OSVÍCENSTVÍ OB21-VVP-HUM-OBN-JOH-L-4-021

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_OSVZ_ZSVa Ro č ník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
velmocenské postavení katolická kalvinistické luteránské země v úpadku bývalá koloniální velmoc - špatná politika Habsburků; spoléhají se na dovoz – nerozvíjí.
Teologická antropologie z pohledu reformovaných církví Bedřich Jetelina.
Osvícenství. Na počátku moderní společnosti.... intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický směr 18. století, kdy se v Evropě rozšířily racionální,
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
PARLAMENT ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
 podmínkou pro vznik republiky=ústava  poslanci na ní pracují, Francie válčí dál  Francie velice oslabená – vzrůstají nepokoje a nespokojenost  soudní.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 16 – Renesance – Niccolo Machiavelli NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Úvod do filozofie 2/Filozofie 2 Mgr. Marek Timko, Ph.D. 4 Deismus, materialismus a optimismus.
Osvícenství. Na počátku moderní společnosti... Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_08/3/8 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Právo v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
listopad 1797 listopad 1797: Napoleon Bonaparte se pevně chopil moci prosinec 1797 prosinec 1797: v platnost vstoupila nová ústava – značnou zákonodárnou.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dějiny daňových teorií
TEST 7. POLITOLOGIE
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny právního myšlení Přednáška II. Iusnaturalismus vs
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
OSVÍCENSTVÍ VĚK ROZUMU VY_32_INOVACE_
Duchovní, myšlenkové hnutí 18. století
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
Terapeutické komunity
Ekonomika
SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE SPECIÁLNÍ TEORII RELATIVITY
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úvod do filozofie.
Moc ve státě VY_32_INOVACE_03-44 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
ZÁKLADNÍ PRINCIPY SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod CZ /1
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_02_20
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Životní cyklus.
Francouzský materialismus I
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Společnost Označení materiálu:
Úvod do středověku.
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
Anotace Vysvětlit rozdělení státní moci v ČR, objasnit moc zákonodárnou, moc výkonnou a moc soudní. Výukový materiál.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
0. UKOTVENOST / IDENTITA Jakožto součást církve Kristovy nemá ČCE svůj původ ani svůj cíl sama v sobě, ale v Hospodinu, Bohu Izraele, který se v dějinách.
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Z českých dějin Osvícenství, Tereziánské a josefínské reformy, Národní obrození, Rozvoj vědy a techniky, Revoluční rok 1848, Kulturní život 19.století,
Jean Jacques Rousseau (1712–1778)
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Preromantismus.
Transkript prezentace:

OSVÍCENSTVÍ OB21-VVP-HUM-OBN-JOH-L-4-021

OSVÍCENSTVÍ PROGRAMOVÉ EMANCIPAČNĚ- PEDAGOGICKÉ HNUTÍ 17. A 18. STOLETÍ INDIVIDUALIZACE SUBJEKTIVIZACE AUTONOMIZACE ČLOVĚKA

HLAVNÍ OBLASTI A) NÁBOŽENSKÁ EMANCIPACE překonání autority církve deismus B) POLITICKÁ EMANCIPACE teorie společenské smlouvy C) PŘEKONÁNÍ KLASICKÉ METAFYZIKY zkoumání možností poznání D) PŘEKONÁNÍ STŘEDOVĚKÉHO FYZIKÁLNÍHO OBRAZU SVĚTA mechanistický model, spočitatelnost, ovladatelnost

ANGLIE PRVOTNÍ SYSTEMATIZACE OSVÍCENSTVÍ TOMAS HOBBES - vláda FRANCIS BACON - věda JOHN LOCKE – přirozená práva, teorie smlouvy DAVID HUME – agnosticismus, noetický skepticismus

FRANCIE Období mezi ½ 17. stol a VFR (1789) Protikatolické resp. protináboženské snahy Systematizace dosavadního vědění (encyklopedisté) J. J. ROUSSEAU - spol.smlouva VOLTAIRE - deismus CH. MONTESQUIEU – dělení moci ve státě,

NĚMECKO Vůči Fr. a Angl. osvícenství pozdější IMANNUEL KANT – fil. Systém CHRISTIAN WOLFF – fil. Systematizace vědění GEORG HERDER – dějinnost člověka, fil. antropologie Sturm und Drang: Schiller, Goethe

VĚDA Pozorování a experiment Ze středověkých vzdělanců se stali vědci v podobném slova smyslu, jak je známe dnes.

POLITIKA: Locke, Montesquieu Král ať má výkonnou moc a parlament zákonodárnou moc. Ten ať je nejvyšší, ať je odvolatelný lidem a nechť se i král řídí jeho zákony. A ještě soudnictví by mělo být samostatné a nezávislé.

NOETIKA JOHN LOCKE Empirismus „Tabula rasa“ Primární a sekundární kvality

NÁBOŽENSTVÍ DEISMUS: Ruší jakýkoliv nárok na výlučnost jednoho náboženství Popírá představu kontinuálního zasahování boha do dějin Zpochybňuje náboženství jako nositele nejvyšších etických principů Voltaire (1694-1778) „Příroda je dílem Božím a člověk je dílem přírody“ (přirozené náboženství)