Zjišťování výsledků VVP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Advertisements

Současná pedagogická diagnostika a její metody Pro potřeby výchovných poradců zpracovala Dagmar Ženková.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Úvod k přednáškám o Jištění kvality technologických procesů VŠCHT pd v
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Zápočtové a zkouškové testy v MOODLE v reálném čase 1 Jiří Pazourek ÚChL, Farmaceutická fakulta VFU Brno, Palackého tř. 1946/1, Brno ,
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Maturita 2017.
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Úloha bodového systému
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
UČENÍ.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Didaktické zásady Literatura:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2013
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
3. Metody pedagogické diagnostiky
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Gymnasium Jižní Město Praha
1. Obecná problematika tvorby ŠVP
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Programování (14PRG) 1. cvičení.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_ZJIŠŤOVÁNÍ TRHLIN_S4
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Zjišťování výsledků VVP v chemii

Metody zjišťování výsledků VVP Metoda rozhovoru objektivní je tehdy: - menší počet žáků ve třídě - jejich vyrovnaná úroveň Ústní zkoušení ( maximálně 15 minut) orientační, klasifikační Písemné zkoušení

Ústní zkoušení klasifikační Cílem je: - stav vědomostí žáka - zjistit stupeň rozvoje jeho rozumových schopností - zjistit, zda žák dovede používat získaných vědomostí k řešení konkrétních úkolů

Formy ústního zkoušení klasifikačního Pojednání: u vyspělého žáka examinátor posuzuje jasnost vyjadřování, konkrétnost, odbornost jazyka, logičnost členění. Je třeba klást doplňující otázky. Formulované otázky: Otázky vedoucí k tvořivému přístupu k problematice, nikoliv stereotypně podávané otázky vedoucí k pasivitě žáka. Nutné mít otázky připravené, aby se neopakovaly,ale řešily učivo v jiných souvislostech.

Zásady klasifikace Učitel zdůvodní klasifikaci Žák má právo se ke klasifikaci vyjádřit Učitel umožní opravu nepříznivé průběžné klasifikace Učitel si vede soustavnou evidenci o klasifikaci žáka Žák musí být ústně vyzkoušen minimálně dvakrát za každé klasifikační období

Klasifikace Stupeň 1 (výborný): žák ovládá poznatky uceleně, přesně, chápe vztahy mezi nimi. Myslí logicky, samostatně uplatňuje osvojené poznatky, je tvořivý. Jeho ústní a písemný projev je správný. Grafický projev je přesný a estetický. Stupeň 2 (chvalitebný): žák samostatně nebo podle menších podnětů učitele uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti. Myslí správně, jeho ústní a písemný projev mívá menší nedostatky ve správnosti. Grafický projev je estetický, bez větších nepřesností.

Klasifikace Stupeň 3 (dobrý):Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků nepodstatné mezery. Požadované činnosti nevykonává vždy přesně. Nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. Jeho myšlení je vcelku správné, avšak není tvořivé. Projev není vždy správný, přesný,výstižný ani tvořivý.Grafický projev méně estetický.

Klasifikace Stupeň 4 (dostatečný): Žák má v osvojení požadovaných vědomostí nedostatky, ale dovede se opravit za pomocí učitele. V osvojení poznatků vykazuje závažné nedostatky. Je málo pohotový, v uplatnění poznatků se vyskytují nedostatky. V logice myšlení se se vyskytují chyby, myšlení je málo tvořivé. Výsledky činnosti nejsou kvalitní. Grafický projev je málo estetický.Ústní a písemný projev má zpravidla vážné nedostatky. Stupeň 5 (nedostatečný) žák si požadované poznatky neosvojil, není schopen uplatňovat vědomosti a dovednosti ani za pomocí učitele. Nemyslí samostatně, vyskytují se u něj nedostatky v logickém myšlení. V projevu ústním a písemném má závažné nedostatky. Nedostatky si nedovede opravit ani za pomocí učitele

Písemné zkoušení K prověření velké skupiny žáků Neměly by být jediným kritériem při hodnocení žáků Je nutné písemnou práci připravit (provést analýzu učiva) Písemné práce: - kontrolní práce na dané téma - řešení úkolů - didaktické testy

Kontrolní práce Se sestavenými otázkami na dané téma Pojednání na dané téma (je vhodné uvést osnovu pojednání (Např. Téma Kyseliny : definice, chování k lakmusu, chování ke kovům, ke kovovým oxidům, k zásadám, k solím, třídění kyselin)

Didaktické testy Výkon žáka lze co nejobjektivněji kvantifikovat. Žáci řeší stejné úlohy. Zmenšuje se variabilita v posuzování. Zjišťuje se kvantum vědomostí v krátkém čase. Lze i procvičovat látku.

Rozdělení testů Orientační, standardizované Zkušební – pro klasifikaci Kontrolní – kontrola průběžnosti studia Diagnostické – ke zjišťování různé úrovně žáků s cílem zlepšení vyučovacích metod

Tvorba testu Analytická fáze: určí cíl testu, rozsah učiva, v jaké hloubce má test ověřit znalosti žáků atd. Synthetická fáze: formulace položek Optimalizační fáze: Administrace

Typy testových položek S tvořenou odpovědí: odpověď musí žák vytvořit: - doplňuje (číslo, slovo, nákres ….) např. kyselina chloristá má vzorec ……… - řeší položky krátkého doplňku např. doplňte rovnici a napište názvy vznikajících látek Položky s výběrovou odpovědí:

Položky s výběrovou odpovědí Dichotomické Polytomické Klad testů spočívá v možnosti jejich snadného vyhodnocování

Vyhodnocování testů Ověřují se následující veličiny: - skóre testu X (hrubé, korigované skóre), - četnost ni (počet žáků s určitým bod.ziskem) dosáhl Xi - výběrové charakteristiky (aritmetický průměr, modus, medián)

Testové charakteristiky Aritmetický průměr: X – průměrná hodnota skore Modus Mo nejčastější hodnota skore Medián Md je teoretická prostřední hodnota skore Pro správně konstruovaný test platí : X = Mo= Md Splňuje symetrické rozdělení - Gaussovu symetrii

Analýza jednotlivých položek Ppi = (Ri/n Ri -počet správných odpovědí,i-číslo položky, n- celkový počet analyzovaných testů Ppi menší než 15% - položka obtížná větší než 85% - položka příliš lehká

Kasifikace písemného zkoušení Stupeň 1 (výborný): dosažení více než 90% úspěšnosti. Stupeň 2 (chvalitebný):dosažení 70% - 90% úspěšnosti. Stupeň 3 (dobrý):dosažení 40% - 70% - úspěšnosti. Stupeň 4 (dostatečný):dosažení 20% -40% úspěšnosti. Stupeň 5 (nedostatečný):dosažení méně než 20% úspěšnosti.

Index obtížnosti testu P% P% = X / Xmax X… aritmetický průměr Xmax nejvyšší dosažitelná hodnota skore v testu

Praktické zkoušky Kontrolní práce experimentální – ověřují se tím jak vědomosti teoretické, tak i laboratorní technika