovem budou podpořeny na základě veřejné zakázky Ústeckého kraje, která byla v srpnu předběžně oznámena, v 9/2013 byla vyhlášena v podlimitním otevřeném řízení (jedná se o opakující se veřejné zakázky) předpoklad počátku podpory všech sociálních služeb v rámci projektu je od prosince 2013
Podpora integrace romské komunity v Ústeckém kraji 2 Cíl dnešního setkání (vyjasnění): ukázka monitorovací zprávy úpravy či přesuny finančních prostředků (rok 2013; zbylé 2 roky) pravidelná setkávání s poskytovateli metodické návštěvy u poskytovatelů kontroly
Monitorovací zpráva zaslat do 10 kalendářních dnů od ukončení monitorovacího období, tj. nyní do 10.10.2013 vždy uvádět: vlastní realizaci sociální služby včetně příkladů z praxe; indikátory (muži x ženy x děti 15+ x děti mladší) – naplněnost x nenaplněnost indikátorů včetně zdůvodnění!!!
Úpravy či přesuny finančních prostředků pro rok 2013 – všichni poskytovatelé upraví rozvahu pro rok 2013 tak, aby souhlasila částka ve smlouvě s částkou v rozvaze (u každého je tato částka krácena, nikdo neposkytuje službu od 1.7.2013 jak bylo v rozvahách uváděno) pro zbylé roky – možno bez předchozí konzultace přesouvat finanční prostředky mezi položkami v rámci jedné kapitoly; mezi kapitolami VŽDY nutno žádat o ODSOUHLASENÍ manažery projektu (PŘESUNY BY MĚLY BÝT DO 20% - NENÍ ZCELA STRIKTNÍ), a to písemně (stačí e-mailem), písemně bude schváleno či odmítnuto
Pravidelná setkávání s poskytovateli Účelem setkávání: Sdílení informací z terénu v SVL ÚK Navazování spolupráce s dalšími subjekty - zefektivnění práce v SVL Sběr poptávky dodavatelů sociálních služeb po vzdělání – toto zajistit Zvyšování kvalifikace sociálních pracovníků ( i v oblasti standardů kvality) Sdílení dobrých praxí
Pravidelná setkávání s poskytovateli 2 druhy setkávání: 1x za 2 měsíce – manažer sociální služby + pracovník v přímé péči za organizaci 2x za rok – větší setkání s konkrétně vymezeným tématem, jakási kazuistická konference s vyhodnocením individuálních plánů (anonymní); pozvaní mohou být ze zainteresovaných institucí ( ÚP, PČR, OSPOD A DALŠÍ)
Metodické návštěvy Každý poskytovatel sociální služby dodá do jednoho pracovního týdne (stačí e-mailem) rozpis hodin podle formy poskytování služby v jednotlivých dnech (ambulantní x terénní) + mobilní telefon na pracovníka v přímé péči Tyto návštěvy budou nahodilé, ne vždy budou hlášeny dopředu
Kontroly Budou písemně oznamovány Kontrolována bude věcná i finanční stránka Účelem všech těchto opatření bude zvyšování kvality poskytování sociálních služeb!!! Možnost sankcí
E-mail: kubecova.j@kr-ustecky.cz; lejckova.v@kr-ustecky.cz Děkuji za pozornost Mgr. Jana Kubecová Bc. Veronika Lejčková Tel.: 475 657 497, 475 657 923 E-mail: kubecova.j@kr-ustecky.cz; lejckova.v@kr-ustecky.cz