Regenerace vláskových buněk: Přichází toto téma do úvahy při léčení poruch sluchu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

Tradované mýty v problematice závratí Doc MUDr M. Lejska,CSc Humpolec
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Osobní management Tomáš Procházka.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Od počítače za mříže 2016 Uvědomte si, že vulgarismy na Internet nepatří. Jde především o prezentaci vaší osoby.
Úsek prevence Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy.
Spolupráce mezi výkresy bloky (s atributy) Design center externí reference.
Genetika. Genetika – nauka o dědičnosti a proměnlivosti.
Kam směřuje léčba sluchových vad ? Doc MUDr Mojmír Lejska, CSc AUDIO-Fon centr Brno.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr.Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_154_Druhohory TEMA: Neživá.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Aleš Hladík Název: VY_32_INOVACE_6A_3_Vlastní a obecná jména Téma: 6A_ČJ7.roč.
Oko Barbora Davidová Tereza Broušková Ha An Nguyen Kateřina Onderková.
Přírodopis - 8. ročník, Sluch
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Přírodopis - 8. ročník, Krevní oběh
Vznik Země a její vývoj.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Téměř za každou lékovou interakcí lze nalézt (zajímavý) příběh
Vznik a vývoj života.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Stavba buňky.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
MODELY TEORIE GRAFŮ.
Občanské soudní řízení I.
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název:VY_32_INOVACE_3B_13_Krev Téma: Krev
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
VY_32_INOVACE_43A_STÁTNÍ SVÁTKY A VÝZNAMNÉ DNY V ČESKÉM KALENDÁŘI
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
8.1.2 Podprostory.
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Strunatci obratlovci.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
VY_32_INOVACE_ZE7-09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Jméno autora výukového materiálu
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Zkušenosti s programem DNS v Lázeňské léčebně Mánes Karlovy Vary
Rozpisy témat a odevzdávárny
Nezmar a ploštěnka – pracovní list.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
8.1.3 Lineární obal konečné množiny vektorů
Kultivace hematopoetických buňek
Pravděpodobnost a statistika
Meteorologický preprocesor CALMET a jeho využití pro objektivizaci konstrukce větrných růžic Radostovice Hana Škáchová, OME.
1.
Územní plán Liberec.
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
OBRATLOVCI – opakování
Biodiverzita V. Ochrana biodiverzity.
Fyzikální veličiny.
Základní skupiny živočichů
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Dynamické programování Úloha batohu neomezená
bílkoviny nukleové kyseliny dusíkaté báze aminokyseliny amoniak
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
1. 1.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Tečné a normálové zrychlení
Transkript prezentace:

Regenerace vláskových buněk: Přichází toto téma do úvahy při léčení poruch sluchu

Úvod V roce 1988 byla nalezena zcela nová vlastnost vláskových = sluchových buněk U ptáků a později i u plazů a obojživelníků Ne u savců !!!!

Proč savci neumí, stejně jako jiné živočišné řády obnovovat vláskové buňky při jejich poškození V savčí kochley nejsou žádné buněčné prekurzory Růstové faktory se nemohou dostat ductus cohlearis, protože existuje krevní bariera (stria vasculari) Savci mají geneticky podmíněné významné supresory (tumorosní), které trvale potlačují dělení buněk Savci nemají genetický model (programování), aby z kmenové buňky vznikla právě buňka vlásková

V savčí kochley nejsou žádné buněčné prekurzory

Růstové faktory se nemohou dostat ductus cohlearis, protože existuje krevní bariera (stria vasculari)

Savci mají geneticky podmíněné významné supresory (tumorosní), které trvale potlačují dělení buněk

Savci nemají genetický model (programování), aby z kmenové buňky vznikla právě buňka vlásková

Závěry Víme již mnoho o regeneraci vláskových buněk u nesavčích druhů. Ale jsme právě na začátku cesty do savčí kochey. U savců blokuje regeneraci geny, které vytváření supresory a ty trvale inhibují replikaci buněk. Současné objevy dovolují předpovídat, že za pomocí externích inhibitorů (virové vektory), bude možno obejít tyto inhibiční procesy

Bezpečné a efektivní zavádění genů a kmenových buněk vyžaduje, aby se tyto metody rozvíjely i v řadě jiných klinických oblastí I pokud budeme schopni vkládat kmenové buňky i virové vektory na správné místo, to stále neznamená vznik funkční vláskové buňky Konečně je třeba vyřešit vznik neurálního propojení takto nově vzniklých vláskových buněk s centrálními oblastmi A ani to ještě nezaručuje slyšení a rozumění

Děkuji za pozornost