Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast:Nápojová gastronomie Název vyučovací oblasti: Výroba lihovin Ročník / obor studia:2. a 3.. ročník.
S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
KAKAO A ČOKOLÁDA Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: kakao, čokoláda, výroba, výrobky, dělení čokolády Autor:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast:Nápojová gastronomie Název vyučovací oblasti: Suroviny pro výrobu nealkoholických nápojů Ročník /
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV53 Název školy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JARMILA_VOHRADNIKOVA_OVOCE_CHARAKTERISTIKA_SLOZENI_A_PUVOD_ OVOCE_PREZENTACE_01 Název školyStřední.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Střední škola služeb a řemesel Stochov J. Šípka 187, EU peníze školám Projekt Evropské peníze Stochovu reg. č. CZ.1.07/1.5.00/
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z piva. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_552_ Výroba piva 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
PŠTROSÍ MASO Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: pštrosí, maso, charakteristika, vejce, peří, složení Autor:
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu:Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Registrační číslo.
Střední škola služeb a řemesel Stochov J. Šípka 187, EU peníze školám Projekt Evropské peníze Stochovu reg. č. CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_558_ Výroba vína 4 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Využití ovoce v kuchyni
Náležitosti nápojových lístků
TRŽNÍ ČÁSTI TELECÍ MASO TELECÍ DROBY
Alkoholické nápoje - víno
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VÝROBA VÍNA nejstarší biotechnologie spolu s výrobou piva
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Další jižní ovoce Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_567_ Výroba sýrů a jogurtů 1 Název školy: Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Mezinárodní hotelnictví
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Sacharóza – výroba cukru
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KRÁLIČÍ MASO Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: králičí, maso, tržní, části, charakteristika Autor:
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Cukrářské technologie – pálená hmota a listové těsto
SKLADOVÁNÍ OVOCE Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: skladování, ovoce, sklady Autor: Bc.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Suroviny pro výrobu piva
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Výroba vína Zpracovala: Pavlína Ptáčková
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze středním školám". Název projektu: Inovace a zkvalitnění výuky v SOŠ a SOU Sušice Registrační.
VY_52_INOVACE_ZBP1_5564VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast: Nápojová gastronomie Název vyučovací oblasti:  Technologie výroby révových vín Ročník / obor studia: 2. a 3.. ročník / Kuchař - číšník Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 81

Technologie výroby révových vín

Technologie výroby révových vín Výroba révových vín se člení do několika na sebe navazujících procesů: Sklizeň hroznů, Výroba rmutu a moštu, Kvašení a dokvašování, Školení a stáčení vína. SCHÉMA VÝROBY

Schéma výroby révového vína Zdroj obrázku: http://vladahadrava.xf.cz/napoje.html

Sklizeň hroznů - vinobraní se má zahájit v době, kdy jsou hrozny již zralé nebo se víno nechává přezrát, popřípadě přejít prvními mrazíky. Přezrálé bobule vína jsou zaschlé, někdy i napadené ušlechtilou plísní, která u dezertních vín příznivě ovlivňuje kvalitu. Způsob sklizně ovlivňuje kvalitu vína a jeho cenu (výběr z hroznů, pozdní sběr aj.). Zdroj obrázku: http://www.vino-market.cz/InfoPage.asp?TP=FT&ID=13

Výroba rmutu a moštu Po sklizni se bobule oddělí od stopek a třapin a rozdrcením hroznů vznikne rmut. Rozdrcené hrozny (tzv.rmut) se lisuje . Vylisované šťáva se nazývá mošt, pevný zbytek matoliny (používají se při výrobě vinného destilátu). Při výrobě bílého vína se rmut lisuje a získaná šťáva se nazývá mošt. Při výrobě červeného vína se rmut před lisováním nakvašuje. Důvodem je skutečnost, že převážná část barviva u tmavých hroznů je obsažena ve slupkách a uvolňuje se do rmutu alkoholickým kvašením. Nakvašováním přecházejí do rmutu také třísloviny obsažené v pecičkách, výrazně ovlivňující typickou chuť červeného vína.

Kvašení a dokvašování Mošt se přečerpá do kvasných kádí nebo tanků, kde probíhá bouřlivé kvašení. Mošt se zakvašuje kulturním vinným zákvasem. Kvašení kulturním vinným zákvasem je spolehlivější, rychlejší a víno je trvanlivější. Hlavní kvašení probíhá při teplotě kolem 15°C a trvá 12 až 14 dní. Během kvašení se většina cukru mění na alkohol a oxid uhličitý. Zdroj obrázku: http://www.putovanizabobulemi.cz/putovanizabobulemi/5-NECO-O-VINE/12-BURCAK

Kvašení a dokvašování Po skončení bouřlivého kvašení se víno stáčí. Na dně nádob jsou usazeny tzv. kaly, vzniklé z odumřelých kvasinek a řady nerozpustných látek. První víno, tzv. burčák, je silně zakalené, obsahuje poměrně dost cukru a přes 5 % alkoholu. Po skončení hlavního kvašení se mladé víno přečerpá do čistých sudů nebo tanků a dokvašuje (zraje) až 2 měsíce. Zbylý cukr prokvašuje, víno se čiří (čistí) a na dně se opět usazují kaly. Dokvašené víno se znovu stáčí do čistých sudů nebo cisteren, kde dochází ještě k usazování kalů. Zdroj obrázku: http://www.zameckavinoteka.cz/documents/burcak.html

Školení a stáčení vína Smyslem je, aby víno dosáhlo trvalé čirosti a stálosti. Provádí se čeření (pomocí agaru, želatiny, netonutu, vaječného bílku atd.). Po vyškolení se víno filtruje a stáčí do lahví, sudů, přepravních cisteren. Celý proces výroby většiny našich přírodních vín je ukončen za 6 až 10 měsíců. Zdroj obrázku: http://www.gastroprofesor.cz/clanek/vino-zajeci

Použitá literatura ROP, Otakar a Jan HRABĚ. Nealkoholické a alkoholické nápoje. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, 129 s. ISBN 978-80-7318-748-4. HRABĚ, Jan. Základy zbožíznalství potravin. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, 167 s. ISBN 978-80-7454-118-6.